Organizing and Planning Work in Institutional Care Facilities
General data
Course ID: | WNP-PE-OP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Organizing and Planning Work in Institutional Care Facilities |
Name in Polish: | Organizowanie i planowanie pracy w placówkach opiekuńczych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Poziom przedmiotu:specjalistyczny Cele przedmiotu: W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie sformułować i wytłumaczyć czym jest i powinno być organizowanie i planowanie pracy w ogóle. Powinien także wymienić i zdefiniować podstawowe pojęcia, takie jak: pojęcie planowania, pojęcie planu pracy, podstawowe kategorie treściowe planu, plan a program. Student powinieć umieć samodzielnie organizować i planować pracę w placówkach opiekuńczo - wychowawczych. Wymagania wstępne: Pojęcia i systemy pedagogiczne – wprowadzenie do pedagogiki |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne:Źródła treściowe organizowania i planowania pracy opiekuńczo – wychowawczej. Tok planowania pracy opiekuńczo – wychowawczej w skali placówki. Zasady organizacji i planowania pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych. Metody oceny:Egzamin ustny |
Bibliography: |
(in Polish) E. Mazurkiewicz, Planowanie pedagogiczne. W: M. Godlewski (red.), Pedagogika, Warszawa 1974; S. Ziemski, Problemy dobrej diagnozy, Warszawa 1975; J. Zieleniewski, Organizacja i zarządzanie, Warszawa 1969; S. Nowaczyk, Doskonalenie pracy opiekuńczo – wychowawczej i tworzenie efektywnego zespołu pedagogicznego. W: Z. Dąbrowski (red.), Wprowadzenie do metodyki opieki i wychowania w domu dziecka, Warszawa 1985, F. Moskal, Aktualny i przyszłościowy model opiekuna – wychowawcy, Częstochowa, 1977. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: Ek 1. Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących; - na ocenę 2 (ndst.) Student nie ma podstawowej, uporządkowanej wiedzy o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących; - na ocenę 3 (dst.) Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących; - na ocenę 4 (db.) Student ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, zna kategorie teorie treściowe planu oraz źródła treściowe planu; - na ocenę 5 (bdb.) Student ma gruntowną, uporządkowaną wiedzę o środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, zna kategorie teorie treściowe planu oraz źródła treściowe planu, w oparciu o literaturę przedmiotu opisuje zasady planowania działalności opiekuńczo – wychowawczej uwzględniając specyfikę placówki; Ek 2. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej; - na ocenę 2 (ndst.) Student nie ma podstawowej, uporządkowanej wiedzy na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej; - na ocenę 3 (dst.) Student ma podstawową, uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej; - na ocenę 4 (db.) Student ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, proponuje efektywne metody stosowane w skutecznym planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo - wychowawczych; - na ocenę 5 (bdb.) Student ma ugruntowaną, uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w pracy wychowawczej, proponuje efektywne metody stosowane w skutecznym planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, z wykorzystaniem określonych metod samodzielnie dokonuje ewaluacji procesu planowania i organizacji pracy w placówkach opiekuńczo - wychowawczych; Umiejętności: Ek 3. Student posiada umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej; - na ocenę 2 (ndst.) Student nie posiada w stopniu podstawowym umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna; - na ocenę 3 (dst.) Student posiada w stopniu podstawowym umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna; - na ocenę 4 (db.) Student posiada pogłębione umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna, potrafi posłużyć się złożonymi metodami w planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych; - na ocenę 5 (bdb.) Student posiada gruntowne umiejętności stosowania przepisów z zakresu prawa w działalności zawodowej – wychowawcy, opiekuna, potrafi posłużyć się złożonymi metodami w planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo – wychowawczych, samodzielnie przeprowadza proces planowania i organizacji pracy w określonej placówce opiekuńczo – wychowawczej; Ek 4. Student posiada umiejętność prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej; - na ocenę 2 (ndst.) Student nie posiada podstawowych umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej; - na ocenę 3 (dst.) Student posiada podstawowe umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej; - na ocenę 4 (db.) Student posiada pogłębione umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej, efektywnie planuje i szczegółowo organizuje oraz w pełni przeprowadza zajęcia opiekuńczo – wychowawcze z dziećmi i młodzieżą; - na ocenę 5 (bdb.) Student posiada gruntowne umiejętności prowadzenia dokumentacji pracy wychowawczej, efektywnie planuje i szczegółowo organizuje oraz w pełni przeprowadza zajęcia opiekuńczo – wychowawcze z dziećmi i młodzieżą dobierając zróżnicowane formy pracy, prezentuje wyniki pracy i formułuje wnioski; Kompetencje: Ek 5. Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; - na ocenę 2 (ndst.) Student nie przygotowuje się w sposób profesjonalny i rzetelny do swojej pracy, nie projektuje i nie wykonuje określonych działań pedagogicznych; - na ocenę 3 (dst.) Student przygotowuje się w sposób profesjonalny i rzetelny do swojej pracy, projektuje i wykonuje określone działania pedagogiczne; - na ocenę 4 (db.) Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; - na ocenę 5 (bdb.) Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej, proponuje ciekawe pomysły, tworzy życzliwą relację w pracy zespołowej; |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.