Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of the pedagogue's cooperation with parents and teachers

General data

Course ID: WNP-PE-MWPRN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of the pedagogue's cooperation with parents and teachers
Name in Polish: Metodyka współpracy pedagoga z rodzicami i nauczycielami
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W19, NP2_W13,

NP2_U09, NP2_K07,

NP2_K11


Short description: (in Polish)

Przedmiot dotyka bardzo istotnej sfery pracy pedagoga szkolnego, jaką jest nawiązywanie i utrzymywanie relacji z nauczycielami i rodzicami. Jest to rzeczywistość międzyludzka, wymagająca znajomości komunikacji intra

i interpersonalnej w teorii i praktyce, w tym znajomości i świadomości wielu jej barier.

Full description: (in Polish)

Praca pedagoga szkolnego łączy w sobie interesy uczniów, nauczycieli, dyrekcji i rodziców. Sam pedagog ma również swoją osobistą wizję pracy i potrzebę spełnienia zawodowego. W praktyce przedszkolnej i szkolnej znajdzie się na styku różnych rzeczywistości z koniecznością ich powiązania. Kompetencje społeczne są tu niezwykle wymagane, jak również skłonność do prowadzenia mediacji. W tym kontekście, świadomość pedagoga opiera się również na wiedzy dotyczącej mechanizmów rządzących ludzką podświadomością i z tym związanych mechanizmów obronnych, lękowych, racjonalizacji i racjonalności, jakie mogą pojawiać się na styku łączenia różnych podmiotów i ich zachowania.

Bibliography: (in Polish)

Grzelak, Sz., Dziki Ojciec, Poznań, 2015

Śliwerski, B., Paluch, M., Uwolnić szkołę z systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków, 2021

Hajnicz, W., Konieczna, A. (2018). Proces włączenia się dziecka do grupy o sformalizowanych regułach funkcjonowania. Warszawa: Wydawnictwo APS.

Konieczna, A., Analiza struktury interakcji w sytuacji rozmowy nauczycieli z rodzicami o problemach szkolnych ucznia, Warszawa, 2009

Starnawski, W., Pedagogia osoby Jana Pawła II. Interpretacja egzystencjalna, Warszawa, 2020

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

1) Student definiuje własnymi słowami podstawowe terminy i pojęcia z obszaru relacji intra i interpersonalnej,

2) Wyróżnia cechy charakterystyczne personalizmu, jako nurtu filozoficznego mogącego wyjaśnić zawiłe zależności w relacjach wewnątrz ludzkich i międzyludzkich

3) Odnajduje we własnym doświadczeniu pracy z innymi osobami momenty wzbogacające i deprecjonujące osobowość człowieka.

4) Przeprowadza cześć zajęć eksponując wybrany problem współpracy międzyludzkiej i próbę jego rozwiązania.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena efektów kształcenia od nr: 1 do 4 zależna jest od poziomu zaangażowania poznawczego i ekspresji opanowanej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studenta:

- na ocenę 2 (nast..): nie umie zdefiniować własnymi słowami podstawowych terminów teoretycznych;

- na ocenę 3 (dst.): własnymi słowami, poprawnie definiuje do 3 terminów i pojęć teoretycznych;

- na ocenę 4 (db.): poprawnie definiuje większość poznanych pojęć, potrafi je ze sobą powiązać, znajdując w nich kluczowe zależności;

- na ocenę 5 (bdb.): definiuje zaproponowane w trakcie zajęć terminy, koncepcje, nurty teoretyczne na wielu poziomach wzajemnych powiązań i zależności. Podchodzi to tematu interdyscyplinarnie wskazując różne przyczyny analizowanego zjawiska i jego społeczne konsekwencje. Wykazuje własną inicjatywę do podejmowania akademickiego dyskursu.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours, 15 places more information
Coordinators: Michał Paluch
Group instructors: Michał Paluch
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)