Training works
General data
Course ID: | WNP-PE-TT |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Training works |
Name in Polish: | Trening twórczości |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Trening tworczosci Celem przedmiotu trening twórczości jest zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami z zakresu twórczości i kreatywności, wrażliwości społecznej, estetycznej, rozwój osobowości własnej i możliwości wspierania rozwoju dziecka. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: Pedagogika kreatywności.Pojęcia kreatywność, twórczość, innowacyjność. Budzenie ciekawości jako podstawa kreatywnego podejścia do świata Odkrywanie w sobie dziecka Kreatywność na co dzień Co nam daje popełnianie błędów Edukacyjna problematyka twórczości plastycznej. Terapeutyczny i arteterapeutyczny aspekt bajkoterapii Drama jako kreatywna metoda pedagogiczna |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawoa: Sajdak A., (2008), Edukacja kreatywna, Kraków: Wyd. WAM Szmidt K. J., (2003), (red.), Dydaktyka twórczości, Kraków Szmidt K. J., (2007), Pedagogika twórczości, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Szmidt K., J., (2005), (red.), Trening twórczości w szkole wyższej, Łódź: Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi Literatura uzupełniająca: Dryden G., Vos J., (2011), Rewolucja w uczeniu, Poznań: Wyd. Zysk i S-ka |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: Student: -Ma uporządkowaną wiedzę o działalności kulturalnej w kontekście pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym -Ma wiedzę na temat metodyki twórczej, kreatywnej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym UMIEJĘTNOŚCI: Student: - Potrafi stosować różnorodne kanały ekspresji twórczej, terapeutycznej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - Potrafi przygotować event/ przedstawienie dla dzieci w wieku przedszkolnym/ wczesnoszkolnym (tj. wie i umie przygotować dekoracje, sformułować scenę i bohaterów) -Potrafi zaprojektować aktywności stymulujące rozwój emocjonalny u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym Kompetencje społeczne: Student: -Ma pogłębioną świadomość swojego tzw. "wewnętrznego dziecka" -Posiada umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego - w zakresie twórczości, ekspresji, wyrażania emocji, rozpoznawania emocji. ECTS: Udział w zajęciach: 15 Przygotowanie / współudział / pomoc w przygotowaniu czynnego zaliczenia: 28 Przeprowadzenie zajęć w akademickim Przedszkolu UKSW: 2 Przygotowanie do zajęć: 15 (60 h: 2 pkt ECTS) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunek zaliczenia przedmiotu: Aktywne, czynne uczestnictwo w zajęciach + ew. przygotowanie aktywności twórczej w akademickim Przedszkolu UKSW Ocena bdb: max 1 nieobecność oraz przygotowanie / współudział w przygotowaniu przedstawienia / happeningu dla dzieci (w akademickim Przedszkolu UKSW) + aktywny udział w zajęciach, zaangażowany głos w dyskusjach Ocena db+: max. 2 nieobecności oraz przygotowanie / współudział w przygotowaniu przedstawienia / happeningu dla dzieci (w akademickim Przedszkolu UKSW) + aktywny udział w zajęciach, wnikliwy namysł i udział w dyskusjach Ocena db:max 2 nieobecność oraz współudział w przygotowaniu przedstawienia / happeningu dla dzieci (w akademickim Przedszkolu UKSW) + udział w zajęciach Ocena dst+ : max 2 nieobecność + aktywny udział w zajęciach Ocena dst: max 3 nieobecności + aktywny udział w zajęciach |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.