Emisja głosu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-EGŁ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Emisja głosu |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Punkty ECTS: | |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP1_W02 NP1_W03 NP1_W08 NP1_W020 NP1_W021 NP1_W023 NP1_U 06 NP1_U 015 NP1_U 019 NP1_K01 NP1_K011 |
Skrócony opis: |
Emisja głosu to ćwiczenia przydatne dla każdego człowieka. Specjalnie zaś powinny być rozwijane dla zawodów w których kontakt werbalny i pozawerbalny jest ważny. Do zajęć nie trzeba wcześniejszych przygotowań ale jeśli ktoś ma wyraźne problemy z wymową powinien zwrócić się do logopedy (jeśli zajęcia nie są w stanie mu pomóc). Nauka poprawnej wymowy. Jak mówić aby nas słyszano i jak mówić aby nas słuchano. Emisja głosu to m.in nauka jak należy mówić bez wysiłku, tak aby nas słuchano i słyszano. |
Pełny opis: |
zajęcia pomagające opanować ciało oraz zrozumieć jako możemy nim się posługiwać aby lepiej mówić umiejętność skupienia uwagi widza ciałem i słowem kontrola nad oddechem pomagająca opanować stany emocjonalne ćwiczenia wyciągające skrajne emocje i zamykające emocje (jak pracować publicznie nie ujawniając własnych cierpień i radości) Praca nad dykcją Interpretacja tekstów umiejętność panowania nad słuchaczami poprzez właściwe skupienie na elementach tekstu mowa ciała w zgodności z interpretowanym tekstem Człowiek i jego świadomość w rodzeniu się myśli i jej przekazywanie poprzez gest, mimikę, słowo. Fraza, linia melodyczna, rytm przekazywanych myśli, prawidłowe akcentowanie wyrazów. Człowiek jako instrument, z którego wydobywa się świadomy, przemyślany dźwięk. Samogłoski i spółgłoski i ich znaczenie w czytelnym przekazie werbalnym. |
Literatura: |
indywidualnie dobrana do grupy i poszczególnych osób |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Zadaniem wykładów i prowadzonych ćwiczeń jest nabycie przez słuchaczy umiejętności: posługiwania się słowem, zrozumiałego przekazywania swoich myśli, prawidłowego wydobywania dźwięków, odpowiedniego akcentowania wyrazów; które niewątpliwie są dużą sztuką. Kolejnym elementem warsztatów jest umiejętność kreowanie własnego wizerunku oraz prawidłowe i maksymalne wykorzystanie zdolności zrozumiałego przekazywania myśli. Ważnym elementem jest znajomość zasad poprawnego wysławiania się i umiejętność „znalezienia się” w każdej sytuacji daje poczucie pewności siebie i umożliwia swobodne wypowiadanie się. Pozwala to również na swobodne podnoszenie swoich kompetencji zawodowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Indywidualne, zależne od tego nad jakimi problemami student musiał pracować |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.