Strategies for environmental education in kindergarten and classes I-III (conversation lab)
General data
Course ID: | WNP-PE-STE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Strategies for environmental education in kindergarten and classes I-III (conversation lab) |
Name in Polish: | Strategie edukacji środowiskowej w przedszkolu i klasach I-III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) WIEDZA: P_WP2_01 P_WP2_03 P_WP2_05 UMIEJĘTNOŚCI: P_UP2_01 P_UP2_02 P_UP2_06 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: P_KP2_01 P_KP2_02 P_KP2_03 |
Short description: |
(in Polish) Cel edukacyjny implikuje proces kształcenia i wychowania do rozwoju zrównoważonego w zakresie dyspozycji intelektualnych i kierunkowych osobowości w poznawaniu, rozumieniu współzależności składników środowiska społeczno-przyrodniczego wraz z poczuciem odpowiedzialności za środowisko; rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska; kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska życia człowieka. |
Full description: |
(in Polish) Treści kształcenia: Koncepcje edukacyjne - teoretyczne i praktyczne aspekty edukacji środowiskowej w procesie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji w klasach I-III; proces poznawania środowiska społeczno-przyrodniczego przez dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; problematyka ochrony środowiska w procesie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji; wychowanie do świadomości zagrożeń środowiska społeczno-przyrodniczego; znaczenie procesu wychowania do zdrowego stylu życia w środowisku społecznym i przyrodniczym; rozwijanie postaw proekologicznych w procesie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji w klasach I-III; problematyka dotycząca środowiska w międzynarodowych raportach oświatowych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: - Student zna terminologię stosowaną w pedagogice wczesnoszkolnej, przedszkolnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym, rozumie podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania środowiskowego. - Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat własnej specjalności, obejmującą terminologię, metodykę/dydaktykę szczegółową. Ma pogłębioną wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej (środowiskowej). - Student ma wiedzę o celach działalności edukacji przedszkolnej, wczesnoszkolnej (klasy 1-3), pogłębioną w aspekcie kreatywności metodycznej/dydaktyki szczegółowej. Ma pogłębioną wiedzę o procesie edukacji ekologicznej (środowiskowej) w zakresie wychowania przedszkolnego i wczesnej edukacji szkolnej w klasach I-III. UMIEJĘTNOŚCI: - Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji na temat edukacji elementarnej z różnych źródeł wiedzy oraz interpretowania jej z punktu widzenia problemów edukacyjnych pojawiających się w przedszkolu i szkole (klasy 1-3). Posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym. - Student potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych. Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o zrównoważonej aktywności na rzecz środowiska społeczno-przyrodniczego. - Student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności sposób postępowania, metody dydaktyczno-wychowawcze w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych w obszarze edukacji elementarnej. Potrafi wybrać i zastosować literaturę dziecięcą, związaną z pojęciami z zakresu wychowania środowiskowego oraz ochroną środowiska społeczno-przyrodniczego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego dla dobra dzieci. Ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego. - Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w zakresie edukacji elementarnej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań edukacyjnych. Ma pogłębioną wrażliwość na godne traktowanie wszystkich istot żywych i jest gotowy do współpracy ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym. - Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka. Utożsamia się z zasadami etyki zawodowej, odznacza się rozwagą, dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań edukacyjnych. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.