(in Polish) Współczesne koncepcje pedagogiki przedszkolnej
General data
Course ID: | WNP-PEZ-KPPRZ |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Współczesne koncepcje pedagogiki przedszkolnej |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | NP2_W25, NP2_W24, NP2_U02, NP2_K01 |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z najważniejszymi koncepcjami pedagogiki przedszkolnej wybranych pedagogów. Ukazanie ich związku z poszerzeniem wiedzy o dziecku i dzieciństwie oraz przemianami społecznymi. Zwrócenie uwagi na temat współczesnych potrzeb społecznych, które są znaczące dla rozwoju dziecka. Analiza wychowania przedszkolnego. Wskazanie na możliwość wykorzystania nowatorskich rozwiązań w pracy edukacyjnej przedszkola. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) WIEDZA: NP2_W25 - Student zna i rozumie funkcjonowanie instytucji przedszkola, szkoły, rodziny i innych oraz zachodzące między tymi środowiskami relacje istotne z punktu widzenia procesów opiekuńczych, wychowawczych, edukacyjnych i edukacji włączającej, pogłębione w aspekcie kreatywności metodycznej i nowatorstwa organizacyjnego. NP2_W24 -Student zna subdyscypliny pedagogiki, w tym terminologię używaną w pedagogice wczesnoszkolnej, przedszkolnej, pedagogice pracy, pedagogice opiekuńczej, pedagogice specjalnej oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. UMIEJĘTNOŚCI: NP2_U02 - Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozować i projektować działania praktyczne, zachowując dyrektywy metodyczne. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: NP2_K01 - Student jest gotowy do pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, budowania warsztatu pracy pedagoga oraz badacza. OPIS ECTS: udział w zajęciach - 15 godz. przeczytanie literatury - 25 godz. przygotowanie referatu/prezentacji - 10 godz. konsultacje - 5 godz. Razem: 55 godz. = 2 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę końcową składają się następujące kryteria: 1. Obecność na zajęciach 2. Aktywność na zajęciach 3. Pisemne referaty 4. Zaliczenia wiedzy podczas kolokwium – należy udzielić odpowiedzi na pytania obejmujące treści zawarte w sylabusie. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA SU KON
|
Type of class: |
Conversatorium, 15 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Sandra Skorza | |
Group instructors: | Sandra Skorza | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.