(in Polish) Wprowadzenie do psychologii
General data
Course ID: | WNP-PE-WDP-W |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Wprowadzenie do psychologii |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
OR
3.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia I stopnia: NP1_W05, NP1_U04, NP1_K02 symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA SPECJALNA, studia jednolite magisterskie: PS_W1 PS_W3 PS_U2 PS_U5 PS_U6 PS_K10 symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA: PPW-W6, PPW_U2, PPW_U3, PPW_K3 |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tym, czym jest psychologia jako nauka, podstawową wiedzą psychologiczną, zwłaszcza zaś przydatną w pracy pedagoga, a także rozbudzenie ciekawości poznawczej oraz chęci rozwoju w obszarach psychologii człowieka. |
Full description: |
(in Polish) PORUSZANE TREŚCI 1. Psychologia jako nauka, przedmiot i metoda w psychologii 2. Podstawowe nurty w psychologii - psychologia klasyczna - psychoanaliza - behawioryzm - psychologia humanistyczna - psychologia poznawcza 3. Biologiczne podstawy zachowania człowieka 4. Elementy psychologii poznawczej 5. Elementy psychologii emocji i motywacji 6. Różnice indywidualne – temperament, osobowość, inteligencja 7. Procesy świadome vs nieświadome |
Bibliography: |
(in Polish) Strelau, J. (red.). (2003). Psychologia. Podręcznik akademicki (T.1, 2). Gdańsk: GWP. Zimbardo, P.G., Gerrig, R.J. (2015). Psychologia i życie. Warszawa: PWN. Hilgard, E.R. (1972). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: PWN. Mietzel, G. (2002). Wprowadzenie do psychologii. Podstawowe zagadnienia. Gdańsk: GWP. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EFEKTY Student wie/zna - czym zajmuje się psychologia - jak działa układ nerwowy człowieka w zakresie życia psychicznego i zachowania - podstawowe nurty w psychologii - w jaki sposób ludzie różnią się między sobą pod względem funkcjonowania psychicznego - jak działają procesy poznawcze oraz emocjonalne na poziomie świadomym i nieświadomym Student umie - ocenić elementy swojego życia psychicznego (np. osobowość, inteligencję emocjonalną) - świadomie wpływać na własne procesy poznawcze i emocjonalne, a także modyfikować je w razie potrzeby Student chce - rozwijać swoją wiedzę w zakresie psychologii - zrozumieć inne osoby i przyczyny ich indywidualnego funkcjonowania OPIS ECTS Udział w wykładzie (w formie e-learningu synchronicznego): 15 godz. Zapoznanie się z literaturą: 25 godz. Przygotowanie do egzaminu 20 godz. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składają się: - obecność na zajęciach (10% oceny) - rezultaty testów po zajęciach - "wyjściówek" (30% oceny) - egzamin pisemny (60% oceny) 90-100% – bdb Student posiada szeroką wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia, spojrzenie na człowieka, wpływ na całą dziedzinę. Rozumie działanie podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia, a także wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby. 80-89 – db+ Student posiada szeroką wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia, spojrzenie na człowieka, wpływ na całą dziedzinę. Rozumie działanie podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia, a także często wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby. 70-79 – db Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia i spojrzenie na człowieka. Rozumie działanie podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia, a także niekiedy wykorzystać ją w celu zrozumienia funkcjonowania innej osoby. 60- 69 – dst+ Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii oraz ich założenia. Rozumie działanie niektórych podstawowych procesów psychicznych. Potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia. 50-59 – dst Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień psychologii. Zna główne szkoły w psychologii. Rozumie działanie niektórych podstawowych procesów psychicznych. Czasem potrafi odnieść swoją wiedzę w zakresie psychologii do własnego życia. 0-50 – ndst Student nie posiada podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie podstaw psychologii. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 15 hours, 100 places
|
|
Coordinators: | Joanna Ossowska | |
Group instructors: | Joanna Ossowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.