(in Polish) Warsztat pedagogiczny: Wychowanie w nauczaniu Kościoła
General data
Course ID: | WNP-PE-WAR-3I-SD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Warsztat pedagogiczny: Wychowanie w nauczaniu Kościoła |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | education |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia I stopnia: NP1_W15 NP1_U08, NP1_K03, NP1_K09, NP1_K08 |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładów jest omówienie i przybliżenie wkładu Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej i praktyki wychowania. Zostaną przybliżone źródła wychowawczego posłannictwa Kościoła. Kolejna cześć zajęć będzie skoncentrowana na refleksji pozwalającej odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące definicji, celów, metod i środków wychowania. Odrębny blok zagadnień stanowić będzie problematyka skoncentrowana na podmiotach wychowania. |
Full description: |
(in Polish) Wychowanie w nauczaniu Kościoła jest jednym z najbardziej ciekawych zagadnień, jeśli uwzględni się trzy perspektywy: historię, teraźniejszość i przyszłość. Zwłaszcza historia pokazuje ogromny wkład Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej, która wraz ze zmianami zwłaszcza cywilizacyjnymi otrzymywała nowe oblicze. Niniejszy warsztat, z aktywnym udziałem studentów pokazuje, na ile Kościół był głównym inspiratorem i realizatorem tych przemian, a na ile konsumował wypracowane już na zewnątrz rozwiązania. Niezależnie od oceny bardzo cenna pozostaje wiedza dotycząca ewolucji, jaka dokonała się na przestrzeni wieków w pedagogicznej refleksji Kościoła w zakresie definicji, celów , podmiotów, metod i środków wychowania. Posiadanie tej wiedzy jest ważne dla rzetelnego poznania wkładu Kościoła w wychowanie w perspektywie historycznej, jak też możliwości w teraźniejszości i na przyszłość. Przy tej okazji otwiera się możliwość bliższego przyjrzenia się instytucjom- ich współpracy, przez które Kościół realizuję misję wychowania. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EW 1 - Student potrafi wskazać podstawowe źródła wychowawczego posłannictwa Kościoła EW 2- Student posiada wiedzę dotyczącą nie tylko źródeł wychowawczego posłannictwa Kościoła i wkładu w rozwój myśli pedagogicznej.. Umiejętności: EU 1 - Po zakończeniu studiów student potrafi uzasadnić wkład Kościoła w refleksję nad wychowaniem EU 2 - Wykorzystuje podstawową wiedzę na temat wychowawczego posłannictwa Kościoła w celu analizowania i interpretowania problemów wychowawczych i motywów zachowań. Kompetencje: EK 1 - Uzasadnia znaczenie nabytej wiedzy w procesie samodoskonalenia w zawodzie nauczyciela EK 2- Jest przekonany o sensie podejmowania działań pedagogicznych. ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]: - zajęcia - 30 godz. - indywidualna lektura tekstów 25, przygotowanie i omówienie prezentacji: 25 godz. - przygotowanie do zaliczenia końcowego: 20 godz. suma godzin: 100 [100/25=4] liczba ECTS: 4 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 3.0 - Umie scharakteryzować źródła wychowawczej misji Kościoła. 3.5 - Prezentuje zasadnicze kwestie dotyczące refleksji Kościoła nad wychowaniem, z podkreśleniem zachodzącej w tym względzie ewolucji myśli. 4.0 - Potrafi przedstawić uporządkowaną wiedzę na temat aktywności papieży w promowaniu wychowawczej myśli Kościoła. 4.5 – Potrafi wskazać pozakościelne źródła determinujące katolicką myśl wychowawczą Kościoła. 5.0 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych wychowawczego posłannictwa Kościoła w świecie, zarówno w aspekcie historycznym, jak też wyzwań teraźniejszości i przyszłości. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO WAR
TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 32 places
|
|
Coordinators: | Stanisław Dziekoński | |
Group instructors: | Stanisław Dziekoński | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem wykładów jest omówienie i przybliżenie wkładu Kościoła w rozwój myśli pedagogicznej i praktyki wychowania. Zostaną przybliżone źródła wychowawczego posłannictwa Kościoła. Kolejna cześć zajęć będzie skoncentrowana na refleksji pozwalającej odpowiedzieć na następujące pytania dotyczące definicji, celów, metod i środków wychowania. Odrębny blok zagadnień stanowić będzie problematyka skoncentrowana na podmiotach wychowania. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.