Music education in kindergarten and grades I-III
General data
Course ID: | WNP-PEZ-EMWP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Music education in kindergarten and grades I-III |
Name in Polish: | Edukacja muzyczna w przedszkolu i w klasach I-III |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest dostarczenie studentom praktycznych przykładów zabaw muzycznych, zgodnych z rozwojem psycho-ruchowym dzieci, rozwijających wyobraźnię muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, kształcących słuch wysokościowy i poczucie rytmu, rozwijających twórczo, pobudzających do aktywności muzycznej (śpiewu, ruchu przy muzyce, improwizacji głosem i na instrumentach) oraz zapoznanie studentów z wybranymi (podstawowymi) zasadami muzyki i zachęcenie ich do kreatywnych poszukiwań w temacie muzycznych zajęć z dziećmi w oparciu o zróżnicowaną literaturę muzyczną. |
Full description: |
(in Polish) podczas zajęć omawiane i przedstawiane są następujące treści: -edukacja muzyczna i rozwój dziecka - podstawowa wiedza dot. zasad muzyki ( notacja muzyczna, zależności między podstawowymi wartościami rytmicznymi, elementarne pojęci i określenia muzyczne) - zapoznanie z kwintesencją trzech najbardziej znanych systemów kształcenia muzycznego ( Kodaly'a, Dalcrose'a i Orffa) - zapoznanie z rodzajami głosu ludzkiego - przekazanie wskazówek dotyczących odpowiedniego doboru repertuaru piosenek dla dzieci w kontekście rozwoju ich aparatu głosowego, zabawy ze śpiewem i piosenką - zapoznanie z różnymi rodzajami aparatu wykonawczego ( zespoły instrumentalne i wokalne) - zapoznanie z przykładami różnych rodzajów i gatunków muzycznych wykorzystywanymi w edukacji muzycznej ( muz. różnych krajów, ludowa, klasyczna) - zabawy muzyczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, głosu, rytmu, rekwizytów. - ruchowe i plastyczne zabawy muzyczne - aktywne słuchanie muzyki - przykłady scenariuszy zabaw - zachęcanie studentów do własnych kreatywnych poszukiwań, pobudzanie wyobraźni muzycznej, podejmowanie prób interpretacji utworu muzycznego/piosenki, zachęcanie do improwizacji i tworzenia własnych scenariuszy zabaw muzycznych |
Bibliography: |
(in Polish) G. Skorms, Gry przy muzyce, Akademos Poznań 1991; G. Dąbrowska, Tańcujże dobrze, WSiP Warszawa, 1991; U. Smoczyńska- Nachtman, Muzyka dla dzieci, WSiP Warszawa 1992; A. Stadnicki, Tańce dla dzieci, WSiP Warszawa 1994; J. Stadnicka, Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową, WSiP Warszawa 1998, M. Szelc-Mays, Tańce malowane, Universitas Kraków 2003, E. Lipska, M. Przychodzińska, Drogi do muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, WSiP Warszawa1999, R. Ławrowska, Muzyka i ruch, WSiP Warszawa 1991, E.Lipska, M. Przychodzińska, Muzyka w nauczaniu początkowym. Metodyka, WSiP Warszawa 1991. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) zaliczenie na ocenę. Zadaniem studenta jest napisanie pracy, której przedmiotem jest przedstawienie 4 nowych zabaw muzycznych, stworzonych na podstawie poznanych metod umuzykalniania dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Oceniana będzie kreatywność, twórcze wykorzystanie poznanych metod pracy z dziećmi, przedstawienie własnych propozycji zabaw muzycznych w oparciu o wiedzę dotyczącą rozwoju głosu i kształcenia słuchu muzycznego, odpowiedni dobór muzyki do zaproponowanego tematu oraz odpowiedni dobór metody pracy w stosunku do etapu rozwoju dzieci. 3,0 Zadawaląjąca wiedza z zakresu metod pracy, form aktywności muzycznej, celów i zadań edukacji muzycznej, potrafi przygotować scenariusz zajęć muzycznych do przedszkola i kl. I- III, popełnia błędy 3,5 Potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać w praktyce wiedzę w zakresie metod i form aktywności muzycznej 4,0 Dobra wiedza z zakresu edukacji muzycznej, płynnie posługuje się pojęciami: cel, metoda, forma aktywności muzycznej. 4,5 Popełniając drobne błędy potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce 5,0 W stopniu bardzo dobrym posługuje się wiedzą z zakresu edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I – III, potrafi bezbłędnie przygotować scenariusz zajęć zintegrowanych wykorzystując właściwe metody i formy, jest twórczy, potrafi współpracować w grupie |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.