Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Diagnosis in care and education work

General data

Course ID: WNP-PEZ-DOWYCH
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Diagnosis in care and education work
Name in Polish: Diagnoza w pracy opiekuńczo-wychowawczej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W21, NP2_U02,

NP2_U15, NP2_K07

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką uwarunkowań oraz przebiegu procesu diagnostycznego w pracy opiekuńczo - wychowawczej, w tym z celami, etapami i zasadami pomiaru pedagogicznego , a także z planowaniem i konstruowaniem narzędzi diagnozy psychopedagogicznej.

Full description: (in Polish)

Cele, etapy i zasady diagnozy w pracy opiekuńczo-wychowawczej

Aspekty cząstkowe diagnozy rozwiniętej

Rodzaje i typy diagnoz w praktyce pedagogicznej

Cechy kontaktu diagnostycznego i podstawowe dyspozycje diagnosty

Wskaźniki prawidłowego vs pozornego kontaktu diagnostycznego

Charakterystyka wybranych błędów diagnostycznych

Normy moralne i problemy etyczne w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej

Rodzaje pomiaru pedagogicznego

Wybrane metody i techniki diagnostyczne oraz narzędzia pomiaru pedagogicznego

Planowanie narzędzi diagnozy pedagogicznej w oparciu o taksonomię celów kształcenia

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Jarosz E., Wysocka E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”

Niemierko, B. (2009). Diagnostyka edukacyjna. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN

Trochimiak, B. (2011). Konstruowanie narzędzi do prowadzenia diagnozy pedagogicznej. W: J. Głodkowska (red.), Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Wybrane rozporządzenia MEN

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

NP2_W21 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę specjalistyczną z zakresu diagnozy funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w środowisku szkolnym i pozaszkolnym, w tym rodzinnym

NP2_U02 Potrafi posługiwać się najważniejszymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania strategii działań diagnostyczno-terapeutycznych

NP2_U15 Potrafi posługiwać się wybranymi narzędziami diagnostycznymi w celu rozpoznawania problemów dzieci, młodzieży i dorosłych, w tym sytuacji trudnych związanych z procesem wychowania, opieki oraz uczenia się

NP2_K07 Dostrzega problemy w środowiskach edukacyjno-wychowawczych i jest gotowy do podejmowania zindywidualizowanych działań pedagogicznych związanych z planowaniem i organizacją procesu kształcenia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe konwersatorium 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena projektu polegającego na samodzielnym przygotowaniu i omówieniu narzędzia diagnostycznego.

Kryteria oceny:

trafność (0-2p.), dostosowanie do badanej próby/sytuacji diagnostycznej

(0-2p.), struktura (0-2p.), możliwość wykorzystania narzędzia w badaniu (0-2p.), poprawność językowa (0-2p.) , staranność wykonania (0-2p.), przedstawienie narzędzia (0-2p.)

punktacja:

14-13p. ocena: bardzo dobry(5)

12 p. ocena: dobry plus (4.5)

11-10 p. ocena: dobry (4)

9 p. ocena: dostateczny plus (3.5)

8-7 p. ocena: dostateczny (3)

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours, 10 places more information
Coordinators: Kamil Kuracki
Group instructors: Kamil Kuracki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Wymagania wstępne: (in Polish)

Link do zajęć w MS TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aXunvsRLgLBLd7LUt5Oywj1P-Rg8rOuaiRmXhVIJBD_M1%40thread.tacv2/conversations?groupId=ba349678-005f-4749-9fb5-c7bd9bea7323&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Kod do zajęć w MS TEAMS (proszę używać do dołączania do zespołu)

nevin02

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)