Developmental Psychology and Psychology of Personality
General data
Course ID: | WNP-PE-PRIO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Developmental Psychology and Psychology of Personality |
Name in Polish: | Psychologia rozwojowa i osobowości |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem ćwiczeń jest poznanie studentów z rozwojem człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji. |
Full description: |
(in Polish) Podczas ćwiczeń student dowie się jak przebiega rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji. Poza najważniejsze zmiany rozwojowe zachodzące w tym czasie w sferze fizycznej, poznawczej, społecznej, emocjonalnej, moralnej, w zakresie komunikacji i rozwoju mowy oraz osobowości. |
Bibliography: |
(in Polish) Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka. T. 2 Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Matczak A., Zarys psychologii rozwoju, Wyd. Edukacyjne Żak, Warszawa 2003 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia EK_ W01, W03 - Student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii rozwojowej i osobowości EK_W05, W06- Student charakteryzuje zmiany rozwojowe które zachodzą w poszczególnych okresach rozwojowych EK_U02, U01, U03, - Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psychologii rozwojowej w celu analizowania i interpretowania ludzkich zachowań oraz projektowania właściwych działań pedagogicznych uwzględniając charakterystyczne dla danego okresu rozwojowego cechy kluczowe; potrafi dokonać analizy zjawisk społecznych uwzględniając rozwój człowieka i konstruować działania pedagogiczne EK_K03, K01 - ma świadomość swojej wiedzy i widzi stałą potrzebę podnoszenia kwalifikacji Opis ECTS Udział w zajęciach: 30 godzin Zapoznanie się z literaturą omawianą na zajęciach: 30 godzin Przygotowanie się do kolokwium: 20 godzin Aktywny udział podczas zajęć, praca w grupach: 10 godzin 30+30+20+10=90 godzin / 3 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: - kolokwium ustne, obecność na zajęciach, dodatkowa aktywność podczas zajęć (praca w grupach - prezentacja z określonego tematu, praca z pytaniami problemowymi) kolokwium ustne (3 pytania, łączna liczba pkt 8, za każde pytanie 2 pkt.) Skala: 0 - 3,5 pkt - 2 (ndst) 4 - 4,5 pkt - 3 (dst) 5 pkt - 3+ (dst+) 5,5 pkt- 6 pkt - 4 (db) 6,5 pkt - 4+ (db+) 7-8 pkt - 5 (bdb) Student, który zaliczył przedmiot wie / umie / potrafi na ocenę: 3.0 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, pomija jednak wiele istotnych kwestii lub popełnia błędy, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia 3.5 Student zna w stopniu podstawowym rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym liczne błędy lub pomija istotne szczegóły 4.0 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka, popełnia przy tym nieliczne błędy lub pomija istotne szczegóły 4.5 Student potrafi scharakteryzować rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowieka 5.0 Student potrafi scharakteryzować dokładnie rozwój człowieka od okresu prenatalnego do okresu adolescencji, umie wymienić i opisać osiągnięcia i procesy rozwojowe w określonych odcinkach życia, potrafi wskazać różnice intra oraz interindywidualne w rozwoju człowiek |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.