Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Developmental Psychology and Psychology of Personality

General data

Course ID: WNP-PE-PROIO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Developmental Psychology and Psychology of Personality
Name in Polish: Psychologia rozwojowa i osobowości
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP1_W01

NP1_W04

NP1_W05

NP1_U10

NP1_K08

NP1_K09

Short description: (in Polish)

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowym pojęciami i teoriami psychologii rozwojowej.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z ogólnymi założeniami psychologii rozwojowej jak również przedstawienie studentom różnych teorii rozwojowych. Na zajęciach omawiane będą teorie dotyczące rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego, moralnego oraz rozwoju osobowości. Student zapozna się z wybranymi koncepcjami rozwoju człowieka (koncepcja psychodynamiczna, behawioralna, humanistyczna, poznawcza)

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa

Barbara Harwas- Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka T. 1 i 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009

Anna Matczak, Zarys psychologii rozwoju, Wydawnictwo Edukacyjne Żak, Warszawa 2003

Literatura uzupełniająca

M. Przetacznik-Gierowska, Psychologia rozwoju człowieka tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Knowledge: the student has knowledge about the correct way to explain the development of human functioning at different stages of his life, she/he knows the basic theories of personality.

Skills: the student can identify a stage of human development and he/she can identify an individual development is correct or not, he/she is able to use the basic theories to analyze, interpret and plane strategies of pedagogical activities

Competencies: the student by understanding the other person may actively support her/his development, he/she recognizes the value of active presence teacher in the development process

Description ECTS

Participation in the lecture: 30 hours

Consultation: 5 hours

Time to prepare for the course: 5 hours

Time to read literature: 20 hours

Preparation for the exam: 30 hours

TOTAL HOURS 90

NUMBER 90 ECTS hours/30 hours 3

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

egzamin pisemny na zakończenie semestru zimowego (egzamin pisemny, test, jednokrotnego wyboru, 27 pytań)

Punktacja:

0-13 pkt - ocenia niedostateczna

14-16 pkt - ocena dostateczna

17-18 pkt - ocena dostateczna +

19-21 pkt - ocena dobra

22-24 pkt - ocena dobra +

25-27 pkt - ocena bardzo dobra

Student na ocenę

3- zna w stopniu dostatecznym teorie rozwoju człowieka i na poziomie podstawowym potrafi je scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju popełniając przy tym drobne błędy, potrzebuje naprowadzania ze strony wykładowcy;

3+ zna w stopniu dostatecznym teorie rozwoju człowieka i na poziomie podstawowym potrafi je scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju popełniając przy tym drobne błędy, potrafi sam się skorygować;

4 - zna w stopniu dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach;

4 + - zna w stopniu dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach jest aktywny;

5 - zna w stopniu bardzo dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo i szczegółowo scharakteryzować, nie potrzebuje przy tym pomocy i naprowadzania; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna bardzo dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach jest aktywny;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)