Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Special pedagogy

General data

Course ID: WNP-PE-PEDS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Special pedagogy
Name in Polish: Pedagogika specjalna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
Course homepage: http://pa89z7f
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Realizacja przedmiotu służy:

- uzyskaniu przez studenta podstawowej wiedzy o miejscu, charakterze, znaczeniu pedagogiki specjalnej w systemie nauk, jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej, jak również w obrębie subdyscyplin pedagogiki specjalnej, a ponadto:

- nabyciu podstawowych umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki specjalnej i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk w zakresie rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii, wsparcia i resocjalizacji;

- celem przedmiotu jest również wyposażenie studenta w kompetencje społeczne uzdatniające do odpowiedzialnego podejmowania profesjonalnych wyzwań w zakresie edukacji włączającej.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty uczenia się i opis ECTS

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. - NP1_W13; Efekt przedmiotowy 2. - NP1_W14, Efekt przedmiotowy 3. - NP1_W15, Efekt przedmiotowy 4. - NP1_W32

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 5. - NP1_U02; Efekt przedmiotowy 6. - NP1_U24

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 7. - NP1_K01; Efekt przedmiotowy 8. - NP1_K09

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1. Student posiada elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat pedagogiki specjalnej, obejmującą terminologię, teorię i metodykę.

Efekt przedmiotowy 2. Student posiada podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji specjalnej; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych działających na rzecz osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych.

Efekt przedmiotowy 3. Student zna i rozumie zachowania uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, terapeutycznej oraz zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania placówek dotyczące adaptacji organizacji procesu kształcenia, wychowania i terapii.

Efekt przedmiotowy 4. Student zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej, a także sposoby realizacji zasad inkluzji społecznej dzieci z niepełnosprawnościami, problemami i zaburzeniami, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 5. Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, terapeutycznych, opiekuńczych i kulturalnych osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

Efekt przedmiotowy 6. Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do planowania i realizacji zadań wspierających i pomocowych na rzecz osób z trudnościami rozwoju i adaptacji społecznej.

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 7. Student jest gotowy do podnoszenia poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie edukacji inkluzyjnej, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

Efekt przedmiotowy 8. Student jest gotowy do prowadzenia działalności zgodnie z dyrektywami metodycznymi w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej.

ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

Udział w wykładzie - 30 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Przygotowanie do wykładu - 5 godz.

Czytanie literatury - 20 godz.

Przygotowanie do egzaminu - 30 godz.

Suma godzin - 90 [90/25(30) = 3]

Liczba ECTS: 3

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)