Diagnoza w pracy opiekuńczo-wychowawczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-DOWYCH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza w pracy opiekuńczo-wychowawczej |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W21, NP2_U02, NP2_U15, NP2_K07 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką uwarunkowań oraz przebiegu procesu diagnostycznego w pracy opiekuńczo - wychowawczej, w tym z celami, etapami i zasadami pomiaru pedagogicznego , a także z planowaniem i konstruowaniem narzędzi diagnozy psychopedagogicznej. |
Pełny opis: |
Cele, etapy i zasady diagnozy w pracy opiekuńczo-wychowawczej Aspekty cząstkowe diagnozy rozwiniętej Rodzaje i typy diagnoz w praktyce pedagogicznej Cechy kontaktu diagnostycznego i podstawowe dyspozycje diagnosty Wskaźniki prawidłowego vs pozornego kontaktu diagnostycznego Charakterystyka wybranych błędów diagnostycznych Normy moralne i problemy etyczne w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej Rodzaje pomiaru pedagogicznego Wybrane metody i techniki diagnostyczne oraz narzędzia pomiaru pedagogicznego Planowanie narzędzi diagnozy pedagogicznej w oparciu o taksonomię celów kształcenia |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Jarosz E., Wysocka E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” Niemierko, B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN Trochimiak, B. (2011). Konstruowanie narzędzi do prowadzenia diagnozy pedagogicznej. W: J. Głodkowska (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Wybrane rozporządzenia MEN |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
NP2_W21 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę specjalistyczną z zakresu diagnozy funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, w tym rodzinnym NP2_U02 Potrafi posługiwać się najważniejszymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania strategii działań diagnostyczno-terapeutycznych NP2_U15 Potrafi posługiwać się wybranymi narzędziami diagnostycznymi w celu rozpoznawania problemów dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym sytuacji trudnych związanych z procesem wychowania, opieki oraz uczenia się NP2_K07 Dostrzega problemy w środowiskach edukacyjno-wychowawczych i jest gotowy do podejmowania zindywidualizowanych działań pedagogicznych związanych z planowaniem i organizacją procesu kształcenia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe konwersatorium 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena projektu polegającego na samodzielnym przygotowaniu i omówieniu narzędzia diagnostycznego. Kryteria oceny: trafność (0-2p.), dostosowanie do badanej próby/sytuacji diagnostycznej (0-2p.), struktura (0-2p.), możliwość wykorzystania narzędzia w badaniu (0-2p.), poprawność językowa (0-2p.) , staranność wykonania (0-2p.), przedstawienie narzędzia (0-2p.) punktacja: 14-13p. ocena: bardzo dobry(5) 12 p. ocena: dobry plus (4.5) 11-10 p. ocena: dobry (4) 9 p. ocena: dostateczny plus (3.5) 8-7 p. ocena: dostateczny (3) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuracki | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuracki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Link do zajęć w MS TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aXunvsRLgLBLd7LUt5Oywj1P-Rg8rOuaiRmXhVIJBD_M1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ba349678-005f-4749-9fb5-c7bd9bea7323&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 Kod do zajęć w MS TEAMS (proszę używać do dołączania do zespołu) nevin02 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.