Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Dydaktyka ogólna

General data

Course ID: WNP-PEZ-D-DS
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Dydaktyka ogólna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia:


NP1_W09,

NP1_W14,

NP1_W16,

NP1_U18,

NP1_K05

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak

Short description: (in Polish)

Wykład dostarcza podstawowej wiedzy i umiejętności koniecznych do pracy dydaktycznej. Jego celem jest zrozumienie prawidłowości występujących w procesie nauczania i uczenia się oraz kształcenia, które wykorzystuje się w dydaktykach szczegółowych wszystkich przedmiotów.

Full description: (in Polish)

Celem wykładu jest przygotowanie do pracy w obszarze nauczania i uczenia się szkolnego. W szczególności chodzi o zapoznanie z terminologią dydaktyczną, głównymi koncepcjami wyjaśniającymi nauczanie i uczenie się oraz kształcenie, a także celami, metodami nauczania i uczenia się, formami organizacyjnymi i środkami dydaktycznymi oraz sposobami przeprowadzania ewaluacji osiągnięć edukacyjnych.

Wykład umożliwia:

- rozpoznawanie związków zachodzących między uczeniem się, nauczaniem i kształceniem,

- analizowanie procesu nauczania i uczenia się szkolnego,

- reflektowanie zależności między kształceniem a kompetencjami,

- opracowywanie programu nauczania i planu dydaktycznego,

- rozróżnianie technik prezentowania, sprawdzania, oceniania i ewaluacji zajęć edukacyjnych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna i rozumie:

- podstawowe teorie dotyczące nauczania i uczenia się oraz kształcenia;

- usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki;

- przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki;

- relacje dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych;

- zagadnienie klasy szkolnej jako środowiska wychowawczego;

- zagadnienie lekcji jako jednostki dydaktycznej;

- różnorodne uwarunkowania procesów nauczania i uczenia się oraz kształcenia;

- struktury i funkcje systemu edukacji;

- cele, podstawy prawne, organizacyjne funkcjonowanie instytucji oświatowych;

- alternatywne formy edukacji;

- założenia metodyki wykonywania zadań, norm, zasad, procedury stosowane w obszarze edukacji.

Student potrafi:

- prowadzić zajęcia dla różnych grup uczniów, zachowując dyrektywy metodyczne.

Student jest zdolny i gotów do:

- aktywnego uczestnictwa w instytucjach realizujących działania pedagogiczne;

- porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie;

- pracy w zespole;

- współpracy z nauczycielami, rodzicami, opiekunami uczniów.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę końcową składają się: 50% punktów uzyskanych z egzaminu końcowego, 25% średniej punktów uzyskanych za wykonanie zadań i 25% średniej punktów z quizów do lektur.

Kryteria oceniania:

5.0

- 90%-100% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

4.5.

- 80%-89% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

4.0

- 70%-79% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

3.5.

- 60%-69% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

3.0

- 50%-59% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

2.0 (niezdane)

- mniej niż 50% maksymalnej liczby punktów możliwych do uzyskania.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours more information
Coordinators: Dariusz Stępkowski
Group instructors: Dariusz Stępkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - examination
Lectures - examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) - udział w wykładach – 15 godzin

- zadania do wykładu (na platformie Moodle): 10 godzin

- quizy do literatur (na platformie Moodle): 5 godzin

- czytanie lektur: 15 godzin

- przygotowanie do egzaminu końcowego: 15 godzin

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Wykład dostarcza podstawowej wiedzy i umiejętności koniecznych do pracy dydaktycznej. Jego celem jest zrozumienie prawidłowości występujących w procesie nauczania i uczenia się oraz kształcenia, które wykorzystuje się w dydaktykach szczegółowych wszystkich przedmiotów.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)