Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

History of Educational Thought

General data

Course ID: WNP-PEZ-HMP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: History of Educational Thought
Name in Polish: Historia myśli pedagogicznej
Organizational unit: Faculty of Education
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla I roku Pedagogiki - studia I stopnia niestacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Punkty ECTS:


Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

(in Polish) W03, W04, W06, W09, W11, U04, U19, U24, U25, K01, K02, K06, K08

Short description:

Level of the subject:elementary

Aims of the subject:A student masters a developed educational culture and gets a widened universal classical education.The student is also able to take up an adequate interpretation of educational phenomena in the past and nowdays.

Preliminaryrequirements:Universal classical education, fundamental information on universal history and history of Poland.

Full description:

The merits:History of the thought and the history of educational practice in wide social, religious, economic and political context.

Bibliography:

S. Kot, Historia wychowania, t. I i II, Warszawa 1994;Historia wychowania, pod red. Ł. Kurdybachy, Warszawa, t. I 1965, t.II 1967; S. Wołoszyn, Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, Warszawa 1996; S. Litak, Historia wychowania. Do wielkiej Rewolucji Francuskiej, Kraków 2005; J. Draus, R. Terlecki, Historia wychowania. Wiek XIX i XX, Kraków 2005; Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, t. I,II, III, oprac. S. Wołoszyn, Warszawa 1965; Historia wychowania. Wybór źródeł. Starożytność, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1996; Historia wychowania. Wybór źródeł. Średniowiecze, oprac. S. I Możdżeń, Kielce 1997; Historia wychowania. Wybór źródeł. Odrodzenie, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1998

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

uporządkowana wiedza na temat dziejów wychowania

uporządkowana wiedza na temat dziejów kształcenia

znajomość najważniejszych nurtów i systemów pedagogicznych

umiejętność wypowiedzi na tematy wybranych zagadnień z zakresu

historii myśli pedagogicznej

student dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich,uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych

punkty ECTS - 4 (1 ECTS= 25 godz)

udział w wykładzie - 30 godz

przygotowanie do zajęć - 20 godz

przygotowanie do egzaminów - 50 godz

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny po drugim semestrze. Trzeba odpowiedzieć na 30 pytań, z których każde jest osobno oceniane w skali od 0 do 1 punktu. Na ocenę dostateczną trzeba otrzymać co najmniej 16 punktów, na ocenę dostateczny plus powyżej 19, na ocenę dobrą powyżej 24, na ocenę dobry plus powyżej 25, na ocenę bardzo dobrą powyżej 28 punktów.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)