History of Educational Thought
General data
Course ID: | WNP-PEZ-HMP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | History of Educational Thought |
Name in Polish: | Historia myśli pedagogicznej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla I roku Pedagogiki - studia I stopnia niestacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Punkty ECTS: | |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) W03, W04, W06, W09, W11, U04, U19, U24, U25, K01, K02, K06, K08 |
Short description: |
Level of the subject:elementary Aims of the subject:A student masters a developed educational culture and gets a widened universal classical education.The student is also able to take up an adequate interpretation of educational phenomena in the past and nowdays. Preliminaryrequirements:Universal classical education, fundamental information on universal history and history of Poland. |
Full description: |
The merits:History of the thought and the history of educational practice in wide social, religious, economic and political context. |
Bibliography: |
S. Kot, Historia wychowania, t. I i II, Warszawa 1994;Historia wychowania, pod red. Ł. Kurdybachy, Warszawa, t. I 1965, t.II 1967; S. Wołoszyn, Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, Warszawa 1996; S. Litak, Historia wychowania. Do wielkiej Rewolucji Francuskiej, Kraków 2005; J. Draus, R. Terlecki, Historia wychowania. Wiek XIX i XX, Kraków 2005; Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, t. I,II, III, oprac. S. Wołoszyn, Warszawa 1965; Historia wychowania. Wybór źródeł. Starożytność, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1996; Historia wychowania. Wybór źródeł. Średniowiecze, oprac. S. I Możdżeń, Kielce 1997; Historia wychowania. Wybór źródeł. Odrodzenie, oprac. S. I. Możdżeń, Kielce 1998 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) uporządkowana wiedza na temat dziejów wychowania uporządkowana wiedza na temat dziejów kształcenia znajomość najważniejszych nurtów i systemów pedagogicznych umiejętność wypowiedzi na tematy wybranych zagadnień z zakresu historii myśli pedagogicznej student dostrzega znaczenie i rolę wartości ogólnoludzkich,uniwersalnych i chrześcijańskich w budowaniu relacji pedagogicznych punkty ECTS - 4 (1 ECTS= 25 godz) udział w wykładzie - 30 godz przygotowanie do zajęć - 20 godz przygotowanie do egzaminów - 50 godz |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny po drugim semestrze. Trzeba odpowiedzieć na 30 pytań, z których każde jest osobno oceniane w skali od 0 do 1 punktu. Na ocenę dostateczną trzeba otrzymać co najmniej 16 punktów, na ocenę dostateczny plus powyżej 19, na ocenę dobrą powyżej 24, na ocenę dobry plus powyżej 25, na ocenę bardzo dobrą powyżej 28 punktów. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.