Podstawy dydaktyki ogólnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-PDYDC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy dydaktyki ogólnej |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty kształcenia na studiach I stopnia na kierunku: Pedagogika (ćwiczenia akademickie): NP1_W03 NP1_W09 NP1_W11 NP1_U04 NP1_U06 NP1_U14 NP1_K08 NP1_K10 NP1_K12 Efekty kształcenia na studiach I stopnia na kierunku Pedagogika specjalna: PSI_W06 PSI_W10 PSI_W14 PSI_U09 PSI_U13 PSI_K01 PSI_K05 PSI_K07 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć akademickich (ćwiczenia prowadzone przez dr hab. E. Wolter prof. UKSW) z podstaw dydaktyki ogólnej jest poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu dydaktyki ogólnej, poznanie wartości znaczenia ucznia i nauczyciela - jako podmiotów procesu kształcenia, systemów dydaktycznych, organizacyjnych form procesu kształcenia, zrozumienie związku celów kształcenia z celami wychowania oraz wychowawczej funkcji procesu kształcenia, a także poznanie zasad nauczania, uczenia się (kształcenia) oraz metod kształcenia, dydaktyczno-wychowawczej wartości samokształcenia, samorealizacji, autokreacji - systematycznej i twórczej intrapersonalnej pracy nad sobą. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA: - Student ma uporządkowaną wiedzę na temat procesu wychowania i kształcenia, filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, psychologicznych podstaw procesu wychowania. - Student zna podstawowe teorie dotyczące procesu wychowania oraz nauczania, uczenia się (kształcenia). - Student zna najważniejsze systemy dydaktyczno-wychowawcze. UMIEJĘTNOŚCI: - Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystać z różnych źródeł wiedzy. -Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych (w zakresie podstaw dydaktyki ogólnej). - Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w działaniu. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Student ma odpowiedzialną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, doskonalenia zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju. - Student dostrzega znaczenie wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w kreowaniu relacji dydaktyczno-wychowawczych, środowiska wychowawczego i wspieraniu integralnego rozwoju człowieka. Ma przekonanie o wartości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. - Student ma świadomość uzasadnionej konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych). |
Metody i kryteria oceniania: |
Systematyczna, aktywna (czynna) obecność na zajęciach ćwiczeniowych, pozytywna ocena uzyskana podczas kolokwium pisemnego (pytania otwarte, forma indywidualna jednolita). Szczegółowe kryteria oceniania znajdują się na następnych stronach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.