(in Polish) Warsztat pedagogiczny: Techniki brajlowskie
General data
Course ID: | WNP-PE-W3-1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Warsztat pedagogiczny: Techniki brajlowskie |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia: NP1_W15 NP1_U08, NP1_K03, NP1_K09, NP1_K08, NP1_W33, NP1_U11 |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest osiągnięcie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu wykorzystania technik brajlowskich w pracy z osobami dysfunkcją wzroku. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty kształcenia Wiedza: EK 1. Student opisuje etapy rozwoju i rodzaje pisma dotykowego dla osób niewidomych oraz ewolucję narzędzi do pisania. EK 2. Wymienia i omawia pojęcia terminologiczne dotyczące niewidzenia i słabowzroczności. EK 3. Objaśnia zasady zapisu tekstów brajlowskich pismem integralnym, podstawowych zapisów matematycznych. EK 4 Wymienia i charakteryzuje narzędzia i aplikacje wykorzystywane przez osoby niewidome (drukarki brajlowskie, elektroniczne maszyny do pisania brajlem, oprogramowanie do translacji druku do brajla, oprogramowanie ubrajlawiające) Umiejętności EK 5 Zapisuje teksty w brajlu integralnym oraz podstawowe zapisy matematyczne na maszynie brajlowskiej. EK 6 Potrafi przygotować tekst brajlowski do wydruku na drukarce brajlowskiej przy użyciu programu Duxburry. EK 7 Odczytuje teksty zapisane w brajlu integralnym oraz z wykorzystaniem notacji matematycznej (podstawowe zapisy). Kompetencje społeczne EK 8 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. EK 9 Jest przekonany o konieczności stosowania zasady indywidualizacji w pracy osobą niewidomą. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena dostateczna Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, ale prezentuje w stopniu ograniczonym, niewyczerpująco charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez zadania praktyczne podczas zajęć i kolokwium student/ka osiąga na poziomie dostatecznym (w pracach znajdują się liczne błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych - wykazuje je w pełnym stopniu. Ocena dostateczna plus Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga, dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, jednak nadal niewyczerpujące, a w pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się błędy i braki. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych. Ocena dobra Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje w stopniu dobrym, wyczerpująco, choć nie bez błędów i luk charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, student/ka osiąga na poziomie dobrym (w pracach znajdują się jednak błędy oraz braki). W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty uczenia się. Ocena dobra plus Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka osiąga. Stopień opanowania zakładanych efektów uczenia się est większy - dokonywane prezentacje, charakterystyki i omówienia są pełniejsze, wyczerpujące, dopuszczalne są drobne pomyłki. W pracach będących podstawą oceny umiejętności znajdują się nieliczne błędy. Prezentuje zakładane efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych, dodatkowo aktywnie poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności. Ocena bardzo dobra Zakładane efekty uczenia się w zakresie wiedzy student/ka prezentuje wyczerpująco, charakteryzuje i omawia wymagane zagadnienia w sposób wyróżniający. Dodatkowo dokonuje analiz zarówno na poziomie przedmiotowym, jak i na metapoziomie. Efekty uczenia się w zakresie umiejętności, weryfikowane poprzez ocenę prac studentki/a oraz aktywności podczas zajęć, osiąga w stopniu bardzo dobrym. W zakresie kompetencji społecznych wykazuje w zakładane efekty. Student/ka poszukuje źródeł wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności. |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WAR
WAR
WAR
W TH WAR
FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 24 places
|
|
Coordinators: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Group instructors: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS = 25 (30) godz.]: Udział w ćwiczeniach: 30 godz. Praca własna: przygotowanie do zajęć: 30 godz. czytanie wskazanej literatury: 15 godz. przygotowanie do zaliczenia: 30 godz. suma godzin: 105 godzin [105/25(30)=4] |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WAR
WAR
FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 23 places
|
|
Coordinators: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Group instructors: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.