Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Elementy statystyki dla pedagogów

General data

Course ID: WNP-PEZ-ESDP-MGR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Elementy statystyki dla pedagogów
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

NP2_W04, NP2_W02,

NP2_U05, NP2_K01,

NP2_K07

Preliminary Requirements:

(in Polish) Poziom podstawowy: podstawy matematyki, excel.

Short description: (in Polish)

Przedmiot na poziomie podstawowym wprowadza elementy statystyki opisowej oraz podstawy obsługi programu IBM SPSS/PASW statistics.

Głównym celem przedmiotu jest przedstawienie zastosowania podstawowych procedur statystycznych w praktyce, jak m.in. współzależności, dynamika oraz estymacja danych. Przedmiot ma za zadanie przygotowanie studentów do wykonywania analizy statystycznej oraz interpretacji danych pochodzących z badań sondażowych z wykorzystanie programu IBM SPSS.

Full description: (in Polish)

Prowadzone zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami metod statystycznych w badaniach pedagogicznych w wykorzystanie pakietu IBM SPSS/Pasw Statistics

1. Zajęcia wprowadzające: metody statystyczne w pedagogice/edytory IBM/SPSS

2. Przygotowanie danych do analizy i zarządzanie zbiorami danych/przekształcanie danych

3. Statystyka opisowa: miary tendencji centralnej

4. Miary rozproszenia

5. Tabele zależności i testy chi-kwadrat

6. Statystyka indukcyjna

7. Testy parametryczne

8. Indexy

Bibliography: (in Polish)

Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków.

Górniak Jarosław, J. Wachnicki, 2004, Pierwsze kroki w analizie danych, SPSS Polska, Kraków.

Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2007.

Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2013.

Krajewska A., Statystyka dla pedagogów: wybrane zagadnienia. Trans Humana, Białystok 2001.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Warszawa 1999.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.

Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować

Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Udział w ćwiczeniach 15 godz.

Przygotowanie do testu: 8 godz.

Samodzielne wykonywanie zadań: 10 godz.

Konsultacje: 2 godz.

Suma godzin: 35=około 1 ECTS

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Obecność na zajęciach;

Egzamin w formie testowej;

Kolokwia, praca samodzielna jak i w grupach

70% praca pisemna

20% aktywność i uczestnictwo w zajęciach, praca w grupach

10% obecność

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours, 30 places more information
Coordinators: Joanna Wróblewska-Skrzek
Group instructors: Joanna Wróblewska-Skrzek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.

Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować

Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

Udział w ćwiczeniach 15 godz.

Przygotowanie do testu: 8 godz.

Samodzielne wykonywanie zadań: 10 godz.

Konsultacje: 2 godz.

Suma godzin: 35=około 1 ECTS

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Przedmiot na poziomie podstawowym wprowadza elementy statystyki opisowej oraz podstawy obsługi programu IBM SPSS/PASW statistics.

Głównym celem przedmiotu jest przedstawienie zastosowania podstawowych procedur statystycznych w praktyce, jak m.in. współzależności, dynamika oraz estymacja danych. Przedmiot ma za zadanie przygotowanie studentów do wykonywania analizy statystycznej oraz interpretacji danych pochodzących z badań sondażowych z wykorzystanie programu IBM SPSS.

Full description: (in Polish)

Prowadzone zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami metod statystycznych w badaniach pedagogicznych w wykorzystanie pakietu IBM SPSS/Pasw Statistics

1. Zajęcia wprowadzające: metody statystyczne w pedagogice/edytory IBM/SPSS

2. Przygotowanie danych do analizy i zarządzanie zbiorami danych/przekształcanie danych

3. Statystyka opisowa: miary tendencji centralnej

4. Miary rozproszenia

5. Tabele zależności i testy chi-kwadrat

6. Statystyka indukcyjna

7. Testy parametryczne

8. Indexy

Bibliography: (in Polish)

Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków.

Górniak Jarosław, J. Wachnicki, 2004, Pierwsze kroki w analizie danych, SPSS Polska, Kraków.

Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2007.

Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2013.

Krajewska A., Statystyka dla pedagogów: wybrane zagadnienia. Trans Humana, Białystok 2001.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Warszawa 1999.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000

Wymagania wstępne: (in Polish)

brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)