Modern conceptions of early childhood and education
General data
Course ID: | WNP-PE-WW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Modern conceptions of early childhood and education |
Name in Polish: | Współczesne koncepcje pedagogiki wczesnoszkolnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
Course homepage: | http://11pcq44 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studenta pogłębionej wiedzy o współczesnych podstawach teoretycznych i metodologicznych pedagogiki wczesnoszkolnej oraz jej powiązań z działalnością praktyczną; zdobycie umiejętności interpretowania procesów i zjawisk zachodzących na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, prezentowania własnych poglądów pedagogicznych z uwzględnieniem perspektyw teoretycznych i badawczych pedagogiki wczesnoszkolnej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1: Student zna terminologię i podstawy teoretyczne pedagogiki wczesnoszkolnej. Wskazuje jej miejsce wśród nauk pedagogicznych analizując jej cele, funkcje, zadania i podstawy metodologiczne. EK 2: Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki wczesnoszkolnej, potrafi omówić jej dyskursy i założenia wybranych koncepcji edukacji dziecka w młodszym wieku szkolnym ; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice wczesnoszkolnej. Umiejętności: EK 3: Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat edukacji elementarnej oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych, pojawiających się w szkole. EK 4: Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi w zakresie edukacji elementarnej. Kompetencje społeczne: EK 5: Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego dla dobra dzieci EK 6: Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec dziecka, OPIS ECTS: Godziny kontaktowe: konwersatorium 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, czytanie i analiza lektury 20 godz. Przygotowanie referatu/prezentacji - 10 godz. Liczba punktów ECTS: 2 (60 godz.) |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH KON
KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Ewa Kulawska | |
Group instructors: | Ewa Kulawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.