Assistant internship
General data
Course ID: | WNP-PE-PR-A-EDU-II |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Assistant internship |
Name in Polish: | Praktyka asystencka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W05, NP2_W11, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U11, NP2_K07, NP2_K11, |
Short description: |
(in Polish) Praktyka odbywa się w I semestrze studiów i obejmuje 50 godzin, na co składa się: • 25 godzin praktyki w przedszkolu, • 25 godzin praktyki w klasach I-III |
Full description: |
(in Polish) Praktyka odbywa się w I semestrze studiów i obejmuje 50 godzin, na co składa się: • 25 godzin praktyki w przedszkolu, • 25 godzin praktyki w klasach I-III W każdej z tych placówek 5 godzin powinno być przeznaczone na obserwowanie zajęć terapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, rewalidacji indywidualnej, nauczania indywidualnego, terapii logopedycznej itp. Ta forma obserwacji może być także realizowana poprzez spotkania indywidualne ze specjalistami z danej placówki. Studenci poznają organizację pracy przedszkola i szkoły, zapoznają się z dokumentacją placówek, obserwują zajęcia prowadzone z dziećmi, asystują nauczycielowi. Studenci dokumentują swoje obserwacje, podejmują próby samodzielnego planowania, prowadzenia i dokumentowania niektórych zajęć. Analizują pracę nauczyciela i uczniów oraz pracę własną. Poznają umiejętności dydaktyczne opiekuna praktyki, metody pracy z uczniami, strategie uzyskiwania zakładanych efektów edukacyjnych itp. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: NP2_W05 - Student zna i rozumie teorię i metodykę w szczególności na poziomie rozszerzonym w obszarze pracy, doradztwa zawodowego, zarządzania zasobami ludzkimi, edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukacji włączającej, opieki oraz resocjalizacji. NP2_W11 - Student zna cele, organizację i funkcjonowanie instytucji edukacyjnych, oświatowych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, terapeutycznych, rynku pracy pogłębione w wybranych zakresach oraz problemy uczestników tych instytucji. NP2_W25 – Student zna i rozumie funkcjonowanie instytucji przedszkola, szkoły, ośrodka rewalidacji, rodziny i innych oraz zachodzące między tymi środowiskami relacje istotne z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego. UMIEJĘTNOŚCI: NP2_U02 – Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych pomocowych i terapeutycznych KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NP2_K07 - Student jest gotów do dostrzegania problemów w środowiskach wychowawczych i pracy, komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne, prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych. NP2_K11 – Student jest gotów do pełnienia funkcji pedagogicznych w instytucjach państwowych i organizacjach pozarządowych oraz placówkach przez nie prowadzonych działających w obszarze opieki pedagogicznej, terapeutycznej, pomocy społecznej oraz wspierającej rozwój społeczno-kulturalny i duchowy. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Podstawą zaliczenia praktyk jest przedstawienie wydziałowemu pełnomocnikowi ds. praktyk: − karty praktykanta − arkusza obserwowanych zajęć (konspektów z obserwowanych zajęć, zawierających informację na temat celów zajęć, obserwowanych metod pracy, refleksji dotyczącej ewentualnych usprawnień, sugestii dla nauczyciela) zgodnie z załączonym wzorem. − arkusza notatki ze spotkania ze specjalistą (obserwacje zajęć indywidualnych w małej grupie, praca indywidualna z dzieckiem, spotkanie indywidulane ze specjalistami) zawierającego informacje dotyczące obserwowanych metod pracy, zadań realizowanych przez specjalistów, efektów pracy, sugerowanych kierunków dla dalszej pracy, usprawnień, sugestii, zgodnie z załączonym wzorem. |
Classes in period "Academic year 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Practice, 50 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Sandra Skorza | |
Group instructors: | Sandra Skorza | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Practice - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Practice, 50 hours
|
|
Coordinators: | Sandra Skorza | |
Group instructors: | Sandra Skorza | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Practice - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Academic year 2023/24" (in progress)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Practice, 50 hours, 1 places
|
|
Coordinators: | Sandra Skorza | |
Group instructors: | Sandra Skorza | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Practice - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.