Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Master seminar

General data

Course ID: WNP-PE-SEM-22-JKK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Master seminar
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 5.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W04, NP2_W01,

NP2_W25, NP2_U02,

NP2_U05, NP2_K01

Short description: (in Polish)

Opis: Seminarium magisterskie przeznaczone jest na przygotowanie dysertacji naukowej, w szczególności - ustalenie aspektów pracy badawczej pedagoga, w tym metodologicznych, warsztatu badawczego, a także organizacji badań, opracowania ich wyników oraz sformułowania wniosków.

Zajęcia prowadzone są systemem zdalnym.

Full description: (in Polish)

Celem uczestnictwa studenta w seminarium magisterskim jest opracowanie pracy dyplomowej i zdanie egzaminu magisterskiego. W pierwszym semestrze, pod opieką naukową promotora, należy:

1. Ustalić tytuł pracy, określić teren i grupę badawczą oraz obszar tematyki. Sformułować problemy i hipotezy oraz dobrać odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze. (1, 2, 5, 7)

2. Przygotować pisemną koncepcję pracy, przewidywany układ rozdziałów. (1, 3, 5)

3. Stale poszukiwać literaturę przedmiotu badań i metodologiczną oraz dokumentować jej studiowanie. (1, 2, 6)

W drugim semestrze należy:

1. Uzyskanie formalnej zgody na prowadzenie badań i przeprowadzenie badań pilotażowych. (7)

2. Rozpoczęcie badań właściwych.

3. Przygotowanie jednego lub więcej rozdziałów do części teoretycznej, poświęconej omówieniu literatury przedmiotu. (1)

W trzecim semestrze należy:

1. Zakończenie badań empirycznych, uporządkowanie i opracowanie materiałów badawczych.

2. Pełne opracowanie części teoretycznej, czyli analizy przestudiowanej literatury (1)

3. Pisemne opracowanie rozdziału metodologicznego, czyli opisu warsztatu i procedur badawczych, organizacji i przebiegu badań. (1, 2)

4. Przedstawienie do dyskusji wyników badań, w formie wypowiedz ustnej i pisemnej (3, 4, 7).

W czwartym semestrze należy:

1. Opracowanie pełnej wersji pracy magisterskiej z wnioskami, podsumowaniem, bibliografią i załącznikami. (1, 5).

2. Po uzyskaniu akceptacji promotora wprowadzenie do systemu APD USOS, archiwizacja pracy.

3. Egzamin magisterski (1, 2, 3, 4).

Bibliography: (in Polish)

Literatura zalecana:

Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001; Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000; Dutkiewicz W.: Podstawy metodologicznych badań do pracy magisterskiej i licencjackiej z pedagogiki, Kielce 2001; Góralski A.: Metody badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa 1999; Konarzewski K.: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000. Literatura uzupełniająca będzie podana w czasie zajęć w zależności od podjętych problemów badawczych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

(1.) NP2_W01 - student ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej w pedagogice. Student zna naukową terminologię stosowaną w badaniach pedagogicznych.

(2.) NP2_W04 - student ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki metodologicznej w pedagogice. Zna metody,techniki i narzędzia badawcze.

(3.) NP2_U04 - student potrafi wypowiadać się na temat różnych problemów pedagogicznych, a także je opisywać.

(4.) NP2_U05 - student potrafi prezentować własne pomysły, wątpliwości i sugestie, popierać je argumentacją naukową, kierując się przy tym zasadami etycznymi.

(5. )NP2_U06 - student posiada umiejętności badawcze, formułuje cel i problemy badawcze, dobiera odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze. Opracowuje prezentuje i interpretuje wyniki badań. Wyprowadza wnioski, wskazuje obszary dalszych badań.

(6.) NP2_K09 - student ma świadomość ciągłego pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności. Czyta literaturę pedagogiczną i potrafi odnosić się do niej krytycznie pod względem przydatności do swojej pracy.

(7.) NP2_K011 - student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu oraz refleksji na tematy etyczne.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

ocena 3 (dst):

Wiedza

Student wymaga dużej pomocy ze strony promotora, posiada w ograniczonym stopniu elementarną znajomość projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki; w szczególności jedynie częściowo definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań; słabo zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Student z pomocą i z trudem formułuje temat pracy naukowo-badawczej, kolejne jej etapy oraz koncepcję. Student prezentuje słabo uporządkowaną wiedzę z zakresu literatury przedmiotu. Student ma znacznie ograniczoną elementarną znajomość projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego.

Umiejętności

Student z trudem potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk. Student w ograniczonym stopniu potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. Student w znacznie ograniczonym stopniu posiada podstawowe umiejętności badawcze: z trudem potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; z błędami przygotowuje wstępną bibliografię i w ograniczonym stopniu opracowuje projekt swoich badań; z trudem potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodę badań własnych, z trudem analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; jedynie częściowo samodzielnie przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada znacznie ograniczoną umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Student w znacznie ograniczonym stopniu posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób o odmiennym rozwoju, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. Student w ograniczonym stopniu posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). Student jedynie częściowo potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.

Kompetencje społeczne

Student jest jedynie częściowo świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Student w ograniczonym stopniu nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).

Student ma słabą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki specjalnej, w ograniczonym stopniu rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, z błędami dokonuje samooceny własnych kompetencji i słabo doskonali umiejętności, z trudem wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

ocena 3.5 (dst plus):

Wiedza

Student posiada w podstawowym stopniu elementarną znajomość projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki; w szczególności dostatecznie definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań; dostatecznie zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Student w podstawowym stopniu formułuje temat pracy naukowo-badawczej, kolejne jej etapy oraz jej koncepcję. Student prezentuje średnio uporządkowaną wiedzę z zakresu literatury przedmiotu. Student ma podstawową elementarną znajomość projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego.

Umiejętności

Student w podstawowym stopniu potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej

i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju.

Student w dostatecznym stopniu potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. Student w elementarnym stopniu posiada podstawowe umiejętności badawcze: dostatecznie potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; w podstawowym stopniu przygotowuje wstępną bibliografię załącznikową i dostatecznie opracowuje projekt swoich badań; w podstawowym stopniu potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, w elementarnym stopniu analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; dostatecznie przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada podstawową umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Student w elementarnym stopniu posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób odmiennych rozwojowo, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. Student w podstawowym stopniu posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). Student dostatecznie potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.

Kompetencje

Student jest w podstawowym stopniu świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Student w podstawowym stopniu nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej).

Student ma elementarną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki, w podstawowym stopniu rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dostatecznie dokonuje samooceny własnych kompetencji i w podstawowym stopniu doskonali umiejętności, w elementarny sposób wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

ocena 4.0 (db):

Wiedza

Student posiada w zadowalającym stopniu znajomość projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki; w szczególności dość poprawnie definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań; odpowiednio zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Student dość poprawnie formułuje temat pracy naukowo-badawczej, kolejne jej etapy oraz jej koncepcję. Student prezentuje odpowiednio uporządkowaną wiedzę z zakresu literatury przedmiotu. Student ma zadowalającą elementarną znajomość projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego.

Umiejętności

Student w zadowalającym stopniu potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju.Student w zadowalającym stopniu potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin. Student posiada wystarczające podstawowe umiejętności badawcze: zadowalająco potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; odpowiednio przygotowuje wstępną bibliografię i dość dobrze opracowuje projekt swoich badań; w wystarczającym stopniu potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, zadowalająco analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; dość poprawnie przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada wystarczającą umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Student w zadowalającym stopniu posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób odmiennych rozwojowo, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. Student w wystarczającym stopniu posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). Student dość dobrze potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.

Kompetencje społeczne

Student jest w zadowalającym stopniu świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Student odpowiednio nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). Student ma wystarczającą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki specjalnej, dość poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, zadowalająco dokonuje samooceny własnych kompetencji i wystarczająco doskonali umiejętności, w odpowiedni sposób wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

ocena 4.5 (db plus):

Wiedza

Student posiada dobrą znajomość projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki; w szczególności właściwie definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań; poprawnie zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Student dobrze formułuje temat pracy naukowo-badawczej, kolejne jej etapy oraz jej koncepcję. Student prezentuje właściwie uporządkowaną wiedzę z zakresu literatury przedmiotu. Student ma poprawną znajomość projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego.

Umiejętności

Student właściwie potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk z zakresu rehabilitacji, edukacji, wychowania i opieki, terapii i wsparcia społecznego osób o odmiennym rozwoju. Student właściwie potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogik, jak i innych dyscyplin. Student posiada właściwe podstawowe umiejętności badawcze: poprawnie potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; właściwie przygotowuje wstępną bibliografię i dobrze opracowuje projekt swoich badań; właściwie potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej (korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, właściwie analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; poprawnie przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada właściwą umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Student posiada dobre umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób odmiennych rozwojowo, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. Student posiada właściwą umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). Student dobrze potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.

Kompetencje społeczne

Student jest w wysokim stopniu świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Student właściwie nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). Student ma właściwą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki, poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dobrze dokonuje samooceny własnych kompetencji i poprawnie doskonali umiejętności, dobrze wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

ocena 5.0 (bdb):

Wiedza

Student posiada w pełni znajomość projektowania i prowadzenia badań w obszarze pedagogiki; w szczególności całkowicie poprawnie definiuje wiedzę o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badań; bardzo dobrze zna tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody. Student bezbłędnie formułuje temat pracy naukowo-badawczej, kolejne jej etapy oraz jej koncepcję. Student prezentuje w pełni uporządkowaną wiedzę z zakresu literatury przedmiotu.

Student ma kompletną znajomość projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego.

Umiejętności

Student w pełni potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretacji konkretnych procesów i zjawisk. Student w pełni potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące zagadnień pracy dyplomowej; z wykorzystaniem różnych teoretycznych ujęć, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych dyscyplin. Student posiada kompletne podstawowe umiejętności badawcze: całkowicie poprawnie potrafi dokonać przeglądu literatury opracowywanego problemu badawczego; całkowicie poprawnie przygotowuje bibliografię i bardzo dobrze opracowuje projekt swoich badań; całkowicie poprawnie potrafi przygotować i opracować część teoretyczną pracy, zgodną z wymogami pisania pracy naukowej korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym); w oparciu o opracowaną wcześniej metodologię badań własnych, bezbłędnie analizuje przykłady, projektuje i przeprowadza proste badania pedagogiczne; całkowicie poprawnie przygotowuje i wykonuje całość pracy dyplomowej; posiada kompletną umiejętność pisania pracy naukowo-badawczej. Jego praca może służyć jako materiał źródłowy innym studentom. Może być rekomendowana do częściowej publikacji lub przekazana placówce, w której były prowadzone badania. Może być zgłoszona do odpowiedniego konkursu. Student posiada bardzo dobre umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji osób odmiennych rozwojowo, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. Student w pełni posiada umiejętność analizy i interpretacji badań własnych, sformułowania i opracowania wniosków końcowych, prezentacji wyników (korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). Student kompletnie potrafi dokonywać analizy własnych działań pedagogicznych, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, wdrażać działania innowacyjne; potrafi wskazywać kierunki dalszych badań.

Kompetencje społeczne

Student jest w pełni świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. Student kompletnie nabył świadomość wagi pisania i obrony pracy dyplomowej (naukowo-badawczej). Student ma bardzo dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie metodologii badań naukowych pedagogiki, całkowicie poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, bardzo dobrze dokonuje samooceny własnych kompetencji i bezbłędnie doskonali umiejętności, bardzo dobrze wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 12 places more information
Coordinators: Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz
Group instructors: Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 12 places more information
Coordinators: Jacek Błeszyński, Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz
Group instructors: Jacek Błeszyński, Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)