Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Language education in kindergarten

General data

Course ID: WNP-PEZ-EJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Language education in kindergarten
Name in Polish: Edukacja językowa w przedszkolu
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W17, NP2_U03,

NP2_U13, NP2_K09

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do skutecznej, efektywnej pracy nauczycielskiej, skoncentrowanej na rozwoju kompetencji językowych dzieci.

Full description: (in Polish)

Czas wczesnego dzieciństwa to intensywny rozwój języka, w którym oprócz rozwijanej sprawności językowej, zasobu słownictwa, zmienia się sposób myślenia, postrzegania, formułowania wypowiedzi, tworzenia własnych schematów poznawczych i in. Wszystkie te elementy powinny mieć swoje odzwierciedlenie w działaniach nauczyciela, zmierzających do doskonalenia mowy dziecka, rozwoju myślenia, rozumienia, formułowania wypowiedzi a docelowo również rozwoju kompetencji społecznych dziecka. Edukacja językowa w wieku przedszkolnym jest bowiem niezwykle ważna również z punktu widzenia rozwoju społecznego dziecka. Dzięki rozwijanym kompetencjom językowym dziecko może uczyć się wyrażać swoje emocje, rozumieć i adekwatnie reagować na emocje innych osób, nawiązywać relacje z innymi dziećmi, wyrażać swoje potrzebny. Wszystko to buduje m.in. samoocenę dziecka, jego dobrostan i sprzyja integralnemu rozwojowi dziecka.

Bibliography: (in Polish)

Literatura:

Brzezińska A. (red.): Czytanie i pisanie - nowy język dziecka, WSiP, Warszawa 1987

Brzezińska A. (red.): Dziecko w zabawie i świecie języka, Zysk i sp. 1995

Andrzejewska J., Wspieranie rozwoju kompetencji komunikacyjnych dzieci, Lublin 2009;

Czub M., Matejczuk J. : Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa, IBE, Warszawa 2015;

Smagorzewska J. Szumski G., Rozwijanie kompetencji społecznych dzieci przedszkolnych. Teoria, metodyka, efekty. PWN, Warszawa 2015.

Literatura uzupełniająca:

Bałachowicz J, Zbróg Z. (red.):Edukacja (dla) dziecka - od trzylatka do sześciolatka, Wydawnictwo Libron, Kraków 2011

Guz S., Andrzejewska J. (red): Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student:

W 01: wyjaśnia uwarunkowania rozwoju mowy u dziecka

W. 02.: charakteryzuje rozwój kompetencji językowych u dzieci w wieku przedszkolnym

U.01.: analizuje, dobiera i stosuje działania pedagogiczne ( metody, narzędzia, formy pracy i in) mające na celu wspomaganie rozwoju kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym

U.02.: organizuje przestrzeń edukacyjną sprzyjającą rozwijaniu kompetencji językowych u dzieci’

KS.01.: jest świadomy roli nauczyciela, pedagoga w procesie rozwoju kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym

ZAANGAŻOWANIE STUDENTA_2 ECTS:

8 h uczestnictwa w zajęciach on-line w: 0,5 ECTS

20 h realizacja zadań na platformie Moodle lub Teams, projektów, prac domowych

20 h - praca własna studenta, przygotowanie do zaliczenia

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Od studenta wymagane ( w ramach zajęć) są:

- obecność na zajęciach oraz przygotowanie do zajęć, czytanie zadanej literatury,

- aktywny, czynny udział w w zajęciach on-line

- aktywna realizacja ścieżki kształcenia, w tym zamieszczanych materiałów, projektów, ćwiczeń, zadań, testów i quizów i in. na platformie Moodle oraz

Teams w ramach prowadzonych zajęć.

Wszystkie zadania, ćwiczenia itp zamieszczane na platformie Moodle oraz Teams są obowiązkowe dla wszystkich studentów, są one dowodem na uczestnictwo w zajęciach on line i realizację punktacji ECTS.

Zaliczenie przedmiotu odbędzie się w formie pisemnej, testowej ( różnego typu pytania i zadania) - on line na platformie Teams lub Moodle.

Test składa się z max. 20 pytań.:

Kryteria oceniania:

Ocena bdb (5): 90-100 % średnia możliwych do zdobycia punktów ( z testu zaliczeniowego)

ocena db +(4+): 89-80 %

ocena db (4) 79-70 %

ocena dst+ (3 +) 69-60 %

ocena dst (3) 59-50%

na ocenę dst (3) - student w ograniczonym zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych

na ocenę dst+ (3+) student w niepełnym zakresie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych;

na ocenę db (4) – student zadowalająco zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych;

na ocenę db+ (4+) - student wnikliwie i efektywnie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych;

na ocenę bdb (5) - student dogłębnie i refleksyjnie zrealizował przyjęte dla przedmiotu efekty uczenia się, z zakresu wiedzy, umiejętności, w tym umiejętności implementowania wiedzy w działania pedagogiczne, oraz kompetencji społecznych;

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)