(in Polish) Seminarium licencjackie
General data
Course ID: | WNP-PE-SLDEK21 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium (3 semestrów) jest przygotowanie samodzielnej pracy dyplomowej, spełniającej przyjęte na Uniwersytecie standardy pracy licencjackiej. |
Full description: |
(in Polish) Podczas przygotowań do napisania pracy (wybór tematu, skonstruowanie założeń metodologicznych, zaprojektowanie kompletnego procesu badawczego) studenci w praktyce wykorzystają umiejętności nabyte podczas studiów, m.in.: opanowanie podstaw warsztatu badawczego umożliwiającego przygotowanie pracy licencjackiej, wykorzystanie podstaw metodologii badań pedagogicznych, doboru strategii prowadzonych badań (np. ilościowych i jakościowych), narzędzi Podczas zajęć studenci będą mieli okazję wykorzystać w praktyce swój warsztat badawczy oraz pisarski, poprzez kształtowanie pisemnej wypowiedzi naukowej, sporządzenie bibliografii podmiotowej i przedmiotowej, doskonaląc umiejętność edytorskiego opracowania tekstu naukowego, umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, znajomość zasad cytowania, umiejętność redagowania przypisów i indeksów. |
Bibliography: |
(in Polish) 1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. 2. Tadeusz Pilch, Teresa Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001 (lub inny) 3. Heinz- Hermann Kruger, Metody badań w pedagogice, Wydawnictwo Pedagogika GWP, Gdańsk 2007 4. Mieczysław Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 200 5. Mieczysław Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1999 6. Gnitecki J., stęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999 Literatura UZUPEŁNIAJĄCA: 7. Jerzy Brzeziński, Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK1.: Student wyjaśnia terminy i pojęcia badań pedagogicznych (problemy badawcze, hipotezy, zmienne, wskaźniki, metody, techniki, narzędzia ) EK2.: Student wyjaśnia na czym polegają strategie ilościowe oraz jakościowe w badaniach pedagogicznych EK.3.: Student prawidłowo sporządza bibliografię EK.4. Student poprawnie dokonuje cytowań w przygotowywanej pracy licencjackiej EK5.: Student stosuje wybrane metody badań ilościowych w pedagogice EK6.: Student stosuje wybrane metody badań jakościowych w pedagogice EK7. Student samodzielnie przygotowuje pracę licencjacką PUNKTY ECTS ( 3): Cykliczne spotkania: 30 Studiowanie literatury: 25 Pisanie pracy licencjackiej: 50 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena ciągła przygotowania do seminarium. Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie bardzo dobrym- ocena bdb Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie dobrym- ocena db/ db+ Realizacja umówionych z promotorem wycinków pracy - zgodnie z ustalonym grafikiem na poziomie merytorycznie poprawnym- ocena dst |
Practical placement: |
(in Polish) nie dot. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.