General pedagogy
General data
Course ID: | WNP-PE-PO-lic |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | General pedagogy |
Name in Polish: | Pedagogika ogólna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP1_W01, NP1_W02, Np1_W20, NP1_U02, NP1_K05 |
Short description: |
(in Polish) Pedagogika ogólna jako przedmiot kształcenia przyszłych pedagogów ma przyczyniać się do zwiększenia stopnia ich świadomości odnośnie podstawowej struktury (logiki) myślenia pedagogicznego. Ta struktura (logika) ma charakter uniwersalny i obejmuje wszystkie pola działania profesjonalnego i nieprofesjonalnego. Znajomość i rozumienie struktury (logiki) myślenia pedagogicznego dostarcza fundamentu pod tworzenie kompetencji pedagogicznych, a w szczególności wiązania refleksji pedagogicznej i działalności edukacyjnej w spójną całość. |
Bibliography: |
(in Polish) Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle: D. Benner, Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu historyczno-problemowym i systematycznym, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2015. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2012. T. Hejnicka-Bezwińska, Pedagogika Podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym, Wydawnictwa Difin, Warszawa 2015. Artykuły z czasopism pedagogicznych dostępnych w internecie. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student zna i rozumie: - terminy i pojęcia pedagogiczne oraz ich zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, - współczesne kierunki rozwoju pedagogiki, jej nurty i systemy pedagogiczne oraz jej historyczne i kulturowe uwarunkowania. Student posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat podstaw filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej. Student potrafi: - integrować i wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych i humanistycznych w celu analizowania, interpretowania i wyjaśniania złożonych zjawisk pedagogicznych, - wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, w tym pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz psychologii w planowaniu, realizacji i ewaluacji procesu dydaktycznego, wychowawczego w przedszkolu i szkole. Student jest gotów do: - okazywania szacunku dla godności każdego człowieka, posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w pedagogicznej działalności zawodowej, - prezentowania postawy refleksyjnego praktyka. Opis ECTS: - udział w wykładach prowadzonych synchronicznie z pomocą MS Teams – 30 godzin, - wykonywania zadań i quizów na platformie e-learningowej Moodle – 10 godzin, - czytanie wyznaczonej literatury – 20 godzin, - przygotowanie do egzaminu końcowego w formie testu online – 15 godzin. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.