Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Metodyka terapii pedagogicznej w przedszkolu i szkole

General data

Course ID: WNP-PE-MTP-EK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Metodyka terapii pedagogicznej w przedszkolu i szkole
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a93ecbe2e2d88424b8745fbaa668401a3%40thread.tacv2/conversations?groupId=ddf8d35c-a5e6-4fec-b168-0862514ce250&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku Pedagogika:

NP2_W11, NP2_W20,

NP2_U02, NP2_U14

NP2_K05


Short description: (in Polish)

Celem kursu jest zaprezentowanie studentom częstych zaburzeń rozwojowych, problemów i in. skutkujących odczuwaniem przez dzieci trudności w uczeniu się i/lub w funkcjonowaniu społecznym w środowisku rówieśniczym. Student pozna ich najczęstsze przyczyny, przejawy i wybrane metody/ techniki radzenia sobie z nimi w praktyce pedagogicznej.

Bibliography: (in Polish)

1.Terapia pedagogiczna. [T. 1 ], Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red. naukową Ewy Małgorzaty Skorek., Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2007

2.Terapia pedagogiczna. [T. 2], Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod redakcją naukową Ewy Małgorzaty Skorek, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2016

3. Powodzenia i niepowodzenia szkolne : źródła, profilaktyka, terapia / pod red. Agaty Jacewicz ; Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku, Białystok 2009

4. Przezwyciężanie trudności w czytaniu i pisaniu : terapia pedagogiczna / Halina Pętlewska, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2003

Literatura uzupełniająca:

1.Ruch rozwijający dla dzieci / Weronika Sherborne ; z jęz. ang. przeł. Marcin Bogdanowicz ; red. nauk. przekł. Bożena Kisiel, Marta Bogdanowicz; WSiP, Warszawa 2004

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student:

W 01.:charakteryzuje przyczyny niepowodzeń szkolnych

W 02.: wyjaśnia termin trudności w uczeniu się

W 03.: prezentuje metody terapii skoncentrowane na różnego typu trudnościach w uczeniu się i niepowodzeniach szkolnych

U 01.: potrafi identyfikować symptomy wybranych zaburzeń rozwojowych, (powodujących trudności w uczeniu się)

U 02.: potrafi w podstawowym zakresie stosować wiedzę teoretyczną do analizowania występujących problemów edukacyjnych, wychowawczych, organizacyjnych

U 03.: potrafi w podstawowym zakresie organizować działania wspierające podopiecznego/ucznia wymagającego dodatkowych oddziaływań terapeutycznych

KS 01.: rozumie potrzebę stałego budowania i doskonalenia własnego warsztatu pracy terapeutycznej, doskonalenia własnej osoby, poszerzania kompetencji i otwartego stosunku do świata.

ZAANGAŻOWANIE STUDENTA_1 ECTS:

15 h uczestnictwa w zajęciach on-line

15 h praca własna studenta, m.in realizacja zadań na platformie Moodle lub Teams, projektów, prac domowych oraz przygotowanie scenariusza zaliczeniowego.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Od studenta wymagane ( w ramach zajęć) są:

- obecność na zajęciach oraz przygotowanie do zajęć, czytanie zadanej literatury,

- aktywny, czynny udział w w zajęciach on-line

- aktywna realizacja ścieżki kształcenia, w tym zamieszczanych materiałów, projektów, ćwiczeń, zadań, testów i quizów i in. na platformie Moodle oraz

Teams w ramach prowadzonych zajęć.

Wszystkie zadania, ćwiczenia itp zamieszczane na platformie Moodle oraz Teams są obowiązkowe dla wszystkich studentów, są one dowodem na uczestnictwo w zajęciach on line i realizację punktacji ECTS.

Zaliczenie przedmiotu odbędzie się w formie pisemnej, w oparciu o przygotowaną indywidualną pracę - szczegółowo rozpisany scenariusz działań terapeutycznych dla wybranej kategorii trudności w uczeniu się. Szczegółowy wzór pracy, jej zakres i kryteria i terminy zostaną omówione podczas zajęć.

Kryteria oceniania

Ocena dst. (3): praca w ograniczonym stopniu potwierdza iż student rozumie specyfikę trudności w uczeniu się oraz problemów edukacyjnych występujących w środowiskach szkolnych i przedszkolnych, potrafi wskazać symptomy czy czynniki świadczące o konieczności włączenia terapii pedagogicznej do planu pracy z dzieckiem. Potrafi zaprojektować zajęcia wspomagające dziecko/ ucznia w rozwoju, poprzez dobór właściwych metod, technik czy narzędzi adekwatnych do problemu czy trudności, uwzględniając specyfikę danej jednostki lub grupy;

na ocenę dst+ (3+) praca pokazuje iż student w niepełnym zakresie rozumie specyfikę trudności w uczeniu się oraz problemów edukacyjnych występujących w środowiskach szkolnych i przedszkolnych, potrafi wskazać symptomy czy czynniki świadczące o konieczności włączenia terapii pedagogicznej do planu pracy z dzieckiem. Potrafi zaprojektować zajęcia wspomagające dziecko/ ucznia w rozwoju, poprzez dobór właściwych metod, technik czy narzędzi adekwatnych do problemu czy trudności, uwzględniając specyfikę danej jednostki lub grupy;

na ocenę db (4) praca w sposób zadowalający potwierdza iż student rozumie specyfikę trudności w uczeniu się oraz problemów edukacyjnych występujących w środowiskach szkolnych i przedszkolnych, potrafi wskazać symptomy czy czynniki świadczące o konieczności włączenia terapii pedagogicznej do planu pracy z dzieckiem. Potrafi zaprojektować zajęcia wspomagające dziecko/ ucznia w rozwoju, poprzez dobór właściwych metod, technik czy narzędzi adekwatnych do problemu czy trudności, uwzględniając specyfikę danej jednostki lub grupy;

na ocenę db + (4,5) praca potwierdza iż student wnikliwie i efektywnie rozumie specyfikę trudności w uczeniu się oraz problemów edukacyjnych występujących w środowiskach szkolnych i przedszkolnych, potrafi wskazać symptomy czy czynniki świadczące o konieczności włączenia terapii pedagogicznej do planu pracy z dzieckiem. Potrafi zaprojektować zajęcia wspomagające dziecko/ ucznia w rozwoju, poprzez dobór właściwych metod, technik czy narzędzi adekwatnych do problemu czy trudności, uwzględniając specyfikę danej jednostki lub grupy;

na ocenę bdb (5) praca potwierdza iż student dogłębnie i refleksyjnie rozumie specyfikę trudności w uczeniu się oraz problemów edukacyjnych występujących w środowiskach szkolnych i przedszkolnych, potrafi wskazać symptomy czy czynniki świadczące o konieczności włączenia terapii pedagogicznej do planu pracy z dzieckiem. Potrafi zaprojektować zajęcia wspomagające dziecko/ ucznia w rozwoju, poprzez dobór właściwych metod, technik czy narzędzi adekwatnych do problemu czy trudności, uwzględniając specyfikę danej jednostki lub grupy;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)