Therapy of Specific Learning Difficulties in Mathematics
General data
Course ID: | WNP-PE-TSM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Therapy of Specific Learning Difficulties in Mathematics |
Name in Polish: | Terapia specyficznych trudności w uczeniu się matematyki |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przykładowy zestaw ćwiczeń wspomagających różne elementy psychospołecznego rozwoju dziecka. Opracowywanie i prezentowanie zestawów treningowych odpowiednich dla dominanty czynników społecznych, psychicznych i przypadków o zrównoważonym wpływie tych aspektów.Uwzględnienie czynników usprawniających powodzenie edukacyjne jako szczególnie ważny obszar rozwoju osobowości dziecka w wieku szkolnym. |
Full description: |
(in Polish) ćwiczenia usprawniają psychospołeczny rozwój dziecka koncentrują się wokół następujących problemów: etapy rozwojowe w sferze osobowości,,zachowań sytuacyjnych i rozwoju funkcji psychicznych. Dążenia i tendencje opozycyjne wobec siebie w różnych okresach życia: przedszkolnym, wczesnoszkolnym, wszkolnym, gimnazjalnym, dojrzewania. |
Bibliography: |
(in Polish) Gruszczyk - Kolczyńska, Dlaczego dzieci nie potrafią uczyć się matematyki?, Warszawa1989 Gruszczyk - Kolczyńska, Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, Warszawa 1997. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Potrafi określić i zdefiniować cele edukacji matematycznej i trudności dziecka w uczeniu się matematyki Charakteryzuje, diagnozuje i określa trudności w edukacji matematyznej dziecka. Potrafi skonstruować konspekt/scenariusz zajęć do pracy z dzieckiem mającym trudności w uczeniu się matematyki Potrafi stosować odpowiednie metody w pracy z dzieckiem mającym trudności w uczeniu się matematyki. Ma świadomość rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie pracy pomocowej dziecku z trudnościami matematycznymi. Dojrzale i w sposób zaangażowany planuje i realizuje działania terapeutyczno-pomocowe. Potrafi budować scenariusze odpowiednio do zdiagnozowanegoo typu trudności w edukacji matematyczmej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Dostateczny definiuje podstawowe pojęcia z zakresu edukacji itrudności w uczeniu się matematyki.. Zna i potrafi scharakteryzować podstawowe trudności w uczeniu się matematyki. Potrafi zbudować scenariusz zajęć. Ma świadomość uzupełniania i rozwijania swej wiedzy dla optymalnej efektywności pracy. Dobry Zna kryteria dojrzałości do edukacji matematycznej, potrafi wskazać odstępstwa i określić działania pomocowe. Buduje dobry scenariusz, zna różne formy i metody pracy z dzieckiem mającym trudności w uczeniu się matematyki. Bardzo dobry Zna kryteria dojrzałości matematycznej, potrafi scharakteryzować i wskazać działania zaradcze dla dziecka z trudnościami. Potrafi zbudować ciekawy scenariusz zajęć pomocowych z zastosowaniem różnorodnych metod i form pracy oraz zbudować i przeanalizować arkusz ewaluacyjny; sformułować wnioski/koerektę. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.