Developmental Psychology and Psychology of Personality
General data
Course ID: | WNP-PE-PROIO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Developmental Psychology and Psychology of Personality |
Name in Polish: | Psychologia rozwojowa i osobowości |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP1_W01 NP1_W04 NP1_W05 NP1_U10 NP1_K08 NP1_K09 |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowym pojęciami i teoriami psychologii rozwojowej. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z ogólnymi założeniami psychologii rozwojowej jak również przedstawienie studentom różnych teorii rozwojowych. Na zajęciach omawiane będą teorie dotyczące rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego, moralnego oraz rozwoju osobowości. Student zapozna się z wybranymi koncepcjami rozwoju człowieka (koncepcja psychodynamiczna, behawioralna, humanistyczna, poznawcza) |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa Barbara Harwas- Napierała, Janusz Trempała, Psychologia rozwoju człowieka T. 1 i 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Anna Matczak, Zarys psychologii rozwoju, Wydawnictwo Edukacyjne Żak, Warszawa 2003 Literatura uzupełniająca M. Przetacznik-Gierowska, Psychologia rozwoju człowieka tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge: the student has knowledge about the correct way to explain the development of human functioning at different stages of his life, she/he knows the basic theories of personality. Skills: the student can identify a stage of human development and he/she can identify an individual development is correct or not, he/she is able to use the basic theories to analyze, interpret and plane strategies of pedagogical activities Competencies: the student by understanding the other person may actively support her/his development, he/she recognizes the value of active presence teacher in the development process Description ECTS Participation in the lecture: 30 hours Consultation: 5 hours Time to prepare for the course: 5 hours Time to read literature: 20 hours Preparation for the exam: 30 hours TOTAL HOURS 90 NUMBER 90 ECTS hours/30 hours 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) egzamin pisemny na zakończenie semestru zimowego (egzamin pisemny, test, jednokrotnego wyboru, 27 pytań) Punktacja: 0-13 pkt - ocenia niedostateczna 14-16 pkt - ocena dostateczna 17-18 pkt - ocena dostateczna + 19-21 pkt - ocena dobra 22-24 pkt - ocena dobra + 25-27 pkt - ocena bardzo dobra Student na ocenę 3- zna w stopniu dostatecznym teorie rozwoju człowieka i na poziomie podstawowym potrafi je scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju popełniając przy tym drobne błędy, potrzebuje naprowadzania ze strony wykładowcy; 3+ zna w stopniu dostatecznym teorie rozwoju człowieka i na poziomie podstawowym potrafi je scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju popełniając przy tym drobne błędy, potrafi sam się skorygować; 4 - zna w stopniu dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach; 4 + - zna w stopniu dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo scharakteryzować; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach jest aktywny; 5 - zna w stopniu bardzo dobrym teorie rozwoju człowieka i potrafi je prawidłowo i szczegółowo scharakteryzować, nie potrzebuje przy tym pomocy i naprowadzania; potrafi opisać rozwój człowieka w odniesieniu do omówionych obszarów jego rozwoju, zna bardzo dobrze pojęcia psychologii rozwojowe i je charakteryzuje, wykazuje się chęcią pogłębienia omawianych zagadnień; regularnie uczestniczy w zajęciach jest aktywny; |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.