Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji (ZR-12)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-ZR-UZK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(9998) Sustainable development
|
Nazwa przedmiotu: | Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji (ZR-12) |
Jednostka: | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W07, NP2_W13, NP2_W15, NP2_W16 NP2_U08, NP2_U14 NP2_K07, NP2_K12, NP2_K13 |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonej konsumpcji. |
Pełny opis: |
Zajęcia będą podzielone na część wykładową oraz warsztatową. Wykład stanowić będzie wprowadzenie do problematyki zrównoważonego rozwoju i założeń 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Studenci będą pracować metodą projektu w celu opracowania modelu zrównoważonej konsumpcji oraz strategii indywidualnego zaangażowania na rzecz promocji 12 Celu. |
Literatura: |
- Kiełczewski D., Struktura pojęcia konsumpcji zrównoważonej, Ekonomia i Środowisko, 2 (32)/2007. - Łuczka W., Zrównoważona konsumpcja i uwarunkowania jej rozwoju, „Handel Wewnętrzny” 6/2016, s. 136-145. - Pawłowski A., Sustainable Development as a Civilizational Revolution: A Multidisciplinary Approach to the Challenges of the 21st Century, London 2011 - Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017. Sadowski R. F., Kosieradzka A., Klimska A., Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru, Warszawa 2021. https://www.researchgate.net/publication/355470069_Antropologiczne_i_przyrodnicze_aspekty_konsumpcji_nadmiaru_i_umiaru_Anthropological_and_natural_aspects_of_consumption_of_excess_and_moderation - Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011. - United Nations. Transforming our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrived from http://sustainabledevelopment.un.org. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: student potrafi wyjaśnić negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko społeczno-przyrodnicze wynikający z nadmiernej i niezrównoważonej konsumpcji. Potrafi wykazać wkład poszczególnych dyscyplin naukowych w tworzenie i realizowanie strategii zrównoważonej konsumpcji. Umiejętności: student posiada umiejętności wykorzystywania instrumentów finansowych i prawnych, służących wdrażaniu modelu zrównoważonej konsumpcji. Kompetencje: student jest gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, aktywnego włączania się w prace grup i organizacji realizujących różnorodne działania wspierające wdrażanie modelu zrównoważonej konsumpcji. Jest ponadto skłonny przyjąć postawy sprzyjające zrównoważonej konsumpcji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: -studenci uzyskują wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju, -studenci poznają założenia 12 celu zrównoważonego rozwoju, -studenci poznają narzędzia służące promocji zrównoważonej konsumpcji. Umiejętności -studenci umieją ocenić, które działania konsumentów są niezrównoważone i zagrażają środowisku, - studenci umieją wskazać dobre praktyki w zakresie implementacji 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Kompetencje społeczne studenci są gotowi kierować się zasadami zrównoważonej konsumpcji i respektują konieczność wdrażania jej wzorców w życiu osobistym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Klimska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Klimska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 15 godz. przygotowanie projektu : 20 godz. analiza materiałów źródłowych: 15 godz. konsultacje: 10 godz. suma godzin: 60 [90/30(25)=2] |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO/H1 - obszar nauk humanistycznych - I stopień/JM |
|
Skrócony opis: |
Wykład ma na celu rozszerzenie wiedzy studenta na temat zrównoważonego rozwoju w wymiarze praktycznym. Uczestnicy będą mieć możliwość poznania konkretnych rozwiązań w zakresie implementacji założeń zrównoważonej konsumpcji. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia będą podzielone na część wykładową oraz warsztatową. Wykład stanowić będzie wprowadzenie do problematyki zrównoważonego rozwoju i założeń 12 Celu Zrównoważonego Rozwoju. Studenci będą pracować metodą projektu w celu opracowania modelu zrównoważonej konsumpcji oraz strategii indywidualnego zaangażowania na rzecz promocji 12 Celu. |
|
Literatura: |
- Kiełczewski D., Struktura pojęcia konsumpcji zrównoważonej, Ekonomia i Środowisko, 2 (32)/2007. - Łuczka W., Zrównoważona konsumpcja i uwarunkowania jej rozwoju, „Handel Wewnętrzny” 6/2016, s. 136-145. - Pawłowski A., Sustainable Development as a Civilizational Revolution: A Multidisciplinary Approach to the Challenges of the 21st Century, London 2011 - Sadowski R. F., Łepko Z., (red.), Theoria i praxis zrównoważonego rozwoju. 30 lat od ogłoszenia Raportu Brundtland, Warszawa 2017. Sadowski R. F., Kosieradzka A., Klimska A., Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru, Warszawa 2021. https://www.researchgate.net/publication/355470069_Antropologiczne_i_przyrodnicze_aspekty_konsumpcji_nadmiaru_i_umiaru_Anthropological_and_natural_aspects_of_consumption_of_excess_and_moderation - Tyburski W. (red.), Zasady kształtowania postaw sprzyjających wdrażaniu zrównoważonego rozwoju, Toruń 2011. - United Nations. Transforming our World: The 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrived from http://sustainabledevelopment.un.org. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.