Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji (ZR-12)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-ZR-UZK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (9998) Sustainable development Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji (ZR-12)
Jednostka: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP2_W07, NP2_W13, NP2_W15, NP2_W16

NP2_U08, NP2_U14

NP2_K07, NP2_K12, NP2_K13



Wymagania wstępne:

Brak

Skrócony opis:

Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonej konsumpcji.

Pełny opis:

Zajęcia będą podzielone na część wykładową oraz warsztatową. Wykład stanowić będzie wprowadzenie do problematyki zrównoważonego rozwoju i założeń 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Studenci będą pracować metodą projektu w celu opracowania modelu zrównoważonej konsumpcji oraz strategii indywidualnego zaangażowania na rzecz promocji 12 Celu.

Literatura:

- Kiełczewski D., Struktura pojęcia konsumpcji zrównoważonej, Ekonomia i Środowisko, 2 (32)/2007.

- Łuczka W., Zrównoważona konsumpcja i uwarunkowania jej rozwoju, „Handel Wewnętrzny” 6/2016, s. 136-145.

- Pawłowski A., Sustainable Development as a Civilizational Revolution: A Multidisciplinary Approach to the Challenges of the 21st Century, London 2011

- Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017.

Sadowski R. F., Kosieradzka A., Klimska A., Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru, Warszawa 2021. https://www.researchgate.net/publication/355470069_Antropologiczne_i_przyrodnicze_aspekty_konsumpcji_nadmiaru_i_umiaru_Anthropological_and_natural_aspects_of_consumption_of_excess_and_moderation

- Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011.

- United Nations. Transforming our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrived from http://sustainabledevelopment.un.org.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza: student potrafi wyjaśnić negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko społeczno-przyrodnicze wynikający z nadmiernej i niezrównoważonej konsumpcji.

Potrafi wykazać wkład poszczególnych dyscyplin naukowych w tworzenie i realizowanie strategii zrównoważonej konsumpcji.

Umiejętności: student posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów finansowych i prawnych, służących wdrażaniu modelu zrównoważonej konsumpcji.

Kompetencje: student jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, aktywnego włączania się w prace grup i organizacji realizujących różnorodne działania wspierające wdrażanie modelu zrównoważonej konsumpcji. Jest ponadto skłonny przyjąć postawy sprzyjające zrównoważonej konsumpcji.

Metody i kryteria oceniania:

Wiedza:

-studenci uzyskują wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju,

-studenci poznają założenia 12 celu zrównoważonego rozwoju,

-studenci poznają narzędzia służące promocji zrównoważonej konsumpcji.

Umiejętności

-studenci umieją ocenić, które działania konsumentów są niezrównoważone i zagrażają środowisku,

- studenci umieją wskazać dobre praktyki w zakresie implementacji 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju.

Kompetencje społeczne

studenci są gotowi kierować się zasadami zrównoważonej konsumpcji

i respektują konieczność wdrażania jej wzorców w życiu osobistym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Klimska
Prowadzący grup: Agnieszka Klimska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]:

udział w wykładzie: 15 godz.

przygotowanie projektu : 20 godz.

analiza materiałów źródłowych: 15 godz.

konsultacje: 10 godz.

suma godzin: 60 [90/30(25)=2]


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

PO/H1 - obszar nauk humanistycznych - I stopień/JM

Skrócony opis:

Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonej konsumpcji.

Pełny opis:

Zajęcia będą podzielone na część wykładową oraz warsztatową. Wykład stanowić będzie wprowadzenie do problematyki zrównoważonego rozwoju i założeń 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Studenci będą pracować metodą projektu w celu opracowania modelu zrównoważonej konsumpcji oraz strategii indywidualnego zaangażowania na rzecz promocji 12 Celu.

Literatura:

- Kiełczewski D., Struktura pojęcia konsumpcji zrównoważonej, Ekonomia i Środowisko, 2 (32)/2007.

- Łuczka W., Zrównoważona konsumpcja i uwarunkowania jej rozwoju, „Handel Wewnętrzny” 6/2016, s. 136-145.

- Pawłowski A., Sustainable Development as a Civilizational Revolution: A Multidisciplinary Approach to the Challenges of the 21st Century, London 2011

- Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017.

Sadowski R. F., Kosieradzka A., Klimska A., Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru, Warszawa 2021. https://www.researchgate.net/publication/355470069_Antropologiczne_i_przyrodnicze_aspekty_konsumpcji_nadmiaru_i_umiaru_Anthropological_and_natural_aspects_of_consumption_of_excess_and_moderation

- Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011.

- United Nations. Transforming our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrived from http://sustainabledevelopment.un.org.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)