Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Music education in kindergarten and grades I-III

General data

Course ID: WNP-PEZ-EMWP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Music education in kindergarten and grades I-III
Name in Polish: Edukacja muzyczna w przedszkolu i w klasach I-III
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest dostarczenie studentom praktycznych przykładów zabaw muzycznych, zgodnych z rozwojem psycho-ruchowym dzieci, rozwijających wyobraźnię muzyczną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, kształcących słuch wysokościowy i poczucie rytmu, rozwijających twórczo, pobudzających do aktywności muzycznej (śpiewu, ruchu przy muzyce, improwizacji głosem i na instrumentach) oraz zapoznanie studentów z wybranymi (podstawowymi) zasadami muzyki i zachęcenie ich do kreatywnych poszukiwań w temacie muzycznych zajęć z dziećmi w oparciu o zróżnicowaną literaturę muzyczną.

Full description: (in Polish)

podczas zajęć omawiane i przedstawiane są następujące treści:

-edukacja muzyczna i rozwój dziecka

- podstawowa wiedza dot. zasad muzyki ( notacja muzyczna, zależności między podstawowymi wartościami rytmicznymi, elementarne pojęci i określenia muzyczne)

- zapoznanie z kwintesencją trzech najbardziej znanych systemów kształcenia muzycznego ( Kodaly'a, Dalcrose'a i Orffa)

- zapoznanie z rodzajami głosu ludzkiego

- przekazanie wskazówek dotyczących odpowiedniego doboru repertuaru piosenek dla dzieci w kontekście rozwoju ich aparatu głosowego, zabawy ze śpiewem i piosenką

- zapoznanie z różnymi rodzajami aparatu wykonawczego ( zespoły instrumentalne i wokalne)

- zapoznanie z przykładami różnych rodzajów i gatunków muzycznych wykorzystywanymi w edukacji muzycznej ( muz. różnych krajów, ludowa, klasyczna)

- zabawy muzyczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych, głosu, rytmu, rekwizytów.

- ruchowe i plastyczne zabawy muzyczne

- aktywne słuchanie muzyki - przykłady scenariuszy zabaw

- zachęcanie studentów do własnych kreatywnych poszukiwań, pobudzanie wyobraźni muzycznej, podejmowanie prób interpretacji utworu muzycznego/piosenki, zachęcanie do improwizacji i tworzenia własnych scenariuszy zabaw muzycznych

Bibliography: (in Polish)

G. Skorms, Gry przy muzyce, Akademos Poznań 1991; G. Dąbrowska, Tańcujże dobrze, WSiP Warszawa, 1991; U. Smoczyńska- Nachtman, Muzyka dla dzieci, WSiP Warszawa 1992; A. Stadnicki, Tańce dla dzieci, WSiP Warszawa 1994; J. Stadnicka, Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową, WSiP Warszawa 1998, M. Szelc-Mays, Tańce malowane, Universitas Kraków 2003, E. Lipska, M. Przychodzińska, Drogi do muzyki. Metodyka i materiały repertuarowe, WSiP Warszawa1999, R. Ławrowska, Muzyka i ruch, WSiP Warszawa 1991, E.Lipska, M. Przychodzińska, Muzyka w nauczaniu początkowym. Metodyka, WSiP Warszawa 1991.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

zaliczenie na ocenę. Zadaniem studenta jest napisanie pracy, której przedmiotem jest przedstawienie 4 nowych zabaw muzycznych, stworzonych na podstawie poznanych metod umuzykalniania dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Oceniana będzie kreatywność, twórcze wykorzystanie poznanych metod pracy z dziećmi, przedstawienie własnych propozycji zabaw muzycznych w oparciu o wiedzę dotyczącą rozwoju głosu i kształcenia słuchu muzycznego, odpowiedni dobór muzyki do zaproponowanego tematu oraz odpowiedni dobór metody pracy w stosunku do etapu rozwoju dzieci.

3,0 Zadawaląjąca wiedza z zakresu metod pracy, form aktywności muzycznej, celów i zadań edukacji muzycznej, potrafi przygotować scenariusz zajęć muzycznych do przedszkola i kl. I- III, popełnia błędy

3,5 Potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać w praktyce wiedzę w zakresie metod i form aktywności muzycznej

4,0 Dobra wiedza z zakresu edukacji muzycznej, płynnie posługuje się pojęciami: cel, metoda, forma aktywności muzycznej.

4,5 Popełniając drobne błędy potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce

5,0 W stopniu bardzo dobrym posługuje się wiedzą z zakresu edukacji muzycznej w przedszkolu i klasach I – III, potrafi bezbłędnie przygotować scenariusz zajęć zintegrowanych wykorzystując właściwe metody i formy, jest twórczy, potrafi współpracować w grupie

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)