Working with children with different development and educational needs
General data
Course ID: | WNP-PE-ZPR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Working with children with different development and educational needs |
Name in Polish: | Praca z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W16, NP2_W21, NP2_W26, NP2_U11, NP2_K07 |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze specyfiką funkcjonowania dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych; zapoznanie z normami, procedurami, metodami, formami, środkami, i dobrymi praktykami adekwatnymi do ich potrzeb i możliwości - ze szczególnym uwzględnieniem założeń inkluzyjnych; kształtowanie umiejętności diagnostycznych, pozwalających na rozpoznawanie sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EFEKTY UCZENIA SIĘ Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1 - NP2_W16; Efekt przedmiotowy 2 - NP2_W21; Efekt przedmiotowy 3 - NP2_W26 Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 4 - NP2_U11 Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 5 - NP2_K07 Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy: 1.Student zna i rozumie założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. 2. Student zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. 3. Student zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji. Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: 4. Student potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne. Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: 5. Student jest gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) ocena 3,0 (dst) Wiedza Student z błędami identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student słabo zna i z trudem rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w elementarnym stopniu zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji. Umiejętności Student z trudem potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne. Kompetencje społeczne Student jest w elementarnym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się elementarną rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych. ocena 3,5 (dst plus) Wiedza Student dostatecznie identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student dostatecznie zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji. Umiejętności Student dostatecznie potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne. Kompetencje społeczne Student jest w dostatecznym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dostateczną rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych. ocena 4,0 (db) Wiedza Student dość dobrze identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student zadowalająco zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student dość dobrze zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji. Umiejętności Student dość dobrze potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne. Kompetencje społeczne Student jest w zadowalającym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dość dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych. ocena 4,5 (db plus) Wiedza Student wystarczająco dobrze identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student dobrze zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student dobrze zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji. Umiejętności Student dobrze potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne. Kompetencje społeczne Student jest w wystarczającym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych. ocena 5,0 (bdb) Wiedza Student bezbłędnie identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student bardzo dobrze zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w pełni zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji. Umiejętności Student właściwie potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne. Kompetencje społeczne Student jest w pełni gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się bardzo dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO KON
KON
TU KON
W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 8 places
|
|
Coordinators: | Marzena Dycht | |
Group instructors: | Marzena Dycht | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 18 places
|
|
Coordinators: | Marzena Dycht | |
Group instructors: | Marzena Dycht | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]: Udział w konwersatorium - 30 godz. Konsultacje - 5 godz. Czytanie literatury - 15 godz. Przygotowanie projektu - 10 godz. Suma godzin - 60[60/25(30) = 2] Liczba ECTS: 2 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.