Psychology of eductaion
General data
Course ID: | WNP-PE-PSE-CW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Psychology of eductaion |
Name in Polish: | Psychologia edukacji i wychowania |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia I stopnia: NP1_W05, NP1_U04, NP1_ K02 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką pracy w obszarze psychologii edukacji i wychowania, zasadami wykorzystania wiedzy psychologicznej w projektowaniu i realizacji procesów edukacji i wychowania na różnych etapach życia ludzkiego. |
Full description: |
(in Polish) 1. Psychologia wychowania w pracy z rodziną. 2. Praca psychologiczna w placówce oświatowej. 3. Działalność instytucji i organizacji wspierających działania wychowawcze i edukacyjne. 4. Praca edukacyjna i wychowawcza z dziećmi i młodzieżą o nietypowym rozwoju. 5. Praca edukacyjna i wychowawcza z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami zachowania. 6. Wychowanie zdrowotne i seksualne. 7. Budowanie postawy uczenia się przez całe życie, poradnictwo zawodowe. |
Bibliography: |
(in Polish) Liberska, H., Trempała, J. (red.). (2020). Psychologia wychowania. Wybrane problemy. Warszawa: PWN. Strelau, J. (red.). (2005). Psychologia. Podręcznik akademicki (T.3). Gdańsk: GWP. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EFEKTY Student wie/zna - czym zajmuje się psychologia edukacji i wychowania - w jaki sposób wspierać rodzinę w optymalizacji procesu wychowania - specyfikę pracy w placówce oświatowej oraz innych instytucjach wspierających procesy wychowania i edukacji - w jaki sposób realizować z dziećmi i młodzieżą treści w obszarze wychowania zdrowotnego i seksualnego Student umie - dostosować metody pracy do potrzeb i możliwości dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych - nawiązać pozytywny kontakt i skutecznie pracować z dzieckiem z zaburzonym zachowaniem - zachęcać do budowania postawy uczenia się przez całe życie poprzez działania z zakresu doradztwa zawodowego Student chce - rozwijać swoją wiedzę i umiejętności w zakresie psychologii edukacji i wychowania - zrozumieć przyczyny i pozytywnie wykorzystać elementy indywidualnego funkcjonowania wychowanka OPIS ECTS Udział w ćwiczeniach: 15 godz. Zapoznanie się z literaturą: 15 godz. Zadania domowe: 5 godz. Inne formy przygotowania do zajęć: 5 godz. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składają się: - obecność na zajęciach (20% oceny) - aktywność na zajęciach (40% oceny) - zadanie domowe (40% oceny) 90-100% – bdb Student posiada szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej w różnych instytucjach. Rozumie specyfikę pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego, a także wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby, planowania i realizacji pracy z nią. 80-89 – db+ Student posiada szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej w różnych instytucjach. Rozumie specyfikę pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Najczęściej potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego, a także wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby, planowania i (zazwyczaj) realizacji pracy z nią. 70-79 – db Student posiada wiedzę i umiejętności w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej w różnych instytucjach. Zwykle rozpoznaje specyfikę pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Często potrafi odnieść swoją wiedzę do własnego życia zawodowego oraz wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby i planowania pracy z nią. 60- 69 – dst+ Student posiada wiedzę w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej w różnych instytucjach. Niekiedy rozpoznaje specyfikę pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Czasem potrafi wykorzystać swoją wiedzę w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby i planowania pracy z nią. 50-59 – dst Student posiada wiedzę w zakresie zagadnień psychologii edukacji i wychowania. Orientuje się w charakterystyce i możliwościach pracy wychowawczej i edukacyjnej w niektórych instytucjach. Niekiedy rozpoznaje specyfikę pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 0-50 – ndst Student nie posiada podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie podstaw psychologii edukacji i wychowania. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Joanna Ossowska | |
Group instructors: | Joanna Ossowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.