Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-SEM-3I-EW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia I stopnia: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, NP1_U02, NP1_U06, NP1_K17 |
Skrócony opis: |
W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia były realizowane za pomocą aplikacji MS Teams. Natomiast w semestrze zimowym 2021/2022 oraz w semestrze letnim 2021/2022 seminarium jest realizowane w formie stacjonarnej. Celem zajęć jest merytoryczna pomoc studentom piszącym samodzielnie autorskie prace licencjackie (forma indywidualna zróżnicowana), uświadomienie znaczenia systematycznej pracy w zakresie operowania podstawowymi kategoriami historycznymi: czasem, przestrzenią, ciągłością, zmiennością oraz prawidłowego zastosowania metody badań, rozumnego/odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i opracowań naukowych, formułowania wniosków wraz z ich opracowaniem. |
Pełny opis: |
Opis efektów kształcenia: WIEDZA: 1. Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice/naukach o wychowaniu. 2. Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk, zna subdyscypliny pedagogiki/nauk o wychowaniu (zwłaszcza historię edukacji - subdyscyplinę pogranicza pedagogiki i historii). 3. Student ma elementarną wiedzę metodologiczną dotyczącą badań pedagogicznych (struktura pracy, cel i zakres badań, granice chronologiczne i terytorialne, baza źródłowa, problemy badawcze, metody i techniki badawcze, przypisy, bibliografia). UMIEJĘTNOŚCI: 1. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki (szczególnie historii edukacji - subdyscypliny pogranicza historii i pedagogiki) w celu analizy oraz interpretacji problemów edukacyjnych. 2. Student posiada elementarne umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi formułować tezy, wnioski, zaprezentować wyniki badań. 3. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie (i realizuje) potrzebę rozwoju osobistego, wyznacza kierunki własnego rozwoju, kształcenia, samodyscypliny. 2. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. 3. Student rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności, potrafi samodzielnie wykorzystywać dostępne mu źródła i opracowania. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA: 1. Student zna elementarną terminologię stosowaną w pedagogice/naukach o wychowaniu. 2. Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk, zna subdyscypliny pedagogiki/nauk o wychowaniu (zwłaszcza historię edukacji - subdyscyplinę pogranicza pedagogiki i historii). 3. Student ma elementarną wiedzę metodologiczną dotyczącą badań pedagogicznych (struktura pracy, cel i zakres badań, granice chronologiczne i terytorialne, baza źródłowa, problemy badawcze, metody i techniki badawcze, przypisy, bibliografia). UMIEJĘTNOŚCI: 1. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki (szczególnie historii edukacji - subdyscypliny pogranicza historii i pedagogiki) w celu analizy oraz interpretacji problemów edukacyjnych. 2. Student posiada elementarne umiejętności badawcze umożliwiające prowadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi formułować tezy, wnioski, zaprezentować wyniki badań. 3. Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie (i realizuje) potrzebę rozwoju osobistego, wyznacza kierunki własnego rozwoju, kształcenia, samodyscypliny. 2. Student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. 3. Student rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności, potrafi samodzielnie wykorzystywać dostępne mu źródła i opracowania. PROPONOWANY NAKŁAD PRACY STUDENTA: - aktywny udział w seminarium licencjackim - 30 godz. - praca z książką (literatura przedmiotu, dotycząca metodologii badań własnych) - 30 godz. - zgromadzenie źródeł i opracowań które były niezbędne do wykreowania tematu pracy licencjackiej i jej struktury (roboczej) w semestrze letnim 2020/2021. W semestrze zimowym 2021/2022 napisanie dwóch rozdziałów pracy licencjackiej. W semestrze letnim 2021/2022 dokończenie pracy licencjackiej - 90 godz. Ogółem około 150 godzin dydaktycznych (5 ECTS). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła uwarunkowana czynną obecnością (obowiązkową) na zajęciach (seminarium licencjackie), systematyczną pracą nad dobrą/bardzo dobrą jakością merytoryczną i redakcyjną pracy licencjackiej, którą student/studentka przygotowuje systematycznie i samodzielnie pod kierunkiem promotorki. Warunkiem zaliczenia seminarium licencjackiego w semestrze letnim 2020/2021 (pierwszym w trzysemestralnym procesie pisania pracy licencjackiej) było zapoznanie się z literaturą metodologiczną, zgromadzenie podstawowej bazy źródłowej, wykreowanie tematu i jego uzasadnienia oraz struktury (roboczej) pracy licencjackiej. Warunkiem uzyskania zaliczenia w semestrze zimowym 2021/2022 (drugim w trzysemestralnym procesie pisania pracy licencjackiej) jest napisanie dwóch rozdziałów autorskiej pracy licencjackiej. Natomiast warunkiem zaliczenia seminarium w (ostatnim podczas studiów) semestrze letnim 2021/2022 jest przedłożenie do oceny całej autorskiej pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Wolter | |
Prowadzący grup: | Edyta Wolter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Symbole efektów kształcenia dla kierunku Pedagogika: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, NP1_U02, NP1_U06, NP1_K1, NP1_K06, NP1_K11. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Wolter | |
Prowadzący grup: | Edyta Wolter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia były realizowane za pomocą aplikacji MS Teams. Natomiast w semestrze zimowym 2021/2022 oraz w semestrze letnim 2021/2022 seminarium jest realizowane w formie stacjonarnej. Celem zajęć jest merytoryczna pomoc studentom piszącym samodzielnie autorskie prace licencjackie (forma indywidualna zróżnicowana), uświadomienie znaczenia systematycznej pracy w zakresie operowania podstawowymi kategoriami historycznymi: czasem, przestrzenią, ciągłością, zmiennością oraz prawidłowego zastosowania metody badań, rozumnego/odpowiedzialnego korzystania ze źródeł i opracowań naukowych, formułowania wniosków wraz z ich opracowaniem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.