Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Basis of general didactics - practical classes

General data

Course ID: WNP-PEZ-DOC
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Basis of general didactics - practical classes
Name in Polish: Dydaktyka ogólna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

(in Polish) Efekty kształcenia na studiach I stopnia na kierunku: Pedagogika (ćwiczenia akademickie):

NP1_W03, NP1_W09, NP1_W11

NP1_U04, NP1_U06, NP1_U14

NP1_K08, NP1_K10, NP1_K12

Short description: (in Polish)

Celem zajęć akademickich (ćwiczenia prowadzone przez dr hab. E. Wolter prof. UKSW) z podstaw dydaktyki ogólnej jest poznanie i zrozumienie pojęć z zakresu dydaktyki ogólnej, poznanie wartości znaczenia ucznia i nauczyciela - jako podmiotów procesu kształcenia, systemów dydaktycznych, organizacyjnych form procesu kształcenia, zrozumienie związku celów kształcenia z celami wychowania oraz wychowawczej funkcji procesu kształcenia, a także poznanie zasad nauczania, uczenia się (kształcenia) oraz metod kształcenia, dydaktyczno-wychowawczej wartości samokształcenia, samorealizacji, autokreacji - systematycznej i twórczej intrapersonalnej pracy nad sobą.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

WIEDZA:

- Student ma uporządkowaną wiedzę na temat procesu wychowania i kształcenia, filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, psychologicznych podstaw procesu wychowania.

- Student zna podstawowe teorie dotyczące procesu wychowania oraz nauczania, uczenia się (kształcenia).

- Student zna najważniejsze systemy dydaktyczno-wychowawcze.

UMIEJĘTNOŚCI:

- Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystać z różnych źródeł wiedzy.

-Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych (w zakresie podstaw dydaktyki ogólnej).

- Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w działaniu.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- Student ma odpowiedzialną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, doskonalenia zawodowego, rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju.

- Student dostrzega znaczenie wartości ogólnoludzkich, uniwersalnych i chrześcijańskich w kreowaniu relacji dydaktyczno-wychowawczych, środowiska wychowawczego i wspieraniu integralnego rozwoju człowieka. Ma przekonanie o wartości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

- Student ma świadomość uzasadnionej konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)