(in Polish) Pedagogika ogólna
General data
Course ID: | WNP-PE-PO-W |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Pedagogika ogólna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W20, NP1_U02, NP1_K05 symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PSPE_W03 PSPE_W05 symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W01, PPW_W03, PPW_U01, PPW_K01 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Dojrzałe postawy intelektualne Studentek / Studentów wobec wiedzy w zakresie nauk o wychowaniu. |
Short description: |
(in Polish) Wykłady z pedagogiki ogólnej odbywają się w semestrze letnim 2023/2024, w ilości 30 godzin dydaktycznych, po uzyskaniu pozytywnych ocen z historii myśli pedagogicznej i dziejów oświaty (w semestrze zimowym 2023/2024). |
Full description: |
(in Polish) Celem wykładów z pedagogiki ogólnej, realizowanych przez prof. UKSW dr hab. Edytę Wolter w semestrze letnim 2023/2024 (w formacie online za pomocą aplikacji MS Teams) jest zmotywowanie Studentek i Studentek do zapoznania się z elementarną terminologią pedagogiki, zrozumienia miejsca pedagogiki w systemie nauk, jej powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. METODY KSZTAŁCENIA: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: - Studentka / Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice, rozumie jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. - Studentka / Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi. - Studentka / Student ma uporządkowaną wiedzę o społeczno-kulturowych, historycznych, filozoficznych podstawach kształtowania pedagogiki jako dyscypliny naukowej. UMIEJĘTNOŚCI: - Studentka / Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki (oraz powiązanych z nią dyscyplin) celem analizowania oraz interpretowania problemów edukacyjnych. - Studentka / Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł informacji. - Studentka / Student potrafi posługiwać się zasadami, normami etycznymi w procesie zdobywania wiedzy pedagogicznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Studentka / Student rozumie potrzebę samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju edukacji ustawicznej. - Studentka / Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w procesie zdobywania wiedzy oraz w relacjach interpersonalnych. - Studentka / Student odpowiedzialnie uczestniczy w wykładach i stopniowo (w sposób zrównoważony) przygotowuje się do egzaminu z pedagogiki. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład zdalny prowadzony za pomocą aplikacji MS Teams. Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania końcowej oceny pozytywnej na podstawie kolokwium pisemnego w warunkach stacjonarnych: - ocena 3.0 - Studentka / Student zadowalająco zna podstawowe tezy z wykładu problemowego w zakresie pedagogiki; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, rozwijania swoich umiejętności. - ocena 3.5 - Studentka / Student zna elementarne pojęcia z zakresu pedagogiki; systematycznie pracuje nad sobą (wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne). - ocena 4.0 - Studentka / Student rozwiązuje problemy dotyczące interakcji społecznych w procesie edukacji, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego. - ocena 4.5 - Studentka / Student klasyfikuje, porównuje poszczególne pedagogiczne kategorie pojęciowe, potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, ma świadomość istnienia etycznego wymiaru w procesie zdobywania wiedzy. - ocena 5.0 - Studentka / Student potrafi interpretować przykładowe zjawiska pedagogiczne, wychowawcze, posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i merytorycznego ich argumentowania; dostrzega znaczenie wartości uniwersalnych, chrześcijańskich w kreowaniu zrównoważonego rozwoju społecznego w XXI wieku. Podczas kolokwium pisemnego ocena końcowa zależy od jakości odpowiedzi na pytania otwarte (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 130 places
|
|
Coordinators: | Edyta Wolter | |
Group instructors: | Edyta Wolter | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) NAKŁAD PRACY STUDENTKI/STUDENTA: - aktywne uczestniczenie w wykładzie - 30 godz. dydaktycznych - praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb (dyżur) - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 30 godz. dydaktycznych. Ogółem 90 godzin dydaktycznych (3 ECTS). |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) METODY KSZTAŁCENIA: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.