Philosophical and cultural conditions of the social inclusion
General data
Course ID: | WNP-PEZ-FKPIS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Philosophical and cultural conditions of the social inclusion |
Name in Polish: | Filozoficzno-kulturowe uwarunkowania procesu integracji społecznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | Wiedza: NP2_W02 NP2_W08 NP2_W09 NP2_W16 Umiejętności: NP2_U02 NP2_U04 Kompetencje: NP2_K05 NP2_K08 NP2_K11enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedstawienie czynników toeretycznych (filozoficznych) i kulturowych wpływających na rozwój jednostki i grupy. |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne: 1. Jednostka, grupa społeczna 2. Socjalizacja i indywidualizacja; 3. Integracja - alieniacja; 4. Złe oddzialywania społeczne - indoktrynacja, manipulacja, wyklucznie, przesladowanie; - spór, walka, sprzeciw konflikty - siła, agresja, przemoc - czynniki kulturowe; ideologia gender 5. Dobre oddziałwania społeczne - wspólny język, kody kulturowe, wzmacnianie, motywowanie, pomoc, solidarność; komunikacja, dialog; |
Bibliography: |
(in Polish) Lektury Bloom A., Umysł zamknięty, Zysk i S-ka, Poznań 2012; Największa cnota naszych czasów (28-53); Egocentryzm (s. 103-111). From E., O sztuce miłości, Rebis, Poznań 2007; Praktyka miłości, s. 109-132 Riesman D., Samotny tłum, Vis-a-vis Etiuda, Kraków 2011 Socjologia codzienności, red. P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska, Wydawnictwo Znak, Kraków 2008; zaufanie 525-559 Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, red. T. Styczeń i in., TN KUL, Lublin 1994 Literatura Aronson E., Człowiek – istota społeczna, PWN Warszawa 2014 Arystoteles, Etyka nikomachejska, Księga VIII (o przyjaźni), s. 282-320, Księga IX s. 321-356 (fragmenty) Chudy W., Społeczeństwo zakłamane, Oficyna Naukowa N, Warszawa 2007 Etyka w medycynie. Ujęcie interdyscyplinarne, red. M. A. Monge, Medipage, Warszawa 2012; From E., O sztuce miłości, Rebis, Poznań 2007; Praktyka miłości, s. 109-132 Goffman E., Człowiek w teatrze życia codziennego, Aletheia, Warszawa 2011 Marshal McLuhan, Zrozumieć media. Wyd. Naukowo Techniczne, Warszawa 2004 Moir A., Jessel D., Płeć mózgu PIW, Warszawa 2010 O etyce służb społecznych, red. W. Kaczyńska, IPSiR, Warszawa 2010 Platon, Prawa (fragmenty) Sujak E., Rozważania o ludzkim rozwoju, Wydawnictwo Znak, Kraków 1978 Vopel, Umiejętność współpracy w grupach, Część 1 i 2, Jedność, Kielce 2002 Wojciszke B., Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2011. Zdrowie psychiczne, red. K. Dąbrowski, PWN, Warszawa 1979 Zwoliński A., Grzechy cudze, WAM, Kraków 2009 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Student: 1. ma podstawową wiedzę na temat wartości i norm w działaniach wychowawczych; 2. wskazuje potrzebę integracji; określa jej czynniki; 3. charakteryzuje czynniki dezintegracji indywidualnej i społecznej; 4.określa konsekwencje wychowawcze związane ze stosowaniem norm i wartości; 5. potrafi wykorzystać czynniki integrujące w działaniach wychowawczych; 6. określa kulturowe uwarunkowania procesów integracji/dezintegracji; 7. dba o przestrzeganie zasad profesjonalinych i standardy zachowań moralnych. liczba ECTS 2 ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: suma godz. 55 [55/30(25) = 2] udział w zajęciach - 6 godz. konsultacje - 4 przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 godz. przygotowanie się do kolokwium - 25 godz. przygotowanie referatu, prezentacji - 10 godz. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Oceny niedostateczna (2) - (student) nie zna terminologii; nie rozumie specyfiki problemów; dostateczna (3) - zna terminologię; charakteryzuje czynniki i trudności związane z problematyką integracji/dezintegracji dobra (4) - dobrze analizuje główne problemy w teorii i praktyce; bardzo dobra (5) - potrafi właściwie określić specvyfikę i uwarunkowania problemów; potrafi myśleć krytycznie i oceniać kontrowersyjne problemy. Metody oceny - kryteria ogólne: - aktywność na zajęciach; Kolokwium - umiejętność formułowania problemów - zdolność krytycznej lektury tekstów; |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.