Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Organizing and Planning Work in Institutional Care Facilities

General data

Course ID: WNP-PE-OP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Organizing and Planning Work in Institutional Care Facilities
Name in Polish: Organizowanie i planowanie pracy w placówkach opiekuńczych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu:specjalistyczny

Cele przedmiotu: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie sformułować i wytłumaczyć czym jest i powinno być organizowanie i planowanie pracy w ogóle. Powinien także wymienić i zdefiniować podstawowe pojęcia, takie jak: pojęcie planowania, pojęcie planu pracy, podstawowe kategorie treściowe planu, plan a program. Student powinieć umieć samodzielnie organizować i planować pracę w placówkach opiekuńczo - wychowawczych.

Wymagania wstępne: Pojęcia i systemy pedagogiczne – wprowadzenie do pedagogiki

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne:Źródła treściowe organizowania i planowania pracy opiekuńczo – wychowawczej. Tok planowania pracy opiekuńczo – wychowawczej w skali placówki. Zasady organizacji i planowania pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych.

Metody oceny:Egzamin ustny

Bibliography: (in Polish)

E. Mazurkiewicz, Planowanie pedagogiczne. W: M. Godlewski (red.), Pedagogika, Warszawa 1974; S. Ziemski, Problemy dobrej diagnozy, Warszawa 1975; J. Zieleniewski, Organizacja i zarządzanie, Warszawa 1969; S. Nowaczyk, Doskonalenie pracy opiekuńczo – wychowawczej i tworzenie efektywnego zespołu pedagogicznego. W: Z. Dąbrowski (red.), Wprowadzenie do metodyki opieki i wychowania w domu dziecka, Warszawa 1985, F. Moskal, Aktualny i przyszłościowy model opiekuna – wychowawcy, Częstochowa, 1977.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

Ek 1. Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących;

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie ma podstawowej, uporządkowanej wiedzy o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących;

- na ocenę 3 (dst.) Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących;

- na ocenę 4 (db.) Student ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, zna kategorie teorie treściowe planu oraz źródła treściowe planu;

- na ocenę 5 (bdb.) Student ma gruntowną, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, zna kategorie teorie treściowe planu oraz źródła treściowe planu, w oparciu o literaturę przedmiotu opisuje zasady planowania działalności opiekuńczo – wychowawczej uwzględniając specyfikę placówki;

Ek 2. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej;

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie ma podstawowej, uporządkowanej wiedzy na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej;

- na ocenę 3 (dst.) Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej;

- na ocenę 4 (db.) Student ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, proponuje efektywne metody stosowane w skutecznym planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo - wychowawczych;

- na ocenę 5 (bdb.) Student ma ugruntowaną, uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, proponuje efektywne metody stosowane w skutecznym planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, z wykorzystaniem określonych metod samodzielnie dokonuje ewaluacji procesu planowania i organizacji pracy w placówkach opiekuńczo - wychowawczych;

Umiejętności:

Ek 3. Student posiada umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej;

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie posiada w stopniu podstawowym umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna;

- na ocenę 3 (dst.) Student posiada w stopniu podstawowym umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna;

- na ocenę 4 (db.) Student posiada pogłębione umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna, potrafi posłużyć się złożonymi metodami w planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych;

- na ocenę 5 (bdb.) Student posiada gruntowne umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna, potrafi posłużyć się złożonymi metodami w planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, samodzielnie przeprowadza proces planowania i organizacji pracy w określonej placówce opiekuńczo – wychowawczej;

Ek 4. Student posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej;

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie posiada podstawowych umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej;

- na ocenę 3 (dst.) Student posiada podstawowe umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej;

- na ocenę 4 (db.) Student posiada pogłębione umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej, efektywnie planuje i szczegółowo organizuje oraz w pełni przeprowadza zajęcia opiekuńczo – wychowawcze z dziećmi i młodzieżą;

- na ocenę 5 (bdb.) Student posiada gruntowne umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej, efektywnie planuje i szczegółowo organizuje oraz w pełni przeprowadza zajęcia opiekuńczo – wychowawcze z dziećmi i młodzieżą dobierając zróżnicowane formy pracy, prezentuje wyniki pracy i formułuje wnioski;

Kompetencje:

Ek 5. Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej;

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie przygotowuje się w sposób profesjonalny i rzetelny do swojej pracy, nie projektuje i nie wykonuje określonych działań pedagogicznych;

- na ocenę 3 (dst.) Student przygotowuje się w sposób profesjonalny i rzetelny do swojej pracy, projektuje i wykonuje określone działania pedagogiczne;

- na ocenę 4 (db.) Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej;

- na ocenę 5 (bdb.) Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej, proponuje ciekawe pomysły, tworzy życzliwą relację w pracy zespołowej;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)