Pedagogy of the Family
General data
Course ID: | WNP-PE-PEDR3 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Pedagogy of the Family |
Name in Polish: | Pedagogika rodziny |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Pedagogy of the Family is the subject introducing students in issues connected with the family as a group and both institution of child care and education. The main goal is to make them understand how the family is changing in the contemporary world, as a space of child care and development. |
Full description: |
(in Polish) W ramach tego przedmiotu podejmuje się następujące zagadnienia: 1. Rodzina a rozwój jednostki 2. Rodzina jako grupa społeczna i instytucja 3. Małżeństwo i rodzina 4. Struktura i więzi rodzinne. 5. Przemiany rodziny współczesnej 6.Socjalizacja i wychowanie w rodzinie. 7. Rodzina funkcjonalna i dysfunkcjonalna 8. Typologie rodziny 9. Rodziny w kryzysie - diagnoza i terapia. 10. Dziecko w rodzinie ryzyka. 11. Relacje rodziny ze szkołą. 12. Kultura pedagogiczna rodziców. |
Bibliography: |
(in Polish) S. Kawula, J. Brągiel, A. Janke, red.: Pedagogika rodziny. Toruń 2014. S. Kawula: Rodzina współczesna: przeobrażenia i przyszłość a wyzwania pedagogiki rodziny. Olsztyn, 2007. M. Ziemska, red.: Rodzina współczesna. Warszawa 2000. B. Walczak: Rodzina transnarodowa. Warszawa 2016. Z. Tyszka: Rodzina we współczesnym świecie. Poznań 2002. A. Kwak: Rodzina w dobie przemian. Warszawa 2005 M. Makuch, J. Pluta red.: Rodzina w systemie wsparcia społecznego: teoria i praktyka. Warszawa 2015. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Założone efekty kształcenia to podstawowa wiedza o rodzinie, jej strukturze i funkcjach, umiejętność rozumienia przemian rodziny zachodzących we współczesnym świecie, oraz kompetencje zwiazane z diagnozowaniem sytuacji rodziny w kryzysią. 2 ECTS: 30 godzin wykładu 20 godzin pracy własnej studenta 5 godzin - przygotowanie pracy/prezentacji |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład problemowy i interaktywny. Zaliczenie: pisemny esej lub praca/prezentacja w grupie. podstawowa wiedza o rodzinie - dst. rozumienie przemian społecznych rodziny - db. umiejętność antycypacji zmian - bdb. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.