Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Master Seminar

General data

Course ID: WNP-PE-SMPJS12
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Master Seminar
Name in Polish: Seminarium magisterskie
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 5.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W04, NP2_W01,

NP2_W25, NP2_U02,

NP2_U05, NP2_K01



Short description: (in Polish)

Zajęcia obejmują dwa podstawowe obszary tematyczne.

Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka andragogiczna i gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja).

Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku.

Full description: (in Polish)

Zajęcia obejmują dwa podstawowe obszary tematyczne.

Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka andragogiczna i gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja).

Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku.

Bibliography: (in Polish)

Literatura zalecana:

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000;

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2001;

Stochmiałek J., Kryzysy życiowe osób dorosłych. Refleksje andragogiczne i edukacyjne. Wyd. UKSW, Warszawa 2015.

Pozostała literatura zostanie podana w czasie zajęć.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

NP2_W01 Student zna terminologie używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym.

NP2_W04 Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedze na temat

specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badan stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejsc metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badan w pedagogice).

NP2_W16 Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej.

NP2_W19 Ma wiedze na temat projektowania sciezżki własnego

rozwoju i awansu zawodowego.

NP2_U04 Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny

wypowiadac się w mowie i piśmie, posiada umiejętnosc konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych

uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujec teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych.

NP2_U05 Posiada pogłębione umiejetności prezentowania własnych

pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich

rozbudowana argumentacja w kontekście wybranych

perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów,

kierując się przy tym zasadami etycznymi.

NP2_U06 Posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia

orientacje w metodologii badan pedagogicznych,

formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne

metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze;

opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badan,

wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badan, w

obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki.

NP2_K03 Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju

jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach

społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania

wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i

budowania warsztatu pracy pedagoga.

NP2_K04 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami

realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się

rozwaga, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych.

NP2_K05 Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania

się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własna i cudza praca; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości

korygowania nieprawidłowych działań.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na zajęciach seminarium.

Postępy w pisaniu pracy magisterskiej.

Practical placement: (in Polish)

------

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 6 places more information
Coordinators: Jerzy Stochmiałek
Group instructors: Jerzy Stochmiałek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia obejmują takie obszary tematyczne.

Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja).

Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku.

Można realizować też inną tematykę, po uzgodnieniu.

Full description: (in Polish)

Zajęcia obejmują takie obszary tematyczne.

Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja).

Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku.

Można realizować też inną tematykę, po uzgodnieniu z prowadzącym.

Bibliography: (in Polish)

Literatura zalecana:

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000;

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2001;

Stochmiałek J., Kryzysy życiowe osób dorosłych. Refleksje andragogiczne i edukacyjne. Wyd. UKSW, Warszawa 2015.

Pozostała literatura zostanie podana w czasie zajęć.

Wymagania wstępne: (in Polish)

-----

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours, 6 places more information
Coordinators: Jerzy Stochmiałek
Group instructors: Jerzy Stochmiałek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Seminar - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Seminarium obejmuje dwa podstawowe obszary zagadnień.

Pierwszy dotyczy pedagogiki resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Funkcjonowanie w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci.

Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych.

Full description: (in Polish)

Seminarium obejmuje dwa podstawowe obszary zagadnień.

Pierwszy dotyczy pedagogiki resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Funkcjonowanie w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka andragogiczna i gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja).

Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku.

Interesujące są też zagadnienia z obszaru pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej np. współpraca przedszkola z rodzicami.

Bibliography: (in Polish)

Literatura zalecana:

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000;

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2001;

Stochmiałek J., Kryzysy życiowe osób dorosłych. Refleksje andragogiczne i edukacyjne. Wyd. UKSW, Warszawa 2015.

Pozostała literatura zostanie podana w czasie zajęć.

Wymagania wstępne: (in Polish)

--------

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)