Master Seminar
General data
Course ID: | WNP-PE-SMPJS12 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Master Seminar |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
5.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W04, NP2_W01, NP2_W25, NP2_U02, NP2_U05, NP2_K01 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia obejmują dwa podstawowe obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka andragogiczna i gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja). Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia obejmują dwa podstawowe obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka andragogiczna i gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja). Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zalecana: Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000; Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2001; Stochmiałek J., Kryzysy życiowe osób dorosłych. Refleksje andragogiczne i edukacyjne. Wyd. UKSW, Warszawa 2015. Pozostała literatura zostanie podana w czasie zajęć. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) NP2_W01 Student zna terminologie używaną w pedagogice oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. NP2_W04 Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedze na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badan stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejsc metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badan w pedagogice). NP2_W16 Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. NP2_W19 Ma wiedze na temat projektowania sciezżki własnego rozwoju i awansu zawodowego. NP2_U04 Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadac się w mowie i piśmie, posiada umiejętnosc konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujec teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. NP2_U05 Posiada pogłębione umiejetności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowana argumentacja w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi. NP2_U06 Posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badan pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badan, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badan, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki. NP2_K03 Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga. NP2_K04 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwaga, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. NP2_K05 Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własna i cudza praca; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na zajęciach seminarium. Postępy w pisaniu pracy magisterskiej. |
Practical placement: |
(in Polish) ------ |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU SEM
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jerzy Stochmiałek | |
Group instructors: | Jerzy Stochmiałek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia obejmują takie obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja). Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku. Można realizować też inną tematykę, po uzgodnieniu. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia obejmują takie obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja). Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku. Można realizować też inną tematykę, po uzgodnieniu z prowadzącym. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zalecana: Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000; Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2001; Stochmiałek J., Kryzysy życiowe osób dorosłych. Refleksje andragogiczne i edukacyjne. Wyd. UKSW, Warszawa 2015. Pozostała literatura zostanie podana w czasie zajęć. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) ----- |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU SEM
W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours, 6 places
|
|
Coordinators: | Jerzy Stochmiałek | |
Group instructors: | Jerzy Stochmiałek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Seminar - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Seminarium obejmuje dwa podstawowe obszary zagadnień. Pierwszy dotyczy pedagogiki resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Funkcjonowanie w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. |
|
Full description: |
(in Polish) Seminarium obejmuje dwa podstawowe obszary zagadnień. Pierwszy dotyczy pedagogiki resocjalizacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Funkcjonowanie w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak np. bezrobocie, ubóstwo, choroba, opieka paliatywna, zjawisko umierania i śmierci. Jakie są oczekiwania i realnie istniejąca opieka, pomoc i wsparcie społeczne? Dotyczy to zwłaszcza sytuacji osób dorosłych i starszych - problematyka andragogiczna i gerontologiczna z uwzględnieniem instytucjonalizacji (np. domy pomocy społecznej, Caritas, urzędy pracy, szpitale, hospicja). Drugi obszar obejmuje problematykę dydaktyczną, zwłaszcza dydaktyki dorosłych, np. kształcenia studentów w szkole wyższej, dokształcania i doskonalenia zawodowego, edukacji ustawicznej osób dorosłych. Interesujące są poznawcze, emocjonalne, społeczne i organizacyjne aspekty uczenia się osób dorosłych. Instytucjonalizacja obejmuje tu m. in. szkoły dla dorosłych, kursy, centra kształcenia ustawicznego, uniwersytety trzeciego wieku. Interesujące są też zagadnienia z obszaru pedagogiki przedszkolnej, wczesnoszkolnej np. współpraca przedszkola z rodzicami. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura zalecana: Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. WSiP SA, Warszawa 2000; Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2001; Stochmiałek J., Kryzysy życiowe osób dorosłych. Refleksje andragogiczne i edukacyjne. Wyd. UKSW, Warszawa 2015. Pozostała literatura zostanie podana w czasie zajęć. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) -------- |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.