Undergraduate thesis seminar
General data
Course ID: | WNP-PE-SEM-3I-AKP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Undergraduate thesis seminar |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
5.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | education |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, NP1_U02, NP1_U06, NP1_K17 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Wiedza i umiejętności z zakresu metodologicznych podstaw badań pedagogicznych. |
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest określenie i omówienie zagadnień stanowiących zakres dyplomowy, ukazanie związków metodologii z przedmiotem seminaryjnym oraz zwrócenie uwagi na umiejętności i możliwości Studentek/Studentów w zakresie konstruowania oraz prowadzenia badań pedagogicznych. |
Full description: |
(in Polish) 1. Charakterystyka obszarów mogących stanowić przedmiot pracy dyplomowej: A. PRACA ZAWODOWA I KARIERA – TRENDY, WYZWANIA: - przemiany w charakterze i organizacji pracy ludzkiej; - kariera w warunkach zmiennego modelu zatrudnienia; - sytuacja absolwentów na współczesnym rynku pracy. B. PRZYGOTOWANIE I ZDOLNOŚĆ DO ZATRUDNIENIA: - aktywność edukacyjna i prozawodowa młodzieży; - nietypowe, kreatywne przestrzenie (do) edukacji; - przedsiębiorczość w rzeczywistości szkolnej. C. ORIENTACJA ZAWODOWA, DORADZTWO ZAWODOWE: - preorientacja i zainteresowanie dzieci pracą zawodową; - organizacja doradztwa edukacyjno – zawodowego; - współpraca w zakresie orientacji i doradztwa zawodowego. 2. Zagadnienia metodologiczne przydatne w pisaniu pracy licencjackiej. 3. Struktura pracy dyplomowej. 4. Badania - ich projektowanie i przeprowadzenie w terenie. 5. Analiza ilościowa oraz jakościowa wyników badań własnych. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. 2. Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T. 1 i 2, Warszawa 2009. 3. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. 4. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2011. 5. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004. 6. Palka S., Metodologia badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006. 7. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. 8. Rubacha K., Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008. Proponowana literatura dodatkowa: 1. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2020. 2. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych,Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2020. 3. Kozinets R. V., Netnografia Badania etnograficzne online, Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2012. 4. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno - praktycznej, Warszawa 2018. 5. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. 6. Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych: projektowanie i metody, Kraków 2015. 7. Żegnałek K., Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki, Warszawa 2010. 8. Literatura przedmiotu - do wyboru - związana z daną specjalnością i przygotowywaną pracą licencjacką. Ponadto, dodatkowe materiały dla Osób uczestniczących w seminarium - przekazywane podczas zajęć za pośrednictwem systemu Usosweb lub umieszczane w aplikacji MS Teams. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: EU_01 Student zna i rozumie terminologię używaną w pedagogice, jej źródła oraz zastosowanie w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; EU_02 Student zna i rozumie miejsce pedagogiki w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi; EU_03 Student zna i rozumie możliwości projektowania oraz prowadzenia badań w pedagogice, zna pojęcia i rodzaje problemów badawczych, hipotez, zmiennych, metod, technik i narzędzi badawczych. UMIEJĘTNOŚCI: EU_01 Student potrafi zdobywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pokrewnych dyscyplin oraz rozwijać swoje profesjonalne umiejętności analityczne, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym); EU_02 Student potrafi analizować przykładowe badania oraz konstruować i prowadzić proste badania pedagogiczne; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki, wskazywać kierunki dalszych badań. KOMPETENCJE: EU_01 Student jest gotowy do zachowania się w sposób profesjonalny i prowadzenia badań zgodnie z dyrektywami metodologicznymi. Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS) 5 punktów ECTS razy 25 godzin pracy: - godziny kontaktowe - seminarium - 30h (w każdym semestrze); - przygotowanie do zajęć, analiza literatury - 45h; - przygotowanie kolejnych części pracy - 45h; - udział w konsultacjach (stacjonarnych lub w aplikacji MS Teams) - 5h. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów: - Obserwacja aktywności Studenta/Studentki (podczas seminarium - nie dotyczy roku akademickiego 2022/2023) (NP1_W1; NP1_W02; NP1_W12; NP1_U02; NP1_U06; NP1_K17); - Przygotowanie wymaganych części pracy licencjackiej w wyznaczonych terminach (NP1_W1; NP1_W02; NP1_W12; NP1_U02; NP1_U06; NP1_K17). 3 rok - zaliczenie seminarium wymaga obecności na zajęciach* i systematycznej prezentacji efektów (części) pracy: a. dopracowania części teoretycznej pracy dyplomowej oraz b. założeń metodologicznych badań własnych i c. przeprowadzenia badań (semestr zimowy); obecności na zajęciach* i systematycznej prezentacji efektów (części) pracy oraz napisania pracy licencjackiej odpowiadającej założeniom pracy naukowej (semestr letni). *możliwe są 2 nieusprawiedliwione nieobecności (nie dotyczy roku akademickiego 2022/2023) Na ocenę dostateczną – Osoba uczestnicząca w seminarium w stopniu podstawowym przyswoiła wiadomości związane z problematyką pracy oraz ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice. Potrzebuje dużej pomocy podczas pisania pracy, w tym tworzenia koncepcji badawczej oraz interpretacji danych z badań. Na ocenę dostateczną plus - Osoba uczestnicząca w seminarium w stopniu więcej niż dostatecznym opanowała wiadomości związane z problematyką pracy oraz ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice. Wymaga pomocy podczas tworzenia koncepcji badawczej oraz interpretacji danych z badań. Na ocenę dobrą - Osoba uczestnicząca w seminarium posiada zadowalający zakres wiadomości związanych z problematyką pracy oraz dużą wiedzę i umiejętności z zakresu pisania pracy (wykorzystuje m.in. różnorodne ujęcia teoretyczne problemu), projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Samodzielnie opracowuje koncepcję badań oraz interpretuje dane z badań. Na ocenę dobrą plus - Osoba uczestnicząca w seminarium w stopniu więcej niż dobrym opanowała wiadomości związane z problematyką pracy oraz posiada dużą wiedzę i umiejętności z zakresu pisania pracy (wykorzystuje m.in. różnorodne ujęcia teoretyczne problemu), projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Samodzielnie opracowuje koncepcję badań oraz interpretuje dane z badań, prezentując też wnioski o charakterze praktycznym. Na ocenę bardzo dobrą - Osoba uczestnicząca w seminarium posiada duży zakres wiadomości związanych z problematyką pracy oraz dużą wiedzę i umiejętności z zakresu pisania pracy (wykorzystuje m.in. różnorodne ujęcia teoretyczne problemu), projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Samodzielnie opracowuje koncepcję badań oraz szczegółowo interpretuje dane z badań, prezentując też wnioski o charakterze praktycznym. Studenta/Studentkę cechuje bardzo duże zaangażowanie w przygotowanie pracy dyplomowej. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU SEM
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 13 places
|
|
Coordinators: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Group instructors: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest określenie i omówienie zagadnień stanowiących zakres dyplomowy, ukazanie związków metodologii z przedmiotem seminaryjnym oraz zwrócenie uwagi na umiejętności i możliwości Studentów w zakresie konstruowania oraz prowadzenia badań pedagogicznych. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Charakterystyka obszarów mogących stanowić przedmiot pracy dyplomowej: A. PRACA ZAWODOWA I KARIERA – TRENDY, WYZWANIA: - przemiany w charakterze i organizacji pracy ludzkiej; - kariera w warunkach zmiennego modelu zatrudnienia; - sytuacja absolwentów na współczesnym rynku pracy. B. PRZYGOTOWANIE I ZDOLNOŚĆ DO ZATRUDNIENIA: - aktywność edukacyjna i prozawodowa młodzieży; - nietypowe, kreatywne przestrzenie (do) edukacji; - przedsiębiorczość w rzeczywistości szkolnej. C. ORIENTACJA ZAWODOWA, DORADZTWO ZAWODOWE: - preorientacja i zainteresowanie dzieci pracą zawodową; - organizacja doradztwa edukacyjno – zawodowego; - współpraca w zakresie orientacji i doradztwa zawodowego. 2. Zagadnienia metodologiczne przydatne w pisaniu pracy licencjackiej. 3. Struktura pracy dyplomowej. 4. Badania - ich projektowanie i przeprowadzenie w terenie. 5. Analiza ilościowa oraz jakościowa wyników badań własnych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. 2. Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T. 1 i 2, Warszawa 2009. 3. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. 4. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2011. 5. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004. 6. Palka S., Metodologia badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006. 7. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. 8. Rubacha K., Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008. Proponowana literatura dodatkowa: 1. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2020. 2. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych,Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2020. 3. Kozinets R. V., Netnografia Badania etnograficzne online, Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2012. 4. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno - praktycznej, Warszawa 2018. 5. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. 6. Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych: projektowanie i metody, Kraków 2015. 7. Żegnałek K., Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki, Warszawa 2010. 8. Literatura przedmiotu - do wyboru - związana z daną specjalnością i przygotowywaną pracą licencjacką. Ponadto, dodatkowe materiały dla Osób uczestniczących w seminarium - przekazywane podczas zajęć za pośrednictwem systemu Usosweb lub umieszczane w aplikacji MS Teams. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU SEM
SEM
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 12 places
|
|
Coordinators: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Group instructors: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS) 5 punktów ECTS razy 25 godzin pracy: - godziny kontaktowe - seminarium - 30h (w każdym semestrze); - przygotowanie do zajęć, analiza literatury - 45h; - przygotowanie kolejnych części pracy - 45h; - udział w konsultacjach (stacjonarnych lub w aplikacji MS Teams) - 5h. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest określenie i omówienie zagadnień stanowiących zakres dyplomowy, ukazanie związków metodologii z przedmiotem seminaryjnym oraz zwrócenie uwagi na umiejętności i możliwości Studentów w zakresie konstruowania oraz prowadzenia badań pedagogicznych. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Charakterystyka obszarów mogących stanowić przedmiot pracy dyplomowej: A. PRACA ZAWODOWA I KARIERA – TRENDY, WYZWANIA: - przemiany w charakterze i organizacji pracy ludzkiej; - kariera w warunkach zmiennego modelu zatrudnienia; - sytuacja absolwentów na współczesnym rynku pracy. B. PRZYGOTOWANIE I ZDOLNOŚĆ DO ZATRUDNIENIA: - aktywność edukacyjna i prozawodowa młodzieży; - nietypowe, kreatywne przestrzenie (do) edukacji; - przedsiębiorczość w rzeczywistości szkolnej. C. ORIENTACJA ZAWODOWA, DORADZTWO ZAWODOWE: - preorientacja i zainteresowanie dzieci pracą zawodową; - organizacja doradztwa edukacyjno – zawodowego; - współpraca w zakresie orientacji i doradztwa zawodowego. 2. Zagadnienia metodologiczne przydatne w pisaniu pracy licencjackiej. 3. Struktura pracy dyplomowej. 4. Badania - ich projektowanie i przeprowadzenie w terenie. 5. Analiza ilościowa oraz jakościowa wyników badań własnych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. 2. Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T. 1 i 2, Warszawa 2009. 3. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. 4. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2011. 5. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004. 6. Palka S., Metodologia badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006. 7. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. 8. Rubacha K., Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008. Proponowana literatura dodatkowa: 1. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2020. 2. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych,Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2020. 3. Kozinets R. V., Netnografia Badania etnograficzne online, Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2012. 4. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno - praktycznej, Warszawa 2018. 5. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. 6. Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych: projektowanie i metody, Kraków 2015. 7. Żegnałek K., Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki, Warszawa 2010. 8. Literatura przedmiotu - do wyboru - związana z daną specjalnością i przygotowywaną pracą licencjacką. Ponadto, dodatkowe materiały dla Osób uczestniczących w seminarium - przekazywane podczas zajęć za pośrednictwem systemu Usosweb lub umieszczane w aplikacji MS Teams. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Wiedza i umiejętności z zakresu metodologicznych podstaw badań pedagogicznych. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Group instructors: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Group instructors: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Planowany godzinowy nakład pracy Studenta (rozliczenie punktów ECTS) 5 punktów ECTS razy 25 godzin pracy: - godziny kontaktowe - seminarium - 30h (w każdym semestrze); - przygotowanie do zajęć, analiza literatury - 45h; - przygotowanie kolejnych części pracy - 45h; - udział w konsultacjach (stacjonarnych lub w aplikacji MS Teams) - 5h. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest określenie i omówienie zagadnień stanowiących zakres dyplomowy, ukazanie związków metodologii z przedmiotem seminaryjnym oraz zwrócenie uwagi na umiejętności i możliwości Studentek/Studentów w zakresie konstruowania oraz prowadzenia badań pedagogicznych. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Charakterystyka obszarów mogących stanowić przedmiot pracy dyplomowej: A. PRACA ZAWODOWA I KARIERA – TRENDY, WYZWANIA: - przemiany w charakterze i organizacji pracy ludzkiej; - kariera w warunkach zmiennego modelu zatrudnienia; - sytuacja absolwentów na współczesnym rynku pracy. B. PRZYGOTOWANIE I ZDOLNOŚĆ DO ZATRUDNIENIA: - aktywność edukacyjna i prozawodowa młodzieży; - nietypowe, kreatywne przestrzenie (do) edukacji; - przedsiębiorczość w rzeczywistości szkolnej. C. ORIENTACJA ZAWODOWA, DORADZTWO ZAWODOWE: - preorientacja i zainteresowanie dzieci pracą zawodową; - organizacja doradztwa edukacyjno – zawodowego; - współpraca w zakresie orientacji i doradztwa zawodowego. 2. Zagadnienia metodologiczne przydatne w pisaniu pracy licencjackiej. 3. Struktura pracy dyplomowej. 4. Badania - ich projektowanie i przeprowadzenie w terenie. 5. Analiza ilościowa oraz jakościowa wyników badań własnych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) 1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004. 2. Denzin N. K., Lincoln Y. S., Metody badań jakościowych, T. 1 i 2, Warszawa 2009. 3. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010. 4. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2011. 5. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004. 6. Palka S., Metodologia badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006. 7. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. 8. Rubacha K., Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków 2008. Proponowana literatura dodatkowa: 1. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2020. 2. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych,Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2020. 3. Kozinets R. V., Netnografia Badania etnograficzne online, Tłum. M. Brzozowska – Brywczyńska, Warszawa 2012. 4. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno - praktycznej, Warszawa 2018. 5. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. 6. Yin R. K., Studium przypadku w badaniach naukowych: projektowanie i metody, Kraków 2015. 7. Żegnałek K., Metodologia badań dla autorów prac magisterskich i licencjackich z pedagogiki, Warszawa 2010. 8. Literatura przedmiotu - do wyboru - związana z daną specjalnością i przygotowywaną pracą licencjacką. Ponadto, dodatkowe materiały dla Osób uczestniczących w seminarium - przekazywane podczas zajęć za pośrednictwem systemu Usosweb lub umieszczane w aplikacji MS Teams. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.