Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-SEM-3I-EW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia I stopnia:


NP1_W01, NP1_W02,

NP1_W12, NP1_U02,

NP1_U06, NP1_K17

Skrócony opis:

W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia były realizowane za pomocą aplikacji MS Teams. Natomiast w semestrze zimowym 2021/2022 oraz w semestrze letnim 2021/2022 seminarium jest realizowane w formie stacjonarnej.

Celem zajęć jest merytoryczna pomoc studentom piszącym samodzielnie autorskie prace licencjackie (forma indywidualna zróżnicowana), uświadomienie znaczenia systematycznej pracy w zakresie operowania podstawowymi kategoriami historycznymi: czasem, przestrzenią, ciągłością, zmiennością oraz prawidłowego zastosowania metody badań, rozumnego/odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i opracowań naukowych, formułowania wniosków wraz z ich opracowaniem.

Pełny opis:

Opis efektów kształcenia:

WIEDZA:

1. Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice/naukach o wychowaniu.

2. Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk, zna subdyscypliny pedagogiki/nauk o wychowaniu (zwłaszcza historię edukacji - subdyscyplinę pogranicza pedagogiki i historii).

3. Student ma elementarną wiedzę metodologiczną dotyczącą badań pedagogicznych (struktura pracy, cel i zakres badań, granice chronologiczne i terytorialne, baza źródłowa, problemy badawcze, metody i techniki badawcze, przypisy, bibliografia).

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki (szczególnie historii edukacji - subdyscypliny pogranicza historii i pedagogiki) w celu analizy oraz interpretacji problemów edukacyjnych.

2. Student posiada elementarne umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi formułować tezy, wnioski, zaprezentować wyniki badań.

3. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie (i realizuje) potrzebę rozwoju osobistego, wyznacza kierunki własnego rozwoju, kształcenia, samodyscypliny.

2. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.

3. Student rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności, potrafi samodzielnie wykorzystywać dostępne mu źródła i opracowania.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA:

1. Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice/naukach o wychowaniu.

2. Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk, zna subdyscypliny pedagogiki/nauk o wychowaniu (zwłaszcza historię edukacji - subdyscyplinę pogranicza pedagogiki i historii).

3. Student ma elementarną wiedzę metodologiczną dotyczącą badań pedagogicznych (struktura pracy, cel i zakres badań, granice chronologiczne i terytorialne, baza źródłowa, problemy badawcze, metody i techniki badawcze, przypisy, bibliografia).

UMIEJĘTNOŚCI:

1. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki (szczególnie historii edukacji - subdyscypliny pogranicza historii i pedagogiki) w celu analizy oraz interpretacji problemów edukacyjnych.

2. Student posiada elementarne umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi formułować tezy, wnioski, zaprezentować wyniki badań.

3. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie (i realizuje) potrzebę rozwoju osobistego, wyznacza kierunki własnego rozwoju, kształcenia, samodyscypliny.

2. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych.

3. Student rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności, potrafi samodzielnie wykorzystywać dostępne mu źródła i opracowania.

PROPONOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- aktywny udział w seminarium licencjackim - 30 godz.

- praca z książką (literatura przedmiotu, dotycząca metodologii badań własnych) - 30 godz.

- zgromadzenie źródeł i opracowań które były niezbędne do wykreowania tematu pracy licencjackiej i jej struktury (roboczej) w semestrze letnim 2020/2021. W semestrze zimowym 2021/2022 napisanie dwóch rozdziałów pracy licencjackiej. W semestrze letnim 2021/2022 dokończenie pracy licencjackiej - 90 godz.

Ogółem około 150 godzin dydaktycznych (5 ECTS).

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła uwarunkowana czynną obecnością (obowiązkową) na zajęciach (seminarium licencjackie), systematyczną pracą nad dobrą/bardzo dobrą jakością merytoryczną i redakcyjną pracy licencjackiej, którą student/studentka przygotowuje systematycznie i samodzielnie pod kierunkiem promotorki.

Warunkiem zaliczenia seminarium licencjackiego w semestrze letnim 2020/2021 (pierwszym w trzysemestralnym procesie pisania pracy licencjackiej) było zapoznanie się z literaturą metodologiczną, zgromadzenie podstawowej bazy źródłowej, wykreowanie tematu i jego uzasadnienia oraz struktury (roboczej) pracy licencjackiej. Warunkiem uzyskania zaliczenia w semestrze zimowym 2021/2022 (drugim w trzysemestralnym procesie pisania pracy licencjackiej) jest napisanie dwóch rozdziałów autorskiej pracy licencjackiej. Natomiast warunkiem zaliczenia seminarium w (ostatnim podczas studiów) semestrze letnim 2021/2022 jest przedłożenie do oceny całej autorskiej pracy licencjackiej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 13 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Wolter
Prowadzący grup: Edyta Wolter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Symbole efektów kształcenia dla kierunku Pedagogika: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, NP1_U02, NP1_U06, NP1_K1, NP1_K06, NP1_K11.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 8 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Edyta Wolter
Prowadzący grup: Edyta Wolter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia były realizowane za pomocą aplikacji MS Teams. Natomiast w semestrze zimowym 2021/2022 oraz w semestrze letnim 2021/2022 seminarium jest realizowane w formie stacjonarnej.

Celem zajęć jest merytoryczna pomoc studentom piszącym samodzielnie autorskie prace licencjackie (forma indywidualna zróżnicowana), uświadomienie znaczenia systematycznej pracy w zakresie operowania podstawowymi kategoriami historycznymi: czasem, przestrzenią, ciągłością, zmiennością oraz prawidłowego zastosowania metody badań, rozumnego/odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i opracowań naukowych, formułowania wniosków wraz z ich opracowaniem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)