Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diploma Internship

General data

Course ID: WNP-PE-PDY
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Diploma Internship
Name in Polish: Praktyki dyplomowe
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

P_WP2_05

P_UP2_02

P_UP2_06

P_KP2_03

Short description: (in Polish)

Studenci zobowiązani są do odbycia 60 godzinnej praktyki, która obejmuje:

30 godzin w przedszkolu, 30 godzin w szkole.

Warunkiem zaliczenia praktyk dyplomowych jest, aby jedna z placówek (przedszkole lub szkoła) miała charakter integracyjny.

Bloki praktyki dyplomowej obejmują: 20 godzin samodzielne przeprowadzenie zajęć/lekcji, 10 godzin samodzielnie prowadzonych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacyjnych, terapeutycznych, wspomagających z

dziećmi z różnego rodzaju trudnościami rozwojowymi i dysfunkcjami.

Full description: (in Polish)

Podstawowym założeniem praktyki pedagogicznej jest umożliwienie studentom kontaktu z rzeczywistością dydaktyczno-wychowawczą w placówce oraz zapewnienie warunków do zdobycia doświadczenia pedagogicznego w zakresie:

1. przygotowania przyszłych pedagogów do pracy opiekuńczo-wychowawczej, dydaktycznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;

2.krytycznej oceny wiedzy, umiejętności i postaw nabytych w trakcie studiów, poprzez twórczą konfrontację z empiryczną rzeczywistością – ugruntowanie wiedzy i posiadanych sprawności lub ich weryfikacja;

3.nabycia umiejętności trafnego łączenia wiedzy naukowej z praktyką wychowania, kształcenia, opieki, diagnostyki i terapii pedagogicznej;

4.pogłębiania znajomości metod i form nauczania, wychowania i wsparcia oraz ich praktycznego wykorzystania w przedszkolu i klasach I-III.

5. wyrobienia podstawowych nawyków i kompetencji zawodowych – wchodzenie praktykanta w role wychowawcy, opiekuna, pedagoga;

6. koncentrowania się na czynnym i twórczym uczestnictwie w toku wielorakich i różnorodnych form zajęć pedagogicznych w przedszkolu i szkole (na ich planowaniu, przygotowaniu i prowadzeniu) – zgodnym z wytycznymi danej placówki.

7. rozwijania pozytywnych przekonań studentów dotyczących własnych kompetencji zawodowych i osobowościowych w pracy pedagogicznej, umacniania przekonania o trafności wyboru zawodu;

8.poznania celów, funkcji, struktury, zasad działania i istoty organizacji placówki i jej środowiska;

9. dogłębnego znawstwa i rozumienia sytuacji i procesów dydaktyczno-wychowawczych instytucji;

10.rozwijania umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej z podopiecznymi i autoprezentacji, jak również prawidłowego diagnozowania i konstruktywnego rozwiązywania problemów i konfliktów wychowawczych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

P_WP2_05 Ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu przedszkola, szkoły i placówki rewalidacyjnej, pogłębioną w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego.

P_UP2_02 Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej i specjalnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych w przedszkolu, szkole i placówce rewalidacyjnej, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych.

P_UP2_06 Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w obszarze edukacji elementarnej i rewalidacji.

P_KP2_03 Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych.

Uzasadnienie ECTS:

godziny kontaktowe- 60

przygotowanie do zajęć:- 15

przygotowanie dokumentacji praktyk: - 5

Łączna liczba godzin: 80 (=3 ECTS)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Podstawą zaliczenia praktyk jest przedstawienie wydziałowemu Pełnomocnikowi Dziekana ds. praktyk:

- karty praktykanta,

- dziennika praktyk,

- arkuszy obserwacji zajęć, zaakceptowanych przez opiekuna praktyk,

- kart kompetencji praktykanta,

- innych materiałów, opracowanych podczas praktyk, np. przygotowane pomoce dydaktyczne, zdjęcia dokumentujące realizację zajęć i efekty pracy, wykaz przeczytanej literatury, wykaz aktów prawnych, z którymi student się zapoznał itp.

Practical placement: (in Polish)

Przed przystąpienia do odbywania praktyk należy zapoznać się z Regulaminem Praktyk WNP UKSW.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)