Metodyka edukacji zintegrowanej w klasach I-III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-MZIN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji zintegrowanej w klasach I-III |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W05, NP2_W12, NP2_W26, NP2_U11, NP2_K07 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawą kształcenia zintegrowanego, metodami pracy w klasach 1-3 oraz sposobami organizacji procesu dydaktycznego, również w formie zdalnej. Celem przedmiotu jest doskonalenie .umiejętności planowania procesu dydaktycznego w klasach 1-3 z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi medialnych. |
Literatura: |
Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018. Klus-Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa 2005. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna, Warszawa 2009. Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska A., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2007. Kordziński J., Nowoczesne nauczanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Lamri J., Kompetencje XXI wieku, Wolters Kluwer, Warszawa 2021. Nowak-Łojewska, A., Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004. Wiśniewska E., Projekt jako metoda edukacyjna w teorii i praktyce kształcenia elementarnego, Płock 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedzy: EK-1 student wymienia i rozróżnia koncepcje kształcenia zintegrowanego. Zna podstawę programową i programy nauczania dla kształcenia elementarnego. EK-2 student posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania metod aktywizujących oraz mediów w edukacji wczesnoszkolnej. Opisuje sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego z uwzględnieniem zasad i celów. Umiejętności: EK-3 konstruuje scenariusz zajęć zintegrowanych metodą projektu do realizacji w szkole zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej w kl. I-III i z uwzględnieniem potrzeb uczniów, wybiera odpowiednie metody, formy i środki dydaktyczne. Przygotowuje środki dydaktyczne adekwatne do proponowanych zajęć. EK-4 konstruuje scenariusz zajęć zintegrowanych do realizacji online zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej w kl. I-III i z uwzględnieniem potrzeb uczniów, wybiera odpowiednie metody, formy i środki dydaktyczne. Przygotowuje środki dydaktyczne za pomocą narzędzi medialnych adekwatne do proponowanych zajęć. Kompetencji społecznych: EK-5 chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Jest otwarty na aktywne i nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole i dyskutuje, cechuje go wytrwałość i kreatywność w podejmowaniu działań. Przejawia wysoką kulturę osobistą. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę odnośnie koncepcji zintegrowanej edukacji. Zna podstawowe zapisy podstawy programowej. Zna podstawowe metody aktywizujące oraz narzędzia medialne. Wie, jak powinien przebiegać proces edukacyjny i potrafi go zorganizować. ocena dst. plus (3,5) – student zna i omawia koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna podstawowe zapisy podstawy programowej. Zna i omawia metody aktywizujące oraz podstawowe narzędzia medialne. Posiada wiedzę na poziomie dostatecznym o sposobie planowania i organizacji procesu dydaktycznego z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej. ocena db (4,0) – student zna i potrafi wymienić koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna zapisy podstawy programowej. Zna i rozumie konieczność stosowania metod aktywizujących oraz wykorzystywania zasobów medialnych w procesie edukacyjnym. Zna sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej. ocena db plus (4,5) - student zna i potrafi scharakteryzować koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna zapisy podstawy programowej dla klas 1-3. Wymienia i opisuje metody aktywizujące oraz zasoby medialne wykorzystywane w procesie edukacyjnym. Zna i przedstawia sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej. ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o koncepcjach zintegrowanej edukacji. Zna i rozumie zapisy podstawy programowej dla klas 1-3. Posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania metod aktywizujących oraz narzędzi medialnych w edukacji wczesnoszkolnej. Potrafi scharakteryzować i proponuje sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej. Umiejętności: ocena dst (3,0) – przygotowuje i prezentuje prosty scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje podstawowe metody, formy i środki dydaktyczne; na poziomie podstawowym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające realizację procesu edukacyjnego. ocena dst. plus (3,5) – przygotowuje i prezentuje poprawny scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje znane metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, na poziomie dostatecznym wykorzystuje nowoczesne technologie w procesie edukacyjnym. ocena db (4,0) – konstruuje interesujący scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, prezentuje go, stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych. ocena db plus (4,5) – konstruuje inspirujący scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III i przedstawia go, stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych. ocena bdb (5,0) – konstruuje i przedstawia oryginalny scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje innowacyjne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje kreatywne pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych. Kompetencje: ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Na niskim poziomie bierze udział w pracach grupy, sporadycznie wypowiada się na wybrany temat. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje na poziomie podstawowym. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym. ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny, zabiera głos w dyskusji odnośnie wybranych tematów. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje w sposób dostateczny. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym. ocena db (4,0) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które stara się zrealizować zgodnie z planem. Przejawia wysoką kulturę osobistą. ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą. ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą. Opis składowych oceny końcowej Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność) 2. aktywny udział w zajęciach 3. skonstruowanie i przedstawienie scenariusza zajęć metodą projektu. 4. prezentacja Ocena końcowa Prace zaliczeniowe i aktywność – 60 pkt 60-57 – ocena 5,0 56-52 – ocena 4,5 51-47 – ocena 4,0 46-42 – ocena 3,5 41-36 - ocena 3,0 35 i poniżej – ocena 2,0 Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rzońca | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rzońca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rzońca | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rzońca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.