Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

The pedagogical workshop – Social competencies useful in "flexible work"

General data

Course ID: WNP-PE-WAR-3I-AK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: The pedagogical workshop – Social competencies useful in "flexible work"
Name in Polish: Warsztat pedagogiczny: Kompetencje społeczne przydatne w „elastycznej pracy”
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP1_W15, NP1_U08,

NP1_K03, NP1_K09,

NP1_K08

Preliminary Requirements:

(in Polish) Osoba uczestnicząca w zajęciach zna i rozumie terminologię używaną w pedagogice, potrafi porozumiewać się wykorzystując różne źródła informacji oraz kanały i techniki komunikacyjne, prezentując swój pogląd np. podczas dyskusji w zespole.

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest wyposażenie Osób uczestniczących w warsztacie w podstawową wiedzę dotyczącą zmian zachodzących w modelu zatrudnienia (głównych przyczyny, rodzaju, przebiegu i skali tych zmian) – istotnych z punktu widzenia zarówno współczesnego pracownika jak i pracodawcy, a także w umiejętności m.in. dostrzegania i analizowania zjawisk (ich konsekwencji np. w obszarze edukacji) towarzyszących elastyczności zatrudnienia i elastycznej organizacji pracy oraz rozwinięcie gotowości do uzupełniania i doskonalenia kompetencji społecznych, przydatnych w „elastycznej” pracy, również pedagogów, nauczycieli, doradców.

Full description: (in Polish)

1. Design Thinking - istota, etapy procesu, wybrane techniki i narzędzia, przykłady zastosowania w pracy pedagoga, nauczyciela - 4 godz.;

2. Elastyczne, innowacyjne formy organizacji pracy w praktyce współczesnych przedsiębiorstw oraz np. przestrzeni coworkingowych - 4 godz.;

3. Właściwości elastycznego modelu zatrudnienia - istotne z punktu widzenia pracowników, w tym przyszłych pedagogów, nauczycieli - 6 godz.;

4. Kompetencje społeczne – elementy składowe, uwarunkowania i możliwości rozwoju na różnych etapach edukacji i aktywności zawodowej - 6 godz.;

5. Analiza wybranych kompetencji społecznych w kontekście m.in. wyzwań elastycznego modelu zatrudnienia oraz zmian w innych obszarach życia Prezentacja oraz ocena projektów studenckich - 10 godz.

Bibliography: (in Polish)

1. Bańka A., (red.), Psychologia jakości życia, Poznań 2005.

2. Beck U., Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności, Warszawa 2002.

3. Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013.

4. Deloitte, First Steps into the Labour Market. 2021 International survey of students and recent graduates, and previous editions: 2018, 2015.

5. Eurofound, Overview of New Forms of Employment – 2018 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2018.

6. Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań 1999.

7. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

8. Marody M., Giza – Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Warszawa 2004.

9. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa 2016.

10. Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Kraków 2005.

11. Wojnarowska A., Pomiar kompetencji społecznych – przegląd zagadnień, [w:] Diagnostyka resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia, A. Wojnarowska (red.), Lublin 2011.

12. Wybrane wyniki badań w ramach projektu PARP i UJ „Bilans Kapitału Ludzkiego” (BKL): https://www.parp.gov.pl/component/site/site/bilans-kapitalu-ludzkiego.

Ponadto, dodatkowe materiały dla Osób uczestniczących w warsztacie, umieszczane np. w aplikacji MS Teams i/lub na Platformie Moodle.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

EU_01 Student zna i rozumie problem zróżnicowania potrzeb edukacyjnych i wiążące się z tym zadania dla placówek, organizacji, w tym dotyczące procesu kształcenia lub doskonalenia zawodowego oraz działalności doradczej;

UMIEJĘTNOŚCI:

EU_01 Student potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania podjętych problemów edukacyjnych oraz społeczno-zawodowych i projektowania sposobów ich rozwiązania;

KOMPETENCJE:

EU_01 Student jest gotowy do podejmowania wyzwań (pro)zawodowych, w tym działań pedagogicznych;

EU_02 Student jest gotowy do prowadzenia działań doradczych, rozpoznając potrzeby edukacyjne osób w różnym wieku;

EU_03 Student jest gotowy do prowadzenia działalności zgodnie z dyrektywami metodycznymi w pracy dydaktycznej.

Planowany godzinowy nakład pracy (rozliczenie punktów ECTS): 4 punkty ECTS razy 25 godzin pracy

- godziny kontaktowe - warsztaty - 30h

- przygotowanie się do zajęć, lektury - 35h

- przygotowanie projektu - 30h

- udział w konsultacjach (także zdalnych) - 5h

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Sposoby weryfikacji + symbol efektu w programie studiów:

- Indywidualna praca zaliczeniowa - studium przypadku pracownika korzystającego z elastycznej formy organizacji pracy (miejsca, czasu, zadań) (NP1_W15, NP1_K03);

- Projekt studencki zespołowy - zaplanowanie, przeprowadzenie i ocena warsztatu wpisującego się w problematykę zajęć, z wykorzystaniem - do prezentacji wybranego zagadnienia - wyników analiz zawartych m.in. w dostępnych raportach z badań (krajowych i zagranicznych) (NP1_W15, NP1_U08, NP1_K09);

- Aktywny udział w zajęciach*, pracach zespołu, debacie online

(NP1_U08, NP1_K08);

* możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności.

Na ocenę dostateczną (3,0) - Student/Studentka posiada podstawową wiedzę dotyczącą współczesnego rynku pracy, w tym zmian zachodzących w modelu zatrudnienia; potrafi wyszukać, zarejestrować i poddać analizie (pracując indywidualnie oraz w zespole) potrzeby i konsekwencje (także edukacyjne) towarzyszące elastyczności zatrudnienia; zaprojektować działania sprzyjające rozwojowi kompetencji społecznych, przydatnych też w „elastycznej pracy”.

Wzmocnienie oceny dostatecznej (3,5; 4,0; 4,5; 5,0) dzięki: a. zaprezentowaniu i poddaniu analizie efektów indywidualnej pracy zaliczeniowej; b. przygotowaniu dodatkowych materiałów źródłowych na temat omawianych zagadnień, wykorzystanych m.in. podczas debaty (dane z badań, opinie ekspertów, dobre praktyki); c. dzięki wyjątkowo aktywnemu udziałowi w projekcie (np. pełnienie funkcji lidera, opracowanie materiałów szczególnie wzbogacających prezentację zespołu projektowego). Wymienione elementy (a, b, c) będą poddane autoocenie oraz zostaną ocenione przez pozostałych Uczestników zespołu/warsztatu.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 32 places more information
Coordinators: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Group instructors: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest wyposażenie Osób uczestniczących w warsztacie w podstawową wiedzę dotyczącą zmian zachodzących w modelu zatrudnienia (głównych przyczyny, rodzaju, przebiegu i skali tych zmian) – istotnych z punktu widzenia zarówno współczesnego pracownika jak i pracodawcy, a także w umiejętności m.in. dostrzegania i analizowania zjawisk (ich konsekwencji np. w obszarze edukacji) towarzyszących elastyczności zatrudnienia i elastycznej organizacji pracy oraz rozwinięcie gotowości do uzupełniania i doskonalenia kompetencji społecznych, przydatnych w „elastycznej” pracy, również pedagogów, nauczycieli, doradców.

Full description: (in Polish)

1. Design Thinking - istota, etapy procesu, wybrane techniki i narzędzia, przykłady zastosowania w pracy pedagoga, nauczyciela - 4 godz.;

2. Elastyczne, innowacyjne formy organizacji pracy w praktyce współczesnych przedsiębiorstw oraz np. przestrzeni coworkingowych - 4 godz.;

3. Właściwości elastycznego modelu zatrudnienia - istotne z punktu widzenia pracowników, w tym przyszłych pedagogów, nauczycieli - 6 godz.;

4. Kompetencje społeczne – elementy składowe, uwarunkowania i możliwości rozwoju na różnych etapach edukacji i aktywności zawodowej - 6 godz.;

5. Analiza wybranych kompetencji społecznych w kontekście m.in. wyzwań elastycznego modelu zatrudnienia oraz zmian w innych obszarach życia Prezentacja oraz ocena projektów studenckich - 10 godz.

Bibliography: (in Polish)

1. Bańka A., (red.), Psychologia jakości życia, Poznań 2005.

2. Beck U., Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności, Warszawa 2002.

3. Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013.

4. Deloitte, First Steps into the Labour Market. 2021 International survey of students and recent graduates, and previous editions: 2018, 2015,

5. Eurofound, Overview of New Forms of Employment – 2018 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg, 2018.

6. Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań 1999.

7. Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

8. Marody M., Giza – Poleszczuk A., Przemiany więzi społecznych, Warszawa 2004.

9. Smółka P., Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa 2016.

10. Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Kraków 2005.

11. Wojnarowska A., Pomiar kompetencji społecznych – przegląd zagadnień, [w:] Diagnostyka resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia, A. Wojnarowska (red.), Lublin 2011.

12. Wybrane wyniki badań w ramach projektu PARP i UJ „Bilans Kapitału Ludzkiego” (BKL): https://www.parp.gov.pl/component/site/site/bilans-kapitalu-ludzkiego.

Ponadto, dodatkowe materiały dla Osób uczestniczących w warsztacie, umieszczane np. w aplikacji MS Teams i/lub na Platformie Moodle.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Osoba uczestnicząca w zajęciach zna i rozumie terminologię używaną w pedagogice, potrafi porozumiewać się wykorzystując różne źródła informacji oraz kanały i techniki komunikacyjne, prezentując swój pogląd np. podczas dyskusji w zespole.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)