Praktyki dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-PD1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyki dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: NP2_W18, P_TW2_02, P_TW2_05; Umiejętności: NP2_U09, P_TU2_02; Kompetencje społeczne: NP2_K04, P_TK2_03; |
Skrócony opis: |
Praktyka odbywa się w trakcie trwania 3 semestru studiów II stopnia. Obejmuje 60 godzin praktyki dyplomowej, na którą składa się 30 godzin praktyki w placówce edukacyjnej (przedszkole, szkoła) o charakterze integracyjnym oraz 30 godzin praktyki w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Celem praktyki dyplomowej jest nabycie umiejętności samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej, rewalidacji, arteterapii, przy jednoczesnym wykorzystaniu wszelkich form wspierania rozwoju dzieci i młodzieży o różnym rodzaju i stopniu dysfunkcji i niepełnosprawności. |
Pełny opis: |
Praktyka odbywa się w trakcie trwania 3 semestru studiów II stopnia. Obejmuje 60 godzin praktyki dyplomowej, na którą składa się 30 godzin praktyki w placówce edukacyjnej (przedszkole, szkoła) o charakterze integracyjnym oraz 30 godzin praktyki w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Podczas wizyty w placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej, student powinien zapoznać się z wieloaspektowym funkcjonowaniem placówki. Powinien samodzielnie planować i prowadzić terapię pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w uczeniu się oraz samodzielnie planować i prowadzić zajęcia rewalidacyjne, arteterapeutyczne, wspomagające dla dzieci i młodzieży o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności. Celem praktyki dyplomowej jest nabycie umiejętności samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej, rewalidacji, arteterapii, przy jednoczesnym wykorzystaniu wszelkich form wspierania rozwoju dzieci i młodzieży o różnym rodzaju i stopniu dysfunkcji i niepełnosprawności. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: NP2_W18 - student ma wiedzę na temat założeń i działań diagnostyczno- terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; P_TW2_02 - student ma wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; P_TW2_05 - student ma wiedzę dotyczącą zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych; Umiejętności: NP2_U09 - student potrafi tworzyć programy terapeutyczne; P_TU2_02 - student potrafi samodzielnie projektować i prowadzić działania z zakresu terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; Kompetencje społeczne: NP2_K04 - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce; P_TK2_03 - student jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych działań w pracy z dziećmi i młodzieżą; 60h. praktyki dyplomowej - 30h. - praktyka w placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym; - 30h. - praktyka w poradni psychologiczno-pedagogicznej; |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: - na ocenę 3 (dst.) - student przyswoił podstawową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; - na ocenę 4 (db.) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; Wiedzę powyższą uzasadnia stosownymi przykładami; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; wiedzę powyższą uzasadnia stosownymi przykładami; zapisuje konstruktywne wnioski; - na ocenę 5 (bdb.) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; wiedzę powyższą uzasadnia stosownymi przykładami; zapisuje konstruktywne wnioski; dzieli się osobistymi uwagami dotyczącymi wieloaspektowego funkcjonowania placówki; Umiejętności: - na ocenę 3 (dst.) - student nabył podstawowe umiejętności z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; - na ocenę 4 (db.) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; potrafi integrować umiejętności z wcześniej nabytą wiedzą; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; wprowadza modyfikacje do samodzielnie konstruowanych programów i prowadzonych zajęć; potrafi integrować umiejętności z wcześniej nabytą wiedzą; - na ocenę 5 (bdb.) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; wprowadza modyfikacje do samodzielnie konstruowanych programów i prowadzonych zajęć; potrafi integrować umiejętności z wcześniej nabytą wiedzą; powyższe czynności wykonuje na wysokim poziomie aktywności własnej; Kompetencje społeczne: - na ocenę 3 (dst.) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych działań w pracy z dzieckiem i młodzieżą; - na ocenę 3,5 (dst. plus) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych działań; - na ocenę 4 (db.) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie zajęć na wysokim poziomie własnej aktywności; - na ocenę 4,5 (db. plus) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie zajęć na wysokim poziomie własnej aktywności; dostrzega znaczenie techniki obserwacji w pracy z uczniem; - na ocenę 5 (bdb.) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie zajęć na wysokim poziomie własnej aktywności; dostrzega znaczenie techniki obserwacji w pracy z uczniem; dokonuje świadomej samooceny; |
Praktyki zawodowe: |
II rok II stopnia - Terapia ped. z edu. włącz. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.