(in Polish) Psychologia rozwoju człowieka
General data
Course ID: | WNP-PE-PSRC-CW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia rozwoju człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia II stopnia: NP2_W06; NP2_U05; NP2_U12; NP2_K02; NP2_K12; |
Preliminary Requirements: | (in Polish) podstawowa wiedza na temat psychologii rozwoju człowieka |
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" to interaktywny kurs, który łączy teoretyczne podstawy psychologii rozwojowej z praktycznym zastosowaniem w pedagogice. Studenci będą mieli okazję do analizy i dyskusji na temat aktualnych badań w dziedzinie, prezentując i omawiając wybrane artykuły naukowe. Kurs ten skupia się na rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia, analizy metodologicznej i zastosowania teorii w praktyce edukacyjnej. |
Full description: |
(in Polish) Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić studentom dogłębne zrozumienie kluczowych teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej, a także ich praktyczne zastosowanie w kontekście pedagogicznym. W ramach zajęć studenci będą prezentować i omawiać wybrane artykuły naukowe, co pozwoli im na zastosowanie teoretycznej wiedzy w analizie rzeczywistych badań. Ćwiczenia te mają na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, zrozumienia metodologii badań oraz zdolności do dyskusji i wymiany poglądów na temat wyników badań. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Ewa Sokołowska, Lida Zabłocka-Żytka, Psychologia rozwojowa dla klinicystów. Przykładowe ćwiczenia i interwencje, Fraszka Edukacyjna 2013 Literatura uzupełniająca artykuły naukowe wybrane przez studentów z zakresu psychologii rozwoju człowieka - pochodzące z różnych czasopism naukowych, np. Psychologia Rozwojowa, Roczniki Psychologiczne, Czasopismo Psychologiczne itp.), baz danych (np. Scholar) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) NP2_W06; Student wie jak badania przyczyniają się do rozwoju teorii psychologii rozwojowej i jak mogą być stosowane w praktyce, w tym w kontekście edukacyjnym, terapeutycznym i wychowawczym. NP2_U05; NP2_U12; NP2_K02; - Studenci będą potrafili efektywnie korzystać z baz danych i innych źródeł naukowych w celu znalezienia artykułów związanych z tematyką psychologii rozwojowej. Studenci nauczą się analizować strukturę artykułu naukowego, w tym jego metodologię, wyniki i wnioski, oraz będą potrafili ocenić jego wiarygodność i znaczenie w kontekście psychologii rozwojowej. NP2_K12;Studenci będą potrafili zastosować wnioski i teorie z analizowanych artykułów do realnych scenariuszy i problemów w dziedzinie psychologii rozwojowej, co pozwoli im na praktyczne zastosowanie teoretycznej wiedzy w różnych kontekstach zawodowych i życiowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria zaliczenia kursu opierają się na aktywnym uczestnictwie w dyskusjach, jakości prezentacji artykułów naukowych oraz zdolności do ich analizy i zastosowania w kontekście pedagogicznym. Oceniane będą również umiejętności krytycznej analizy metodologii badań oraz zdolność do syntetyzowania i aplikowania teorii psychologii rozwojowej w praktyce edukacyjnej. Ocena końcowa będzie również uwzględniać zaangażowanie studenta w zajęcia oraz jakość i głębię jego wkładu w dyskusje grupowe. Dodatkowo niezbędnym warunkiem zaliczenia ćwiczeń są obecności (możliwość 1 nieobecności podczas semestru). Każda nieobecność powyżej 1 (ale nie więcej niż 3) musi zostać zaliczona poprzez przygotowanie dodatkowej pracy. Ocena 3 (dostateczna): Student, który otrzymuje ocenę 3, wykazuje podstawowe zrozumienie prezentowanych teorii psychologii rozwojowej. Jego prezentacje artykułów naukowych są poprawne, lecz ograniczone do najbardziej podstawowych aspektów. Udział w dyskusjach grupowych jest minimalny, a analiza metodologiczna i zastosowanie teorii w praktyce pedagogicznej są na podstawowym poziomie. Ocena 3+ (dostateczna plus): Student na tym poziomie wykazuje się nieco lepszym zrozumieniem materiału niż przy ocenie dostatecznej. Prezentacje są bardziej szczegółowe, a udział w dyskusjach jest aktywniejszy. Analiza metodologiczna i aplikacja teorii w praktyce są nadal ograniczone, ale wykazują pewne zrozumienie głębszych aspektów. Ocena 4 (dobra): Student otrzymujący ocenę dobrą wykazuje solidne zrozumienie teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej. Jego prezentacje są dobrze przygotowane i zawierają krytyczną analizę. Udział w dyskusjach jest aktywny i konstruktywny. Student wykazuje umiejętność zastosowania teorii w praktyce pedagogicznej na dobrym poziomie. Ocena 4+ (dobra plus): Na tym poziomie student wykazuje się zaawansowanym zrozumieniem materiału. Prezentacje są szczegółowe, zawierają głęboką analizę metodologiczną i teoretyczną. Udział w dyskusjach jest bardzo aktywny, a student wykazuje się zdolnością do krytycznego myślenia i zaawansowanego zastosowania teorii w praktyce. Ocena 5 (bardzo dobra): Student oceniany na 5 wykazuje się doskonałą znajomością teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej. Jego prezentacje są wyjątkowo dobrze przygotowane, zawierają głęboką analizę i krytyczne spojrzenie na metodologię i wyniki badań. Aktywnie i twórczo uczestniczy w dyskusjach, wykazując się innowacyjnością w zastosowaniu teorii w praktyce pedagogicznej. Student na tym poziomie wykazuje się również umiejętnością samodzielnego myślenia i zaawansowanym zrozumieniem złożonych zagadnień psychologii rozwojowej. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO CW
TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 17 places
|
|
Coordinators: | Martyna Czarnecka | |
Group instructors: | Martyna Czarnecka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w ćwiczeniach: 15 godzin wybór i prezentacja podczas ćwiczeń artykułu naukowego: 2 godziny udział w dyskusji: 2 godziny ECTS: 1 pkt |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" to interaktywny kurs, który łączy teoretyczne podstawy psychologii rozwojowej z praktycznym zastosowaniem w pedagogice. Studenci będą mieli okazję do analizy i dyskusji na temat aktualnych badań w dziedzinie, prezentując i omawiając wybrane artykuły naukowe. Kurs ten skupia się na rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia, analizy metodologicznej i zastosowania teorii w praktyce edukacyjnej. |
|
Full description: |
(in Polish) Ćwiczenia z przedmiotu "Psychologia Rozwoju Człowieka" zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić studentom dogłębne zrozumienie kluczowych teorii i badań w dziedzinie psychologii rozwojowej, a także ich praktyczne zastosowanie w kontekście pedagogicznym. W ramach zajęć studenci będą prezentować i omawiać wybrane artykuły naukowe, co pozwoli im na zastosowanie teoretycznej wiedzy w analizie rzeczywistych badań. Ćwiczenia te mają na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia, zrozumienia metodologii badań oraz zdolności do dyskusji i wymiany poglądów na temat wyników badań. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Ewa Sokołowska, Lida Zabłocka-Żytka, Psychologia rozwojowa dla klinicystów. Przykładowe ćwiczenia i interwencje, Fraszka Edukacyjna 2013 Literatura uzupełniająca artykuły naukowe wybrane przez studentów z zakresu psychologii rozwoju człowieka - pochodzące z różnych czasopism naukowych, np. Psychologia Rozwojowa, Roczniki Psychologiczne, Czasopismo Psychologiczne itp.), baz danych (np. Scholar) |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.