Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Work with Children with Behavioural and Emotional Disorders

General data

Course ID: WNP-PE-MZZ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Work with Children with Behavioural and Emotional Disorders
Name in Polish: Metodyka pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji. Student pozna zasady postępowania terapeutycznego. Będzie potrafił samodzielnie zaprojektować strategię pomocy dzieciom z zaburzeniami zachowania i emocji.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką zaburzeń zachowani i emocji u dzieci i młodzieży. Ukazanie przyczyn i objawów zaburzeń zachowania i emocji, a także sposobów funkcjonowania dziecka w domu, w szkole, w kontaktach rówieśniczych;

Student zostanie zapoznany z zasadami postępowania terapeutycznego w przypadku rozpoznania i dziecka zaburzeń zachowania i emocji; zaznajomi się z metodami, technikami i narzędziami pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji;

Będzie miał szansę zapoznania się i samodzielnego stworzenia programu socjoterapeutycznego, który można wykorzystać w pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji;

Bibliography: (in Polish)

Heininger Janet E, Weiss Sharon K, Jankowski Andrzej, Od chaosu do spokoju: jak wychowywać dzieci z ADHD i innymi zaburzeniami zachowania, Media Rodzina, Poznań 2005.

Karasowska A., Profilaktyka na co dzień : jak wychowywać i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania, Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA, Warszawa 2009

Kozłowska A.: Zaburzenia emocjonalne u dzieci w wieku przedszkolnym, WSiP, Warszawa 1984

Lausch-Żuk J.: Terapia dzieci przejawiających zachowania agresywne . (W:) Burtowy M.: Terapia pedagogiczna dzieci w młodszym

wieku szkolnym, WOM, Kalisz 1996

Portmann R.,Gry i zabawy przeciwko agresji, Jedność, Kielce 1999

Kozłowska A., Jak pomagać dziecku z zaburzeniami życia uczuciowego, WSiP, Warszawa 1993

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

wiedza

EK_01 student charakteryzuje mechanizmy i konsekwencje zaburzeń zachowania i zaburzeń emocjonalnych oraz ma wiedzę na temat możliwych form terapii pedagogicznej i psychologicznej dla dzieci z zaburzeniami wieku rozwojowego

EK_02 charakteryzuje zasady i metody udzielania pomocy psychopedagogicznej dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji

umiejętności

EK_01student posiada umiejętność diagnozowania, analizowania i oceniania sytuacji rozwojowej, edukacyjnej i terapeutycznej dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji

EK_02 student samodzielnie konstruuje scenariusze socjoterapeutyczne wykorzystywane w pracy z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji

kompetencje

EK_01 Student odznacza się odpowiedzialnością, dojrzałością, zaangażowaniem w projektowanie pracy edukacyjno-terapeutycznej z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i emocji

Opis ECTS

- udział w ćwiczeniach: 15 godz.

- aktywność podczas ćwiczeń, praca w grupach nad zadaniami praktycznymi (studium przypadku) 5 godz.

- przygotowanie scenariusza zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji i zaprezentowanie go podczas zajęć 15 godz.

- zapoznanie się z zalecaną literaturą przedmiotu 10 godz.

15+5+15+10= 45 godz./ 3 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania

- obecność na zajęciach (8 zajęć - możliwa 1 nieobecność na zajęciach, czyli student za każdą obecność na zajęciach otrzymuje 1pkt łącznie może uzyskać 8 pkt)

- aktywność podczas zajęć i pracy w grupie podczas ćwiczeń praktycznych (max. 10 pkt)

- przygotowanie na zaliczenie scenariusza zajęć socjoterapeutycznych i zaprezentowanie go podczas zajęć (max. 15pkt)

Maksymalna liczba pkt do zdobycia wynosi 33 pkt

27,5 - 33 - ocena 5 (bdb)

25,5 - 27 - ocena 4+ (db+)

23,5 - 25 - ocena 4 (db)

20,5 - 23 - ocena 3+ (dst+)

16,5 - 20 pkt - ocena 3 (dst)

16 pkt. i poniżej - ocena 2 (ndst)

Student na ocenę :

3- student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny i objawy zaburzenia, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji, przy pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji

3+ - student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji, przy pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji

4- student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji oraz zna ich dokładne zastosowanie, samodzielnie tworzy scenariusz zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji, a także przy pomocy scenariusza przeprowadza zajęcia;

4+ - student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji oraz zna dokładnie ich zastosowanie oraz potrafi je scharakteryzować, samodzielnie tworzy scenariusze pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji, przy małej pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji

5 - student wie czym są zaburzeniami zachowania, zna przyczyny, objawy i skutki zaburzenia za funkcjonowanie dziecka, potrafi wymienić różne narzędzia i techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji oraz zna dokładnie ich zastosowanie oraz potrafi je scharakteryzować, samodzielnie tworzy scenariusze pracy z dziećmi z zaburzeniami zachowania i emocji i bez pomocy scenariusza zajęć potrafi przeprowadzić zajęcia terapeutyczne dla dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)