Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Ecological education/Education for ecology (lecture)

General data

Course ID: WNP-PEZ-EDEKO
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Ecological education/Education for ecology (lecture)
Name in Polish: Edukacja ekologiczna
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W08, NP2_W20,

NP2_U01, NP2_U17,

NP2_K08

Short description: (in Polish)

Celem wykładu z edukacji ekologicznej jest wychowanie do rozwoju zrównoważonego w zakresie dyspozycji intelektualnych i kierunkowych osobowości w poznaniu i rozumieniu współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społeczno-przyrodniczego, odpowiedzialności za środowisko ekosocjokulturowe; rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska życia.

Full description: (in Polish)

Tematyka wykładu implikuje następujące zagadnienia: pojęcie ekologia, pojęcie edukacja ekologiczna, kulturowe uwarunkowania kształtowania edukacji ekologicznej w zakresie środowiska społeczno-przyrodniczego (od średniowiecza do XX stulecia), świadomość ekologiczna, aspekty edukacji ekologicznej, kryzys ekologiczny jako problem społeczny, kultura ekologiczna zrównoważonego rozwoju społeczno-przyrodniczego, pedagogiczne implikacje ekologii człowieka, rozwój integralny Osoby jako kategoria ekologii ludzkiej, społeczeństwo i przyroda jako elementy środowiska życia.

Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

1. Student ma pogłębioną wiedzę o związku pedagogiki i ekologii. Rozumie podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego.

2. Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu pedagogiki ekologicznej.

3. Student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach edukacji ekologicznej.

Umiejętności:

1. Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o aktywności na rzecz ochrony środowiska życia.

2. Student posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą.

3. Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w zakresie wychowania ekologicznego.

Kompetencje społeczne:

1. Student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego.

2. Student utożsamia się z wartościami ekologicznymi i jest wrażliwy na godne traktowanie wszystkich istot żywych w środowisku społeczno-przyrodniczym.

3. Student utożsamia się z zasadami etyki zawodowej, odznacza się rozwagą, dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych.

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

- uczestniczenie w wykładzie - 8 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur

- praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego - 22 godz. dydaktycznych.

Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS).

METODY KSZTAŁCENIA: wykład problemowy, praca z książką.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej:

- ocena 3.0 - student zadowalająco zna podstawowe tezy wykładu z edukacji ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o ochronie przyrody, a także ma pogłębioną świadomość znaczenia zdrowego stylu życia dla środowiska.

- ocena 3.5 - student wyjaśnia podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego. Ma pogłębione umiejętności dotyczące zdrowego stylu życia w harmonii z przyrodą.

- ocena 4.0 - student rozwiązuje problemy z zakresu pedagogiki ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności w zakresie godnego traktowania zwierząt.

- ocena 4.5 - student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą różnorodnych aspektów edukacji ekologicznej. Posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą. Utożsamia się z zasadami etyki w tym zakresie.

- ocena 5.0 - student potrafi bardzo dobrze interpretować wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej, ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia, odznacza się dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych, ekologicznych (również) na fundamencie wartości ekologicznych.

Ocena końcowa zależy od jakości odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 8 hours, 70 places more information
Coordinators: Edyta Wolter
Group instructors: Edyta Wolter
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Nakład pracy studentki/studenta:

- uczestniczenie w wykładzie - 8 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur

- praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego - 22 godz. dydaktycznych.

Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS).

Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 8 hours, 30 places more information
Coordinators: Edyta Wolter
Group instructors: Edyta Wolter
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Nakład pracy studentki/studenta:

- uczestniczenie w wykładzie - 8 godz. dydaktycznych

- konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur

- praca z książką (literatura przedmiotu) - 30 godz. dydaktycznych

- przygotowanie do kolokwium pisemnego - 22 godz. dydaktycznych.

Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS).


Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką.

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)