Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Integrated education methodology in grades I-III

General data

Course ID: WNP-PE-MZIN
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Integrated education methodology in grades I-III
Name in Polish: Metodyka edukacji zintegrowanej w klasach I-III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W05, NP2_W12,

NP2_W26, NP2_U11,

NP2_K07

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawą kształcenia zintegrowanego, metodami pracy w klasach 1-3 oraz sposobami organizacji procesu dydaktycznego, również w formie zdalnej.

Celem przedmiotu jest doskonalenie .umiejętności planowania procesu dydaktycznego w klasach 1-3 z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi medialnych.

Bibliography: (in Polish)

Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018.

Klus-Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa 2005.

Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna, Warszawa 2009.

Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska A., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2007.

Kordziński J., Nowoczesne nauczanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2022.

Lamri J., Kompetencje XXI wieku, Wolters Kluwer, Warszawa 2021.

Nowak-Łojewska, A., Zintegrowane zadania w edukacji wczesnoszkolnej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004.

Wiśniewska E., Projekt jako metoda edukacyjna w teorii i praktyce kształcenia elementarnego, Płock 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedzy:

EK-1 student wymienia i rozróżnia koncepcje kształcenia zintegrowanego. Zna podstawę programową i programy nauczania dla kształcenia elementarnego.

EK-2 student posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania metod aktywizujących oraz mediów w edukacji wczesnoszkolnej. Opisuje sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego z uwzględnieniem zasad i celów.

Umiejętności:

EK-3 konstruuje scenariusz zajęć zintegrowanych metodą projektu do realizacji w szkole zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej w kl. I-III i z uwzględnieniem potrzeb uczniów, wybiera odpowiednie metody, formy i środki dydaktyczne. Przygotowuje środki dydaktyczne adekwatne do proponowanych zajęć.

EK-4 konstruuje scenariusz zajęć zintegrowanych do realizacji online zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej w kl. I-III i z uwzględnieniem potrzeb uczniów, wybiera odpowiednie metody, formy i środki dydaktyczne. Przygotowuje środki dydaktyczne za pomocą narzędzi medialnych adekwatne do proponowanych zajęć.

Kompetencji społecznych:

EK-5 chętnie podejmuje wyzwania zawodowe i osobiste. Jest otwarty na aktywne i nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole i dyskutuje, cechuje go wytrwałość i kreatywność w podejmowaniu działań. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

ocena dst (3,0) - student posiada podstawową wiedzę odnośnie koncepcji zintegrowanej edukacji. Zna podstawowe zapisy podstawy programowej. Zna podstawowe metody aktywizujące oraz narzędzia medialne. Wie, jak powinien przebiegać proces edukacyjny i potrafi go zorganizować.

ocena dst. plus (3,5) – student zna i omawia koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna podstawowe zapisy podstawy programowej. Zna i omawia metody aktywizujące oraz podstawowe narzędzia medialne. Posiada wiedzę na poziomie dostatecznym o sposobie planowania i organizacji procesu dydaktycznego z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

ocena db (4,0) – student zna i potrafi wymienić koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna zapisy podstawy programowej. Zna i rozumie konieczność stosowania metod aktywizujących oraz wykorzystywania zasobów medialnych w procesie edukacyjnym. Zna sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

ocena db plus (4,5) - student zna i potrafi scharakteryzować koncepcje zintegrowanej edukacji. Zna zapisy podstawy programowej dla klas 1-3. Wymienia i opisuje metody aktywizujące oraz zasoby medialne wykorzystywane w procesie edukacyjnym. Zna i przedstawia sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

ocena bdb (5) – student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o koncepcjach zintegrowanej edukacji. Zna i rozumie zapisy podstawy programowej dla klas 1-3. Posiada podstawową wiedzę z zakresu wykorzystania metod aktywizujących oraz narzędzi medialnych w edukacji wczesnoszkolnej. Potrafi scharakteryzować i proponuje sposób planowania i organizacji procesu dydaktycznego (stacjonarnie i online) z uwzględnieniem zasad i celów edukacji zintegrowanej.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) – przygotowuje i prezentuje prosty scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje podstawowe metody, formy i środki dydaktyczne; na poziomie podstawowym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające realizację procesu edukacyjnego.

ocena dst. plus (3,5) – przygotowuje i prezentuje poprawny scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje znane metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, na poziomie dostatecznym wykorzystuje nowoczesne technologie w procesie edukacyjnym.

ocena db (4,0) – konstruuje interesujący scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, prezentuje go, stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych.

ocena db plus (4,5) – konstruuje inspirujący scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III i przedstawia go, stosuje różne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje odpowiednie pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych.

ocena bdb (5,0) – konstruuje i przedstawia oryginalny scenariusz zajęć stacjonarnych metodą projektu oraz zajęć zdalnych zgodnie z metodyką edukacji zintegrowanej kl. I-III, stosuje innowacyjne metody, formy i środki dydaktyczne; przygotowuje kreatywne pomoce dydaktyczne, korzystając przy tym z zasobów medialnych.

Kompetencje:

ocena dst (3,0) – ma podstawową świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu nowe metody pracy. Na niskim poziomie bierze udział w pracach grupy, sporadycznie wypowiada się na wybrany temat. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje na poziomie podstawowym. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym.

ocena dst. plus (3,5) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Angażuje się w pracę zespołu w sposób dostateczny, zabiera głos w dyskusji odnośnie wybranych tematów. Stara się być kreatywny w swoich działaniach, które realizuje w sposób dostateczny. Przejawia kulturę osobistą na poziomie dostatecznym.

ocena db (4,0) – ma świadomość potrzeby rozwoju zawodowego i osobistego, wzbogacania warsztatu o nowoczesne metody pracy. Współpracuje w zespole, dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które stara się zrealizować zgodnie z planem. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

ocena db plus (4,5) – wykazuje dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i próbuje kierować jego pracami, aktywnie uczestniczy w dyskusjach na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

ocena bdb (5,0) – wykazuje bardzo dużą chęć i potrzebę, by rozwijać swój warsztat zawodowy i osobisty, wzbogacać go o nowoczesne metody pracy, również online. Współpracuje w zespole i kieruje jego pracami, chętnie dyskutuje na każdy temat. Jest kreatywny w podejmowanych działaniach, które planuje i doprowadza do efektów końcowych. Przejawia wysoką kulturę osobistą.

Opis składowych oceny końcowej

Warunki zaliczenia przedmiotu:

1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność)

2. aktywny udział w zajęciach

3. skonstruowanie i przedstawienie scenariusza zajęć metodą projektu.

4. prezentacja

Ocena końcowa

Prace zaliczeniowe i aktywność – 60 pkt

60-57 – ocena 5,0

56-52 – ocena 4,5

51-47 – ocena 4,0

46-42 – ocena 3,5

41-36 - ocena 3,0

35 i poniżej – ocena 2,0

Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 8 places more information
Coordinators: Ewelina Rzońca
Group instructors: Ewelina Rzońca
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 16 places more information
Coordinators: Ewelina Rzońca
Group instructors: Ewelina Rzońca
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)