Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Warsztat pedagogiczny: Wychowanie w nauczaniu Kościoła

General data

Course ID: WNP-PE-WAR-3I-SD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Warsztat pedagogiczny: Wychowanie w nauczaniu Kościoła
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

education

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia I stopnia:


NP1_W15 NP1_U08,

NP1_K03, NP1_K09,

NP1_K08

Short description: (in Polish)

Celem wykładów jest omówienie i przybliżenie wkładu Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej i praktyki wychowania. Zostaną przybliżone źródła wychowawczego posłannictwa Kościoła. Kolejna cześć zajęć będzie skoncentrowana na refleksji pozwalającej odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące definicji, celów, metod i środków wychowania. Odrębny blok zagadnień stanowić będzie problematyka skoncentrowana na podmiotach wychowania.

Full description: (in Polish)

Wychowanie w nauczaniu Kościoła jest jednym z najbardziej ciekawych zagadnień, jeśli uwzględni się trzy perspektywy: historię, teraźniejszość i przyszłość. Zwłaszcza historia pokazuje ogromny wkład Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej, która wraz ze zmianami zwłaszcza cywilizacyjnymi otrzymywała nowe oblicze. Niniejszy warsztat, z aktywnym udziałem studentów pokazuje, na ile Kościół był głównym inspiratorem i realizatorem tych przemian, a na ile konsumował wypracowane już na zewnątrz rozwiązania. Niezależnie od oceny bardzo cenna pozostaje wiedza dotycząca ewolucji, jaka dokonała się na przestrzeni wieków w pedagogicznej refleksji Kościoła w zakresie definicji, celów , podmiotów, metod i środków wychowania. Posiadanie tej wiedzy jest ważne dla rzetelnego poznania wkładu Kościoła w wychowanie w perspektywie historycznej, jak też możliwości w teraźniejszości i na przyszłość. Przy tej okazji otwiera się możliwość bliższego przyjrzenia się instytucjom- ich współpracy, przez które Kościół realizuję misję wychowania.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EW 1 - Student potrafi wskazać podstawowe źródła wychowawczego posłannictwa Kościoła

EW 2- Student posiada wiedzę dotyczącą nie tylko źródeł wychowawczego posłannictwa Kościoła i wkładu w rozwój myśli pedagogicznej..

Umiejętności:

EU 1 - Po zakończeniu studiów student potrafi uzasadnić wkład Kościoła w refleksję nad wychowaniem

EU 2 - Wykorzystuje podstawową wiedzę na temat wychowawczego posłannictwa Kościoła w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych i motywów zachowań.

Kompetencje:

EK 1 - Uzasadnia znaczenie nabytej wiedzy w procesie samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela

EK 2- Jest przekonany o sensie podejmowania działań pedagogicznych.

ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]:

- zajęcia - 30 godz.

- indywidualna lektura tekstów 25,

przygotowanie i omówienie prezentacji: 25 godz.

- przygotowanie do zaliczenia końcowego: 20 godz.

suma godzin: 100 [100/25=4]

liczba ECTS: 4

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

3.0 - Umie scharakteryzować źródła wychowawczej misji Kościoła.

3.5 - Prezentuje zasadnicze kwestie dotyczące refleksji Kościoła nad wychowaniem, z podkreśleniem zachodzącej w tym względzie ewolucji myśli.

4.0 - Potrafi przedstawić uporządkowaną wiedzę na temat aktywności papieży w promowaniu wychowawczej myśli Kościoła.

4.5 – Potrafi wskazać pozakościelne źródła determinujące katolicką myśl wychowawczą Kościoła.

5.0 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych wychowawczego posłannictwa Kościoła w świecie, zarówno w aspekcie historycznym, jak też wyzwań teraźniejszości i przyszłości.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 32 places more information
Coordinators: Stanisław Dziekoński
Group instructors: Stanisław Dziekoński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem wykładów jest omówienie i przybliżenie wkładu Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej i praktyki wychowania. Zostaną przybliżone źródła wychowawczego posłannictwa Kościoła. Kolejna cześć zajęć będzie skoncentrowana na refleksji pozwalającej odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące definicji, celów, metod i środków wychowania. Odrębny blok zagadnień stanowić będzie problematyka skoncentrowana na podmiotach wychowania.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)