Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Psychologia rozwoju człowieka

General data

Course ID: WNP-PE-PSRC-CW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Psychologia rozwoju człowieka
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia II stopnia:


NP2_W06; NP2_U05;

NP2_U12; NP2_K02;

NP2_K12;

Preliminary Requirements:

(in Polish) podstawowa wiedza na temat psychologii rozwoju człowieka

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" to interaktywny kurs, który łączy teoretyczne podstawy psychologii rozwojowej z praktycznym zastosowaniem w pedagogice. Studenci będą mieli okazję do analizy i dyskusji na temat aktualnych badań w dziedzinie, prezentując i omawiając wybrane artykuły naukowe. Kurs ten skupia się na rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia, analizy metodologicznej i zastosowania teorii w praktyce edukacyjnej.

Full description: (in Polish)

Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić studentom dogłębne zrozumienie kluczowych teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej, a także ich praktyczne zastosowanie w kontekście pedagogicznym. W ramach zajęć studenci będą prezentować i omawiać wybrane artykuły naukowe, co pozwoli im na zastosowanie teoretycznej wiedzy w analizie rzeczywistych badań. Ćwiczenia te mają na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, zrozumienia metodologii badań oraz zdolności do dyskusji i wymiany poglądów na temat wyników badań.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Ewa Sokołowska, Lida Zabłocka-Żytka, Psychologia rozwojowa dla klinicystów. Przykładowe ćwiczenia i interwencje, Fraszka Edukacyjna 2013

Literatura uzupełniająca

artykuły naukowe wybrane przez studentów z zakresu psychologii rozwoju człowieka - pochodzące z różnych czasopism naukowych, np. Psychologia Rozwojowa, Roczniki Psychologiczne, Czasopismo Psychologiczne itp.), baz danych (np. Scholar)

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

NP2_W06; Student wie jak badania przyczyniają się do rozwoju teorii psychologii rozwojowej i jak mogą być stosowane w praktyce, w tym w kontekście edukacyjnym, terapeutycznym i wychowawczym.

NP2_U05; NP2_U12; NP2_K02; - Studenci będą potrafili efektywnie korzystać z baz danych i innych źródeł naukowych w celu znalezienia artykułów związanych z tematyką psychologii rozwojowej. Studenci nauczą się analizować strukturę artykułu naukowego, w tym jego metodologię, wyniki i wnioski, oraz będą potrafili ocenić jego wiarygodność i znaczenie w kontekście psychologii rozwojowej.

NP2_K12;Studenci będą potrafili zastosować wnioski i teorie z analizowanych artykułów do realnych scenariuszy i problemów w dziedzinie psychologii rozwojowej, co pozwoli im na praktyczne zastosowanie teoretycznej wiedzy w różnych kontekstach zawodowych i życiowych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria zaliczenia kursu opierają się na aktywnym uczestnictwie w dyskusjach, jakości prezentacji artykułów naukowych oraz zdolności do ich analizy i zastosowania w kontekście pedagogicznym. Oceniane będą również umiejętności krytycznej analizy metodologii badań oraz zdolność do syntetyzowania i aplikowania teorii psychologii rozwojowej w praktyce edukacyjnej. Ocena końcowa będzie również uwzględniać zaangażowanie studenta w zajęcia oraz jakość i głębię jego wkładu w dyskusje grupowe. Dodatkowo niezbędnym warunkiem zaliczenia ćwiczeń są obecności (możliwość 1 nieobecności podczas semestru). Każda nieobecność powyżej 1 (ale nie więcej niż 3) musi zostać zaliczona poprzez przygotowanie dodatkowej pracy.

Ocena 3 (dostateczna):

Student, który otrzymuje ocenę 3, wykazuje podstawowe zrozumienie prezentowanych teorii psychologii rozwojowej. Jego prezentacje artykułów naukowych są poprawne, lecz ograniczone do najbardziej podstawowych aspektów. Udział w dyskusjach grupowych jest minimalny, a analiza metodologiczna i zastosowanie teorii w praktyce pedagogicznej są na podstawowym poziomie.

Ocena 3+ (dostateczna plus):

Student na tym poziomie wykazuje się nieco lepszym zrozumieniem materiału niż przy ocenie dostatecznej. Prezentacje są bardziej szczegółowe, a udział w dyskusjach jest aktywniejszy. Analiza metodologiczna i aplikacja teorii w praktyce są nadal ograniczone, ale wykazują pewne zrozumienie głębszych aspektów.

Ocena 4 (dobra):

Student otrzymujący ocenę dobrą wykazuje solidne zrozumienie teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej. Jego prezentacje są dobrze przygotowane i zawierają krytyczną analizę. Udział w dyskusjach jest aktywny i konstruktywny. Student wykazuje umiejętność zastosowania teorii w praktyce pedagogicznej na dobrym poziomie.

Ocena 4+ (dobra plus):

Na tym poziomie student wykazuje się zaawansowanym zrozumieniem materiału. Prezentacje są szczegółowe, zawierają głęboką analizę metodologiczną i teoretyczną. Udział w dyskusjach jest bardzo aktywny, a student wykazuje się zdolnością do krytycznego myślenia i zaawansowanego zastosowania teorii w praktyce.

Ocena 5 (bardzo dobra):

Student oceniany na 5 wykazuje się doskonałą znajomością teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej. Jego prezentacje są wyjątkowo dobrze przygotowane, zawierają głęboką analizę i krytyczne spojrzenie na metodologię i wyniki badań. Aktywnie i twórczo uczestniczy w dyskusjach, wykazując się innowacyjnością w zastosowaniu teorii w praktyce pedagogicznej. Student na tym poziomie wykazuje się również umiejętnością samodzielnego myślenia i zaawansowanym zrozumieniem złożonych zagadnień psychologii rozwojowej.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 17 places more information
Coordinators: Martyna Czarnecka
Group instructors: Martyna Czarnecka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w ćwiczeniach: 15 godzin

wybór i prezentacja podczas ćwiczeń artykułu naukowego: 2 godziny

udział w dyskusji: 2 godziny

ECTS: 1 pkt

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" to interaktywny kurs, który łączy teoretyczne podstawy psychologii rozwojowej z praktycznym zastosowaniem w pedagogice. Studenci będą mieli okazję do analizy i dyskusji na temat aktualnych badań w dziedzinie, prezentując i omawiając wybrane artykuły naukowe. Kurs ten skupia się na rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia, analizy metodologicznej i zastosowania teorii w praktyce edukacyjnej.

Full description: (in Polish)

Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić studentom dogłębne zrozumienie kluczowych teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej, a także ich praktyczne zastosowanie w kontekście pedagogicznym. W ramach zajęć studenci będą prezentować i omawiać wybrane artykuły naukowe, co pozwoli im na zastosowanie teoretycznej wiedzy w analizie rzeczywistych badań. Ćwiczenia te mają na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, zrozumienia metodologii badań oraz zdolności do dyskusji i wymiany poglądów na temat wyników badań.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Ewa Sokołowska, Lida Zabłocka-Żytka, Psychologia rozwojowa dla klinicystów. Przykładowe ćwiczenia i interwencje, Fraszka Edukacyjna 2013

Literatura uzupełniająca

artykuły naukowe wybrane przez studentów z zakresu psychologii rozwoju człowieka - pochodzące z różnych czasopism naukowych, np. Psychologia Rozwojowa, Roczniki Psychologiczne, Czasopismo Psychologiczne itp.), baz danych (np. Scholar)

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)