Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

General pedagogy

General data

Course ID: WNP-PE-PO-lic
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: General pedagogy
Name in Polish: Pedagogika ogólna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP1_W01, NP1_W02, Np1_W20, NP1_U02, NP1_K05

Short description: (in Polish)

Pedagogika ogólna jako przedmiot kształcenia przyszłych pedagogów ma przyczyniać się do zwiększenia stopnia ich świadomości odnośnie podstawowej struktury (logiki) myślenia pedagogicznego. Ta struktura (logika) ma charakter uniwersalny i obejmuje wszystkie pola działania profesjonalnego i nieprofesjonalnego. Znajomość i rozumienie struktury (logiki) myślenia pedagogicznego dostarcza fundamentu pod tworzenie kompetencji pedagogicznych, a w szczególności wiązania refleksji pedagogicznej i działalności edukacyjnej w spójną całość.

Bibliography: (in Polish)

Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle:

D. Benner, Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu historyczno-problemowym i systematycznym, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2015.

Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.

B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2012.

T. Hejnicka-Bezwińska, Pedagogika Podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym, Wydawnictwa Difin, Warszawa 2015.

Artykuły z czasopism pedagogicznych dostępnych w internecie.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna i rozumie:

- terminy i pojęcia pedagogiczne oraz ich zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym,

- współczesne kierunki rozwoju pedagogiki, jej nurty i systemy pedagogiczne oraz jej historyczne i kulturowe uwarunkowania.

Student posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat podstaw filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej.

Student potrafi:

- integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych i humanistycznych w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych zjawisk pedagogicznych,

- wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, w tym pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz psychologii w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego, wychowawczego w przedszkolu i szkole.

Student jest gotów do:

- okazywania szacunku dla godności każdego człowieka, posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w pedagogicznej działalności zawodowej,

- prezentowania postawy refleksyjnego praktyka.

Opis ECTS:

- udział w wykładach prowadzonych synchronicznie z pomocą MS Teams – 30 godzin,

- wykonywania zadań i quizów na platformie e-learningowej Moodle – 10 godzin,

- czytanie wyznaczonej literatury – 20 godzin,

- przygotowanie do egzaminu końcowego w formie testu online – 15 godzin.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)