Methodology of Work with Children with Behavioural and Emotional Disorders
General data
Course ID: | WNP-PE-MZZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of Work with Children with Behavioural and Emotional Disorders |
Name in Polish: | Metodyka pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji. Student pozna zasady postępowania terapeutycznego. Będzie potrafił samodzielnie zaprojektować strategię pomocy dzieciom z zaburzeniami zachowania i emocji. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką zaburzeń zachowani i emocji u dzieci i młodzieży. Ukazanie przyczyn i objawów zaburzeń zachowania i emocji, a także sposobów funkcjonowania dziecka w domu, w szkole, w kontaktach rówieśniczych; Student zostanie zapoznany z zasadami postępowania terapeutycznego w przypadku rozpoznania i dziecka zaburzeń zachowania i emocji; zaznajomi się z metodami, technikami i narzędziami pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji; Będzie miał szansę zapoznania się i samodzielnego stworzenia programu socjoterapeutycznego, który można wykorzystać w pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji; |
Bibliography: |
(in Polish) Heininger Janet E, Weiss Sharon K, Jankowski Andrzej, Od chaosu do spokoju: jak wychowywać dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania, Media Rodzina, Poznań 2005. Karasowska A., Profilaktyka na co dzień : jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania, Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA, Warszawa 2009 Kozłowska A.: Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym, WSiP, Warszawa 1984 Lausch-Żuk J.: Terapia dzieci przejawiających zachowania agresywne . (W:) Burtowy M.: Terapia pedagogiczna dzieci w młodszym wieku szkolnym, WOM, Kalisz 1996 Portmann R.,Gry i zabawy przeciwko agresji, Jedność, Kielce 1999 Kozłowska A., Jak pomagać dziecku z zaburzeniami życia uczuciowego, WSiP, Warszawa 1993 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) wiedza EK_01 student charakteryzuje mechanizmy i konsekwencje zaburzeń zachowania i zaburzeń emocjonalnych oraz ma wiedzę na temat możliwych form terapii pedagogicznej i psychologicznej dla dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego EK_02 charakteryzuje zasady i metody udzielania pomocy psychopedagogicznej dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji umiejętności EK_01student posiada umiejętność diagnozowania, analizowania i oceniania sytuacji rozwojowej, edukacyjnej i terapeutycznej dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji EK_02 student samodzielnie konstruuje scenariusze socjoterapeutyczne wykorzystywane w pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji kompetencje EK_01 Student odznacza się odpowiedzialnością, dojrzałością, zaangażowaniem w projektowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji Opis ECTS - udział w ćwiczeniach: 15 godz. - aktywność podczas ćwiczeń, praca w grupach nad zadaniami praktycznymi (studium przypadku) 5 godz. - przygotowanie scenariusza zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji i zaprezentowanie go podczas zajęć 15 godz. - zapoznanie się z zalecaną literaturą przedmiotu 10 godz. 15+5+15+10= 45 godz./ 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania - obecność na zajęciach (8 zajęć - możliwa 1 nieobecność na zajęciach, czyli student za każdą obecność na zajęciach otrzymuje 1pkt łącznie może uzyskać 8 pkt) - aktywność podczas zajęć i pracy w grupie podczas ćwiczeń praktycznych (max. 10 pkt) - przygotowanie na zaliczenie scenariusza zajęć socjoterapeutycznych i zaprezentowanie go podczas zajęć (max. 15pkt) Maksymalna liczba pkt do zdobycia wynosi 33 pkt 27,5 - 33 - ocena 5 (bdb) 25,5 - 27 - ocena 4+ (db+) 23,5 - 25 - ocena 4 (db) 20,5 - 23 - ocena 3+ (dst+) 16,5 - 20 pkt - ocena 3 (dst) 16 pkt. i poniżej - ocena 2 (ndst) Student na ocenę : 3- student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny i objawy zaburzenia, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji, przy pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji 3+ - student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji, przy pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji 4- student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji oraz zna ich dokładne zastosowanie, samodzielnie tworzy scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji, a także przy pomocy scenariusza przeprowadza zajęcia; 4+ - student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji oraz zna dokładnie ich zastosowanie oraz potrafi je scharakteryzować, samodzielnie tworzy scenariusze pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji, przy małej pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji 5 - student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji oraz zna dokładnie ich zastosowanie oraz potrafi je scharakteryzować, samodzielnie tworzy scenariusze pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji i bez pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.