Diploma Internship
General data
Course ID: | WNP-PE-PDY |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Diploma Internship |
Name in Polish: | Praktyki dyplomowe |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | P_WP2_05 P_UP2_02 P_UP2_06 P_KP2_03 |
Short description: |
(in Polish) Studenci zobowiązani są do odbycia 60 godzinnej praktyki, która obejmuje: 30 godzin w przedszkolu, 30 godzin w szkole. Warunkiem zaliczenia praktyk dyplomowych jest, aby jedna z placówek (przedszkole lub szkoła) miała charakter integracyjny. Bloki praktyki dyplomowej obejmują: 20 godzin samodzielne przeprowadzenie zajęć/lekcji, 10 godzin samodzielnie prowadzonych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, terapeutycznych, wspomagających z dziećmi z różnego rodzaju trudnościami rozwojowymi i dysfunkcjami. |
Full description: |
(in Polish) Podstawowym założeniem praktyki pedagogicznej jest umożliwienie studentom kontaktu z rzeczywistością dydaktyczno-wychowawczą w placówce oraz zapewnienie warunków do zdobycia doświadczenia pedagogicznego w zakresie: 1. przygotowania przyszłych pedagogów do pracy opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 2.krytycznej oceny wiedzy, umiejętności i postaw nabytych w trakcie studiów, poprzez twórczą konfrontację z empiryczną rzeczywistością – ugruntowanie wiedzy i posiadanych sprawności lub ich weryfikacja; 3.nabycia umiejętności trafnego łączenia wiedzy naukowej z praktyką wychowania, kształcenia, opieki, diagnostyki i terapii pedagogicznej; 4.pogłębiania znajomości metod i form nauczania, wychowania i wsparcia oraz ich praktycznego wykorzystania w przedszkolu i klasach I-III. 5. wyrobienia podstawowych nawyków i kompetencji zawodowych – wchodzenie praktykanta w role wychowawcy, opiekuna, pedagoga; 6. koncentrowania się na czynnym i twórczym uczestnictwie w toku wielorakich i różnorodnych form zajęć pedagogicznych w przedszkolu i szkole (na ich planowaniu, przygotowaniu i prowadzeniu) – zgodnym z wytycznymi danej placówki. 7. rozwijania pozytywnych przekonań studentów dotyczących własnych kompetencji zawodowych i osobowościowych w pracy pedagogicznej, umacniania przekonania o trafności wyboru zawodu; 8.poznania celów, funkcji, struktury, zasad działania i istoty organizacji placówki i jej środowiska; 9. dogłębnego znawstwa i rozumienia sytuacji i procesów dydaktyczno-wychowawczych instytucji; 10.rozwijania umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej z podopiecznymi i autoprezentacji, jak również prawidłowego diagnozowania i konstruktywnego rozwiązywania problemów i konfliktów wychowawczych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) P_WP2_05 Ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu przedszkola, szkoły i placówki rewalidacyjnej, pogłębioną w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego. P_UP2_02 Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej i specjalnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych w przedszkolu, szkole i placówce rewalidacyjnej, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. P_UP2_06 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji. P_KP2_03 Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych. Uzasadnienie ECTS: godziny kontaktowe- 60 przygotowanie do zajęć:- 15 przygotowanie dokumentacji praktyk: - 5 Łączna liczba godzin: 80 (=3 ECTS) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia praktyk jest przedstawienie wydziałowemu Pełnomocnikowi Dziekana ds. praktyk: - karty praktykanta, - dziennika praktyk, - arkuszy obserwacji zajęć, zaakceptowanych przez opiekuna praktyk, - kart kompetencji praktykanta, - innych materiałów, opracowanych podczas praktyk, np. przygotowane pomoce dydaktyczne, zdjęcia dokumentujące realizację zajęć i efekty pracy, wykaz przeczytanej literatury, wykaz aktów prawnych, z którymi student się zapoznał itp. |
Practical placement: |
(in Polish) Przed przystąpienia do odbywania praktyk należy zapoznać się z Regulaminem Praktyk WNP UKSW. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.