(in Polish) Psychologia kliniczna
General data
Course ID: | WNP-PEZ-KLIN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Psychologia kliniczna |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi modelami teoretycznymi w psychologii klinicznej. Ukazanie wybranych zagadnień z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a także ukazanie psychologicznych następstw choroby ze szczególnym uwzględnieniem stresu. Student zapozna się z klasyfikacją zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania - pozna przyczyny, objawy i skutki zaburzeń zdrowia psychicznego. |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć zostaną omówione następujące obszary: 1. Modele teoretyczne psychologii klinicznej/ modele powstawania zaburzeń psychicznych 2. Klasyfikacja zaburzeń zdrowia psychicznego (zaburzenia lękowe, zaburzenia depresyjne, zaburzenia zachowania, zachowania opozycyjno-buntownicze, zaburzenie hiperkinetyczne, zaburzenia odżywiania) 3. Wybrane zagadnienia psychologii klinicznej dzieci i młodzieży 4. Choroba psychiczna w paradygmacie stresu psychologicznego |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: - Sęk H., Psychologia kliniczna 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 - Rola J., Zalewska M., Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej dziecka, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa 2002 - Seligmann E.P., Walker E.F., Rosenhan D.L., Psychopatologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2003 - Bilikiewicz A., Psychiatria, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2007 -Meyer Robert G, Psychopatologia, Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, Gdańsk 2003 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza W01, W06, W07: student posiada wiedzę z zakresu psychopatologii ogólnej, zna przyczyny wyjaśniające zaburzenia zachowania, umie scharakteryzować główne modele teoretyczne w psychologii klinicznej oraz wybrane zaburzenia psychiczne Umiejętności U02, U08: student rozumie zagadnienia z zakresu psychopatologii ogólnej, potrafi posługiwać się adekwatnymi pojęciami w opisie zagadnień z obszaru psychologii klinicznej Kompetencje K06, K10: student potrafi różnicować zaburzenia psychiczne oraz wskazać właściwe dla danego problemu metody diagnozy i terapii psychologicznej Opis ECTS: Udział w wykładzie: 15 godz. Czas na zapoznanie się z literaturą: 4 godz. praca ze studium przypadku 3 godzin Przygotowanie do egzaminu 8 godz. SUMA GODZIN 30 godzin LICZBA ECTS 30 godz./15 godz. = 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) egzamin pisemny - test (pytania jednokrotnego wyboru, za każde pytanie student może otrzymać 1 pkt, łącznie 20 pytań= 20 pkt. Skala: 0-9 pkt - 5 (bdb) 10-12 pkt - 4+ (db+) 13 pkt - 4 (db) 14-16 pkt - 3+ (dst+) 17 pkt - 3 (dst) 18-20 pkt - 2 (ndst) Student na ocenę: 3 w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, odróżnia grupy zaburzeń zdrowia psychicznego 3+ w stopniu dostatecznym opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, charakteryzuje ogólnie modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego 4 w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego 4+ w dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym 5 w bardzo dobrym stopniu opanował wiedzę z psychopatologii ogólnej, bardzo dobrze charakteryzuje modele teoretyczne w psychologii klinicznej, definiuje przyczyny zaburzeń psychicznych, potrafi odróżnić objawy różnych zaburzeń zdrowia psychicznego, ma świadomość indywidualizacji pracy z chorym, aktywnie uczestniczy w zajęciach podczas dyskusji |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.