(in Polish) Elementy statystyki dla pedagogów
General data
Course ID: | WNP-PEZ-ESDP-MGR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Elementy statystyki dla pedagogów |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W04, NP2_W02, NP2_U05, NP2_K01, NP2_K07 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Poziom podstawowy: podstawy matematyki, excel. |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot na poziomie podstawowym wprowadza elementy statystyki opisowej oraz podstawy obsługi programu IBM SPSS/PASW statistics. Głównym celem przedmiotu jest przedstawienie zastosowania podstawowych procedur statystycznych w praktyce, jak m.in. współzależności, dynamika oraz estymacja danych. Przedmiot ma za zadanie przygotowanie studentów do wykonywania analizy statystycznej oraz interpretacji danych pochodzących z badań sondażowych z wykorzystanie programu IBM SPSS. |
Full description: |
(in Polish) Prowadzone zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami metod statystycznych w badaniach pedagogicznych w wykorzystanie pakietu IBM SPSS/Pasw Statistics 1. Zajęcia wprowadzające: metody statystyczne w pedagogice/edytory IBM/SPSS 2. Przygotowanie danych do analizy i zarządzanie zbiorami danych/przekształcanie danych 3. Statystyka opisowa: miary tendencji centralnej 4. Miary rozproszenia 5. Tabele zależności i testy chi-kwadrat 6. Statystyka indukcyjna 7. Testy parametryczne 8. Indexy |
Bibliography: |
(in Polish) Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków. Górniak Jarosław, J. Wachnicki, 2004, Pierwsze kroki w analizie danych, SPSS Polska, Kraków. Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2007. Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2013. Krajewska A., Statystyka dla pedagogów: wybrane zagadnienia. Trans Humana, Białystok 2001. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Warszawa 1999. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania Udział w ćwiczeniach 15 godz. Przygotowanie do testu: 8 godz. Samodzielne wykonywanie zadań: 10 godz. Konsultacje: 2 godz. Suma godzin: 35=około 1 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na zajęciach; Egzamin w formie testowej; Kolokwia, praca samodzielna jak i w grupach 70% praca pisemna 20% aktywność i uczestnictwo w zajęciach, praca w grupach 10% obecność |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU CW
CW
CW
|
Type of class: |
Classes, 15 hours, 30 places
|
|
Coordinators: | Joanna Wróblewska-Skrzek | |
Group instructors: | Joanna Wróblewska-Skrzek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych. Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania Udział w ćwiczeniach 15 godz. Przygotowanie do testu: 8 godz. Samodzielne wykonywanie zadań: 10 godz. Konsultacje: 2 godz. Suma godzin: 35=około 1 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Przedmiot na poziomie podstawowym wprowadza elementy statystyki opisowej oraz podstawy obsługi programu IBM SPSS/PASW statistics. Głównym celem przedmiotu jest przedstawienie zastosowania podstawowych procedur statystycznych w praktyce, jak m.in. współzależności, dynamika oraz estymacja danych. Przedmiot ma za zadanie przygotowanie studentów do wykonywania analizy statystycznej oraz interpretacji danych pochodzących z badań sondażowych z wykorzystanie programu IBM SPSS. |
|
Full description: |
(in Polish) Prowadzone zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z możliwościami metod statystycznych w badaniach pedagogicznych w wykorzystanie pakietu IBM SPSS/Pasw Statistics 1. Zajęcia wprowadzające: metody statystyczne w pedagogice/edytory IBM/SPSS 2. Przygotowanie danych do analizy i zarządzanie zbiorami danych/przekształcanie danych 3. Statystyka opisowa: miary tendencji centralnej 4. Miary rozproszenia 5. Tabele zależności i testy chi-kwadrat 6. Statystyka indukcyjna 7. Testy parametryczne 8. Indexy |
|
Bibliography: |
(in Polish) Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków. Górniak Jarosław, J. Wachnicki, 2004, Pierwsze kroki w analizie danych, SPSS Polska, Kraków. Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2007. Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2013. Krajewska A., Statystyka dla pedagogów: wybrane zagadnienia. Trans Humana, Białystok 2001. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Warszawa 1999. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 2000 |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.