Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji zintegrowanej w klasach I-III

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-MZIN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka edukacji zintegrowanej w klasach I-III
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W05, NP2_W12,

NP2_W26, NP2_U11,

NP2_K07

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawą kształcenia zintegrowanego, metodami pracy w klasach 1-3 oraz sposobami organizacji procesu dydaktycznego, również w formie zdalnej.

Celem przedmiotu jest doskonalenie .umiejętności planowania procesu dydaktycznego w klasach 1-3 z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi medialnych.

Literatura:

Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018.

Klus-Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa 2005.

Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna, Warszawa 2009.

Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska A., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2007.

Kordziński J., Nowoczesne nauczanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.

Lamri J., Kompetencje XXI wieku, Wolters Kluwer, Warszawa 2021.

Nowak-Łojewska, A., Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004.

Wiśniewska E., Projekt jako metoda edukacyjna w teorii i praktyce kształcenia elementarnego, Płock 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedzy:

EK-1 student wymienia i rozróżnia koncepcje kształcenia zintegrowanego. Zna podstawę programową i programy nauczania dla kształcenia elementarnego.

EK-2 student posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania metod aktywizujących oraz mediów w edukacji wczesnoszkolnej. Opisuje sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego z uwzględnieniem zasad i celów.

Umiejętności:

EK-3 konstruuje scenariusz zajęć zintegrowanych metodą projektu do realizacji w szkole zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej w kl. I-III i z uwzględnieniem potrzeb uczniów, wybiera odpowiednie metody, formy i środki dydaktyczne. Przygotowuje środki dydaktyczne adekwatne do proponowanych zajęć.

EK-4 konstruuje scenariusz zajęć zintegrowanych do realizacji online zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej w kl. I-III i z uwzględnieniem potrzeb uczniów, wybiera odpowiednie metody, formy i środki dydaktyczne. Przygotowuje środki dydaktyczne za pomocą narzędzi medialnych adekwatne do proponowanych zajęć.

Kompetencji społecznych:

EK-5 chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Jest otwarty na aktywne i nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole i dyskutuje, cechuje go wytrwałość i kreatywność w podejmowaniu działań. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę odnośnie koncepcji zintegrowanej edukacji. Zna podstawowe zapisy podstawy programowej. Zna podstawowe metody aktywizujące oraz narzędzia medialne. Wie, jak powinien przebiegać proces edukacyjny i potrafi go zorganizować.

ocena dst. plus (3,5) – student zna i omawia koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna podstawowe zapisy podstawy programowej. Zna i omawia metody aktywizujące oraz podstawowe narzędzia medialne. Posiada wiedzę na poziomie dostatecznym o sposobie planowania i organizacji procesu dydaktycznego z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

ocena db (4,0) – student zna i potrafi wymienić koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna zapisy podstawy programowej. Zna i rozumie konieczność stosowania metod aktywizujących oraz wykorzystywania zasobów medialnych w procesie edukacyjnym. Zna sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

ocena db plus (4,5) - student zna i potrafi scharakteryzować koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna zapisy podstawy programowej dla klas 1-3. Wymienia i opisuje metody aktywizujące oraz zasoby medialne wykorzystywane w procesie edukacyjnym. Zna i przedstawia sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o koncepcjach zintegrowanej edukacji. Zna i rozumie zapisy podstawy programowej dla klas 1-3. Posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania metod aktywizujących oraz narzędzi medialnych w edukacji wczesnoszkolnej. Potrafi scharakteryzować i proponuje sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) – przygotowuje i prezentuje prosty scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje podstawowe metody, formy i środki dydaktyczne; na poziomie podstawowym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające realizację procesu edukacyjnego.

ocena dst. plus (3,5) – przygotowuje i prezentuje poprawny scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje znane metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, na poziomie dostatecznym wykorzystuje nowoczesne technologie w procesie edukacyjnym.

ocena db (4,0) – konstruuje interesujący scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, prezentuje go, stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych.

ocena db plus (4,5) – konstruuje inspirujący scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III i przedstawia go, stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych.

ocena bdb (5,0) – konstruuje i przedstawia oryginalny scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje innowacyjne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje kreatywne pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych.

Kompetencje:

ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Na niskim poziomie bierze udział w pracach grupy, sporadycznie wypowiada się na wybrany temat. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje na poziomie podstawowym. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym.

ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny, zabiera głos w dyskusji odnośnie wybranych tematów. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje w sposób dostateczny. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym.

ocena db (4,0) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które stara się zrealizować zgodnie z planem. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

Opis składowych oceny końcowej

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność)

2. aktywny udział w zajęciach

3. skonstruowanie i przedstawienie scenariusza zajęć metodą projektu.

4. prezentacja

Ocena końcowa

Prace zaliczeniowe i aktywność – 60 pkt

60-57 – ocena 5,0

56-52 – ocena 4,5

51-47 – ocena 4,0

46-42 – ocena 3,5

41-36 - ocena 3,0

35 i poniżej – ocena 2,0

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Rzońca
Prowadzący grup: Ewelina Rzońca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Rzońca
Prowadzący grup: Ewelina Rzońca
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)