Ecological education/Education for ecology (lecture)
General data
Course ID: | WNP-PEZ-EDEKO |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Ecological education/Education for ecology (lecture) |
Name in Polish: | Edukacja ekologiczna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W08, NP2_W20, NP2_U01, NP2_U17, NP2_K08 |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu z edukacji ekologicznej jest wychowanie do rozwoju zrównoważonego w zakresie dyspozycji intelektualnych i kierunkowych osobowości w poznaniu i rozumieniu współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społeczno-przyrodniczego, odpowiedzialności za środowisko ekosocjokulturowe; rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska życia. |
Full description: |
(in Polish) Tematyka wykładu implikuje następujące zagadnienia: pojęcie ekologia, pojęcie edukacja ekologiczna, kulturowe uwarunkowania kształtowania edukacji ekologicznej w zakresie środowiska społeczno-przyrodniczego (od średniowiecza do XX stulecia), świadomość ekologiczna, aspekty edukacji ekologicznej, kryzys ekologiczny jako problem społeczny, kultura ekologiczna zrównoważonego rozwoju społeczno-przyrodniczego, pedagogiczne implikacje ekologii człowieka, rozwój integralny Osoby jako kategoria ekologii ludzkiej, społeczeństwo i przyroda jako elementy środowiska życia. Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: 1. Student ma pogłębioną wiedzę o związku pedagogiki i ekologii. Rozumie podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego. 2. Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu pedagogiki ekologicznej. 3. Student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach edukacji ekologicznej. Umiejętności: 1. Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o aktywności na rzecz ochrony środowiska życia. 2. Student posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą. 3. Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w zakresie wychowania ekologicznego. Kompetencje społeczne: 1. Student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego. 2. Student utożsamia się z wartościami ekologicznymi i jest wrażliwy na godne traktowanie wszystkich istot żywych w środowisku społeczno-przyrodniczym. 3. Student utożsamia się z zasadami etyki zawodowej, odznacza się rozwagą, dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - uczestniczenie w wykładzie - 8 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur - praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 22 godz. dydaktycznych. Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS). METODY KSZTAŁCENIA: wykład problemowy, praca z książką. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej: - ocena 3.0 - student zadowalająco zna podstawowe tezy wykładu z edukacji ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o ochronie przyrody, a także ma pogłębioną świadomość znaczenia zdrowego stylu życia dla środowiska. - ocena 3.5 - student wyjaśnia podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego. Ma pogłębione umiejętności dotyczące zdrowego stylu życia w harmonii z przyrodą. - ocena 4.0 - student rozwiązuje problemy z zakresu pedagogiki ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności w zakresie godnego traktowania zwierząt. - ocena 4.5 - student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą różnorodnych aspektów edukacji ekologicznej. Posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą. Utożsamia się z zasadami etyki w tym zakresie. - ocena 5.0 - student potrafi bardzo dobrze interpretować wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej, ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia, odznacza się dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych, ekologicznych (również) na fundamencie wartości ekologicznych. Ocena końcowa zależy od jakości odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
|
Type of class: |
Lectures, 8 hours, 70 places
|
|
Coordinators: | Edyta Wolter | |
Group instructors: | Edyta Wolter | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Nakład pracy studentki/studenta: - uczestniczenie w wykładzie - 8 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur - praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 22 godz. dydaktycznych. Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS). Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
|
Type of class: |
Lectures, 8 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Edyta Wolter | |
Group instructors: | Edyta Wolter | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studentki/studenta: - uczestniczenie w wykładzie - 8 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur - praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 22 godz. dydaktycznych. Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS). Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.