Prevention and addiction therapy
General data
Course ID: | WNP-PE-PUZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Prevention and addiction therapy |
Name in Polish: | Profilaktyka i terapia uzależnień |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) NP2_W13 NP2_W16 P_UR2_06 P_UR2_02 P_KR2_04 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z programami profilaktycznymi dotyczących uzależnień oraz sposobami pracy z osobami uzależnionymi w różnych koncepcjach teoretycznych i ujęciach praktycznych. |
Full description: |
(in Polish) Podstawowe definicje dotyczące profilaktyki i uzależnienia. Cele, poziomy oraz strategie działań profilaktycznych. Teorie wyjaśniające problem uzależnienia ( metafizyczno-egzystencjalna, psychodynamiczna, behawioralna, osobowości). Motywowanie chorych do podjęcia leczenia, znaczenie diagnozy w procesie terapeutycznym. Zmiany w wybranych obszarach osobowości osób uzależnionych ( zaburzone emocje, zniekształcony system poznawczy, destrukcja systemu ja), zmiany somatyczne. Proces leczenia farmakologicznego i oddziaływań psycho-terapeutycznych wobec osób uzależnionych. |
Bibliography: |
(in Polish) Podstawowa 2008; Ceremak T, Czas uzdrowić swoje ciało, Warszawa 1996; Gaś Z., Profilaktyka uzależnień, Warszawa 1993; Cekiera. Cz., Psychoprofilakyka uzależnień oraz terapia i resocjalizacja osób uzależnionych, Lublin 1998; Cekiera Cz., Toksykomania: narkomania, lekomania, alkoholizm, nikotynizm, Warszawa 1995; Cierpiałkowska. L, Ziarko M., Psychologia uzależnień-alkoholizm, Warszawa 2010; Cierpiałkowska L., Oblicza współczesnych uzależnień, Poznań, Profilaktyka alkoholowa w szkole, Stalowa Wola 2003; Kałdon B.,Pedagog szkolny wobec narkotyzowania się młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, Częstochowa 2008 Uzupełniająca Brown. St., Leczenie alkoholików Warszawa 1990; Pstrąg. D; Wybrane zagadnienia z profilaktyki uzależnień, Rzeszów 2000; Strojnowski. J, Warszawa Warszawa 1985; |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: W_01- student posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę odnośnie różnych środowisk wychowawczych ich specyfice a także procesach w nich zachodzących. W_02- Rozumie zasady i normy etyczne w pracy wychowawczej , resocjalizacyjnej oraz terapeutycznej. Umiejętności: U_01- ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, wyszukiwania, przetwarzania informacji na temat działań profilaktyczno-terapeutycznych przy użyciu różnych źródeł. U_02 -potrafi określić rolę konkretnych instytucji i osób w procesie profilaktycznym i terapeutycznym. Kompetencje K_01- student jest otwarty na akceptowanie człowieka, przy jednoczesnym podejmowaniu działań ukierunkowanych na stosowania zasady indywidualizacji w pracy wychowawczej i terapeutycznej. ECTS-3 Udział w wykładzie - 15 Przygotowanie do zajęć, lektury-30 Konsultacje-15 Przygotowanie do zaliczenia na ocenę-20 Suma godz. 80 |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.