Interpersonal communication
General data
Course ID: | WNP-PEZ-KI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Interpersonal communication |
Name in Polish: | Komunikacja interpersonalna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia pozawalają zapoznać się z podstawowymi technikami z zakresu komunikacji interpersonalnej - aktywnego słuchania, formułowania komunikatów oraz stosowania technik wspierających komunikację w różnych obszarach praktycznych zastosowań. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć studenci mogą wzbogacić swoją wiedzę z zakresu komunikacji - zwłaszcza w praktycznych jej zastosowaniach - przełamywania określonych trudności komunikacyjnych (barier) stosowania komunikatów spierających komunikację (różnego rodzaju komunikaty, procedury i techniki). Poprzez udział w cwiczeniach, symulacjach, analizę materiałów audiowizualnych o raz studiów przypadków studencji mogą zdobyć wiedzę na temat konkretnych form komunikacji oraz przećwiczyć swoje umiejętności. W zakres tematyczny przedmiotu wchodzą: formy komunikacji i kanały komunikacji, aktywne słuchanie, techniki aktywnego słuchania (komunikat Ja, parafrazy, zadawanie pytań, nazywanie), empatia w komunikacji, rozpoznawanie barier komunikacyjnych i stosowanie technik przełamujących opór w komunikacji, znaczenie mowy ciała, wystąpienia publiczne, opowiadanie historii (storytelling), komunikowanie się w sytuacjach konfliktowych, sposoby rozwiązywania konfliktów, asertywna komunikacja. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Stewart J. Mosty zamiast murów.O komunikowaniu się między ludźmi. PWN 2002 McKay M., Davis M., Fanning P. Sztuka skutecznego porozumiewania się. GWP 2001 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK_01 uczestnik studiów rozpoznaje różne formy komunikatów, techniki i procedury wspomagające komunikację. EK_02 - student posiada wiedze na temat znaczenia i zastosowania poprawnych komunikatów w pracy pedaogiga Umiejętności: EK_01 -stosuje różne formy komunikatów, wykorzystuje techniki i procedury wspierające komunikowanie się w szkole, EK_02 -buduje pozytywne relacje z otoczeniem Kompetencje społeczne: EK_01 -zależy mu na efektywnej komunikacji, jest świadomy barier komunikacyjnych, w sytuacjach trudnych koncentruje się na problemie, EK_02 -dąży do rozwiązania problemów na drodze dialogu. ECTS: udział w zajęciach 8 godzin, analiza tektsów źródłowych 40 godzin, przygotowanie zadań domowych 20 godzin. 8+40+20= 68/ 2 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocene końcową składają się: Zaliczenie zajęć na podstawie aktywności na zajęciach (max 33% oceny) maks. jedna nieobecność w cyklu, przygotowanie krótkiego wystąpienia (max 33% oceny), przygotowanie prac domowych (max 33% oceny). 90-100% - ocena bdb 80-89 - ocena db 65-79 - cena dst+ 50- 65 - ocena dst 40-49 - ocena db. 0-40 - ocena ndst. 3.0 Posiada podstawową wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga, potrafi formułować proste komunikaty wpierające skuteczną komunikację, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz posiada wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi przygotować proste wystąpienia publiczne. 3.5 Posiada wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga, potrafi formułować różne komunikaty wpierające skuteczną komunikację, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi przygotować złożone wystąpienia publiczne. 4.0 Posiada ugruntowaną wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga, potrafi płynnie formułować komunikaty wpierające skuteczną komunikację oraz wykorzystywać je w sytuacjach utrudnionej komunikacji, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi sprawnie przygotować wystąpienia publiczne. 4.5 Posiada ugruntowaną wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga i stosuje ją w różnych obszarach wychowawczych, potrafi sprawnie formułować komunikaty wpierające skuteczną komunikację oraz wykorzystywać je w sytuacjach utrudnionej komunikacji, posiada umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi sprawnie przeprowadzić wystąpienie publiczne. 5.0 Posiada ugruntowaną wiedzę na temat znaczenia komunikacji interpersonalnej w pracy pedagoga i biegle stosuje ją w różnych obszarach wychowawczych, potrafi biegle formułować komunikaty wpierające skuteczną komunikację oraz wykorzystywać je w sytuacjach utrudnionej komunikacji, posiada wyróżniającą się umiejętność aktywnego słuchania oraz wiedzę teoretyczną na temat wystąpień publicznych oraz potrafi sprawnie przeprowadzić wystąpienie publiczne. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.