Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-PD1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyki dyplomowe
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Wiedza:

NP2_W18, P_TW2_02, P_TW2_05;


Umiejętności:

NP2_U09, P_TU2_02;


Kompetencje społeczne:

NP2_K04, P_TK2_03;


Skrócony opis:

Praktyka odbywa się w trakcie trwania 3 semestru studiów II stopnia. Obejmuje 60 godzin praktyki dyplomowej, na którą składa się 30 godzin praktyki w placówce edukacyjnej (przedszkole, szkoła) o charakterze integracyjnym oraz 30 godzin praktyki w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Celem praktyki dyplomowej jest nabycie umiejętności samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej, rewalidacji, arteterapii, przy jednoczesnym wykorzystaniu wszelkich form wspierania rozwoju dzieci i młodzieży o różnym rodzaju i stopniu dysfunkcji i niepełnosprawności.

Pełny opis:

Praktyka odbywa się w trakcie trwania 3 semestru studiów II stopnia. Obejmuje 60 godzin praktyki dyplomowej, na którą składa się 30 godzin praktyki w placówce edukacyjnej (przedszkole, szkoła) o charakterze integracyjnym oraz 30 godzin praktyki w poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Podczas wizyty w placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej, student powinien zapoznać się z wieloaspektowym funkcjonowaniem placówki. Powinien samodzielnie planować i prowadzić terapię pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą mającą trudności w uczeniu się oraz samodzielnie planować i prowadzić zajęcia rewalidacyjne, arteterapeutyczne, wspomagające dla dzieci i młodzieży o różnym rodzaju i stopniu niepełnosprawności.

Celem praktyki dyplomowej jest nabycie umiejętności samodzielnego planowania i prowadzenia zajęć z zakresu terapii pedagogicznej, rewalidacji, arteterapii, przy jednoczesnym wykorzystaniu wszelkich form wspierania rozwoju dzieci i młodzieży o różnym rodzaju i stopniu dysfunkcji i niepełnosprawności.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

NP2_W18 - student ma wiedzę na temat założeń i działań diagnostyczno- terapeutycznych podejmowanych w danej placówce;

P_TW2_02 - student ma wiedzę na temat rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;

P_TW2_05 - student ma wiedzę dotyczącą zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych;

Umiejętności:

NP2_U09 - student potrafi tworzyć programy terapeutyczne;

P_TU2_02 - student potrafi samodzielnie projektować i prowadzić działania z zakresu terapii pedagogicznej i edukacji włączającej;

Kompetencje społeczne:

NP2_K04 - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce;

P_TK2_03 - student jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych działań w pracy z dziećmi i młodzieżą;

60h. praktyki dyplomowej

- 30h. - praktyka w placówce edukacyjnej o charakterze integracyjnym;

- 30h. - praktyka w poradni psychologiczno-pedagogicznej;

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

- na ocenę 3 (dst.) - student przyswoił podstawową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce;

- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce;

- na ocenę 4 (db.) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; Wiedzę powyższą uzasadnia stosownymi przykładami;

- na ocenę 4,5 (db. plus) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; wiedzę powyższą uzasadnia stosownymi przykładami; zapisuje konstruktywne wnioski;

- na ocenę 5 (bdb.) - student przyswoił szczegółową wiedzę na temat cech rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, na temat zasad, norm i procedur terapii pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych oraz założeń i działań diagnostyczno-terapeutycznych podejmowanych w danej placówce; wiedzę powyższą uzasadnia stosownymi przykładami; zapisuje konstruktywne wnioski; dzieli się osobistymi uwagami dotyczącymi wieloaspektowego funkcjonowania placówki;

Umiejętności:

- na ocenę 3 (dst.) - student nabył podstawowe umiejętności z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej;

- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej;

- na ocenę 4 (db.) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; potrafi integrować umiejętności z wcześniej nabytą wiedzą;

- na ocenę 4,5 (db. plus) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; wprowadza modyfikacje do samodzielnie konstruowanych programów i prowadzonych zajęć; potrafi integrować umiejętności z wcześniej nabytą wiedzą;

- na ocenę 5 (bdb.) - student nabył złożone umiejętności (dotyczy konstrukcji celów ogólnych, operacyjnych, procedur osiągania celów, metod, technik i zasad pracy z dzieckiem) z zakresu samodzielnego tworzenia programów terapeutycznych oraz samodzielnego projektowania i prowadzenia działań w obszarze terapii pedagogicznej i edukacji włączającej; wprowadza modyfikacje do samodzielnie konstruowanych programów i prowadzonych zajęć; potrafi integrować umiejętności z wcześniej nabytą wiedzą; powyższe czynności wykonuje na wysokim poziomie aktywności własnej;

Kompetencje społeczne:

- na ocenę 3 (dst.) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych działań w pracy z dzieckiem i młodzieżą;

- na ocenę 3,5 (dst. plus) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie własnych działań;

- na ocenę 4 (db.) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie zajęć na wysokim poziomie własnej aktywności;

- na ocenę 4,5 (db. plus) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie zajęć na wysokim poziomie własnej aktywności; dostrzega znaczenie techniki obserwacji w pracy z uczniem;

- na ocenę 5 (bdb.) - student jest świadomy wartości i celów działań realizowanych w placówce oraz rozumie i uzasadnia ich istotę; jest odpowiedzialny za przygotowanie i prowadzenie zajęć na wysokim poziomie własnej aktywności; dostrzega znaczenie techniki obserwacji w pracy z uczniem; dokonuje świadomej samooceny;

Praktyki zawodowe:

II rok II stopnia - Terapia ped. z edu. włącz.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)