Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Working with children with different development and educational needs

General data

Course ID: WNP-PE-ZPR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Working with children with different development and educational needs
Name in Polish: Praca z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia:


NP2_W16, NP2_W21,

NP2_W26, NP2_U11,

NP2_K07

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze specyfiką funkcjonowania dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych; zapoznanie z normami, procedurami, metodami, formami, środkami, i dobrymi praktykami adekwatnymi do ich potrzeb i możliwości - ze szczególnym uwzględnieniem założeń inkluzyjnych; kształtowanie umiejętności diagnostycznych, pozwalających na rozpoznawanie sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

EFEKTY UCZENIA SIĘ

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 - NP2_W16; Efekt przedmiotowy 2 - NP2_W21; Efekt przedmiotowy 3 - NP2_W26

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 4 - NP2_U11

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 5 - NP2_K07

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

1.Student zna i rozumie założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. 2. Student zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. 3. Student zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

4. Student potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

5. Student jest gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

ocena 3,0 (dst)

Wiedza

Student z błędami identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student słabo zna i z trudem rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w elementarnym stopniu zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student z trudem potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w elementarnym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się elementarną rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 3,5 (dst plus)

Wiedza

Student dostatecznie identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student dostatecznie zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student dostatecznie potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w dostatecznym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dostateczną rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 4,0 (db)

Wiedza

Student dość dobrze identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student zadowalająco zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student dość dobrze zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student dość dobrze potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w zadowalającym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dość dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 4,5 (db plus)

Wiedza

Student wystarczająco dobrze identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student dobrze zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student dobrze zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student dobrze potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w wystarczającym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 5,0 (bdb)

Wiedza

Student bezbłędnie identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student bardzo dobrze zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w pełni zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student właściwie potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w pełni gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się bardzo dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 8 places more information
Coordinators: Marzena Dycht
Group instructors: Marzena Dycht
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 18 places more information
Coordinators: Marzena Dycht
Group instructors: Marzena Dycht
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

Udział w konwersatorium - 30 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Czytanie literatury - 15 godz.

Przygotowanie projektu - 10 godz.

Suma godzin - 60[60/25(30) = 2]

Liczba ECTS: 2


Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)