Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Strategies for environmental education in kindergarten and classes I-III (conversation lab)

General data

Course ID: WNP-PE-STE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Strategies for environmental education in kindergarten and classes I-III (conversation lab)
Name in Polish: Strategie edukacji środowiskowej w przedszkolu i klasach I-III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) WIEDZA:

P_WP2_01

P_WP2_03

P_WP2_05

UMIEJĘTNOŚCI:

P_UP2_01

P_UP2_02

P_UP2_06

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

P_KP2_01

P_KP2_02

P_KP2_03


Short description: (in Polish)

Cel edukacyjny implikuje proces kształcenia i wychowania do rozwoju zrównoważonego w zakresie dyspozycji intelektualnych i kierunkowych osobowości w poznawaniu, rozumieniu współzależności składników środowiska społeczno-przyrodniczego wraz z poczuciem odpowiedzialności za środowisko; rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska; kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska życia człowieka.

Full description: (in Polish)

Treści kształcenia:

Koncepcje edukacyjne - teoretyczne i praktyczne aspekty edukacji środowiskowej w procesie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji w klasach I-III; proces poznawania środowiska społeczno-przyrodniczego przez dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; problematyka ochrony środowiska w procesie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji; wychowanie do świadomości zagrożeń środowiska społeczno-przyrodniczego; znaczenie procesu wychowania do zdrowego stylu życia w środowisku społecznym i przyrodniczym; rozwijanie postaw proekologicznych w procesie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji w klasach I-III; problematyka dotycząca środowiska w międzynarodowych raportach oświatowych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

- Student zna terminologię stosowaną w pedagogice wczesnoszkolnej, przedszkolnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, rozumie podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania środowiskowego.

- Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat własnej specjalności, obejmującą terminologię, metodykę/dydaktykę szczegółową. Ma pogłębioną wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej (środowiskowej).

- Student ma wiedzę o celach działalności edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej (klasy 1-3), pogłębioną w aspekcie kreatywności metodycznej/dydaktyki szczegółowej. Ma pogłębioną wiedzę o procesie edukacji ekologicznej (środowiskowej) w zakresie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji szkolnej w klasach I-III.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji na temat edukacji elementarnej z różnych źródeł wiedzy oraz interpretowania jej z punktu widzenia problemów edukacyjnych pojawiających się w przedszkolu i szkole (klasy 1-3). Posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym.

- Student potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych. Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o zrównoważonej aktywności na rzecz środowiska społeczno-przyrodniczego.

- Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności sposób postępowania, metody dydaktyczno-wychowawcze w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w obszarze edukacji elementarnej. Potrafi wybrać i zastosować literaturę dziecięcą, związaną z pojęciami z zakresu wychowania środowiskowego oraz ochroną środowiska społeczno-przyrodniczego.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego dla dobra dzieci. Ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego.

- Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w zakresie edukacji elementarnej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. Ma pogłębioną wrażliwość na godne traktowanie wszystkich istot żywych i jest gotowy do współpracy ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym.

- Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka. Utożsamia się z zasadami etyki zawodowej, odznacza się rozwagą, dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań edukacyjnych.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)