Psychological and Pedagogical Foundations of Therapy
General data
Course ID: | WNP-PE-PST |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Psychological and Pedagogical Foundations of Therapy |
Name in Polish: | Psychologiczne i pedagogiczne podstawy terapii |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Teoretyczne i praktyczne elementy i uwarunkowania terapii. Metody terapeutyczne. Techniki koncentracji uwagi. Relaksacja. Podstawowe założenia terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Uwarunkowania psychologiczne i pedagogiczne terapii. Zasady i etapy pracy terapeutycznej. |
Full description: |
(in Polish) Postępowanie terapeutyczne na gruncie nauk społecznych. Podzial terapii w/g Kupisiewicza. Zasady oddziaływania terapeutycznego w/g J. Zienkiewicza. Rozwiązywanie problemów dzieci z zaburzeniami w/g E. Philips. Sfery zaburzeń w/g M. Tyszkowej. Metody stosowane w terapii dzieci. Psychologiczne i pedagogiczne podstawy oddziaływań terapeutycznych zależnie od typu zaburzeń / trudności i poziomu edukacyjnego ( przedszkole, nauczanie wczesnoszkolne, szkoła podstawowa, gimnazja, kształcenie ponadgimnazjalne). |
Bibliography: |
(in Polish) B. Kaja, Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998 E. M. Skorek (red.), Terapia Pedagogiczna, t.I i II E. Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997. R. Arends, Uczymy się nauczać, Warszawa 1998. M. Guzik - Tkacz, Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, Warszawa 2011. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) P_TW2_01 Zna terminologię używaną w terapii pedagogicznej P_TW2_02 Charakteryzuje teorie terapeutyczne P_TW2_03 Posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu terapii pedagogicznej P_TW2_04 Dysponuje uporządkowaną i ugruntowaną wiedzą pozwalającą optymalnie skutecznie prowadzić zajęcia terapeutyczne. P_TW2_05 Posiada i potrafi zastosować wiedzę w zakresie organizacji i zasad udzielania pomocy dzieciom z trudnościami w nauce. P_TU2_01 Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi z zakresu psycho-pedagogicznych podstaw terapii. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria i elementy oceny: - aktywność na zajęciach, - prezentacje multimedialne, - znajomość literatury przedmiotu, - budowanie scenariuszy zajęć terapeutycznych, z uwzględnieniem rodzaju i charakteru trudności oraz poziomu kształcenia. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.